" Helpolle" tytölle nimi..?!
HEi!
0507 syntyi toinen tyttömme, todella vaikuttaa ainakin vielä helpolta ja tyytyväiseltä vauvalta. Esikoinen on Henna. Nyt olenkin pääni puhki miettinyt nimiä, osaisiko/haluaisiko teistä joku auttaa tumpeloa nimien pyörittäjää mäessä..?!
Tälläisiä olen miettinyt
Iida Matilda ( Iida liian yleinen.. ? sairaalassa sain kyllä ahaa- elämyksen, että hän näyttää Iidalta, mutta tiedä sitten.. Nyt kutsumme häntä Iituksi)
Venla Matilda
Laura ...
Iiris ..
Tuike.. ( onko meille " taviksille" liian erikoinen..)
Myös olen miettinyt Sannia, mutta epäröin kovasti..
Vuokko..?
Matildasta pidän kovasti, ja se tuntuisi hyvältä toiselta nimeltä. En haluaisi nimeä, joka on liian " lässy" .. Ymmärrättekö..?
Hankalaa ja harmaita hiuksia aiheuttavaa problematiikkaa...
Kiitos jo etukäteen!!!
Kommentit (45)
Kiitti tinttu, anu ja jumppuli!! Mä olen tälläisiä väännellyt
Selja Ilona
Selja Iiris
Selja Matleena
Laura Ilona
Laura Matilda
Jutta Ilona
Ilona ...?
Ilonalle toinen nimi hukassa.. mutta propleemi onkin siinä, että en osaa päättää... ja ukko ei auta eikä neuvottele..
pliis. löytyykö vielä mielipiteitä..?!!!??
vinkkejä??!!
kiitos!!!!!
Selja Ilona
Selja Iiris Matleena
Selja Matleena
-> nämä minusta sointuvat nätisti yhteen!
Älä anna kuitenkaan miehen aivan itse päättää nimeä, ettei sinua sitten harmita.. ;) Olisiko kompromissiratkaisu paikallaan?
Kun miehesi on puhunut Saanasta, niin miten ois Saaga tai Saga?
Entä muut S-nimet - esim. Saimi, Saila, Seini, Sanja, Senja...
Täytyy vielä ehdottaa nimeä Hertta, kun itse olen siihen nyt ihastunut, ja se sopisi kivasti Hennan kanssa yhteen.. :) Tsemppiä, kyllä se nimi sieltä vielä löytyy! :) Ja tulehan sitten kertomaan, mihin ratkaisuun päädyitte..
Toisen listasta valittaisiin sitten esim. kolme omasta mielestä sopivinta nimeä. Näin tulisi ainakin demokratian henkeä valintaprosessiin.. :)
Selja Ilona
Selja Matleena
ovat ihania!
Selja Matleena on mielestäni oikein kaunis nimi, toiseksi kaunein Selja Ilona.
Laura Matilda on myös hyvä nimi, eikä Laura ole tällä hetkellä edes ihan yleisimpiä nimiä. Jos pidät siitä, ei se minusta huono valinta ole. Klassinen, kaunis nimi.
Ilonan toinen nimi voisi olla vaikka Josefiina tai Matildakin siihen sopisi.
Olen samaa mieltä, että kannattaisi koittaa päätyä sellaiseen kompromissiin, ettei harmita sitten nimi jälkikäteen. Ihan kohtuullista, että nimi on molempien vanhempien mielestä kaunis. Koitahan saada mies neuvottelemaan niistäkin nimistä, jotka ovat sinun makusi mukaisia.
paras nimi oli mielestäni Laura Ilona. Klassisen kaunis nimi.
Kiitos anu, mustikannappi ja muut. Tämä solmu on kyllä hankala.
Ja listausta haaveilisin minäkin, mutta ukko ei juuri piittaa niistä hommista. Nyt kun ristiäisten lisäksi tuli mietittäväksi kämpän vaihto, ovat aivot aikas täynnä ajatuksia.. Huh huh..
Mutta olen iloinen, kun jotkut teistä ovat jaksaneet seurata pähkäilyäni, ja viitsineet kommentoidakin vielä!! Miljoonat kiitokset!!! Olette ihania!! =)
Nyt kun luin ihan ensimmäistä viestiäni tässä ketjussa, ja muitakin omia miljoonia listojani, jokaisessa niissä oli kuitenkin joukossa se Laura.
Mutta onko jo tavallaan " kulunut" nimi? ööh.. voiko nimi kulua..? Hassu ajatus, mutta ehkä sitä nyt on niin herkillä tavallaan muiden kommenteillekin, että jotenkin omakin arvostelukyky on ihan hukassa, kun asiaa on liikaa pyöritellyt.
Laura Ilona
Laura Matilda
Laura Matleena
(kauheesti L- kirjaimia..)
Henna ja Laura ...?
On tää aika jännä projekti, tämä nimen löytyminen, on tämäkin vähän kuin synnyttäisi uudelleen.. =) No joo...
Mietitään---
Kiitos, ja lisää kommetteja saa tulla, jos jaksuu...
pähkäilystä uupunut
k
Nimessä Helmiida, löytyy kaksi todella ihanaa nimeä jotka ovat yhdistetty ilman väliviivaa eli Helmi ja Ida
Henna Erika ja Helmiida Ilona
Miehesi ehdottama Selja on myös aivan upea.
Selja Matilda ois nimiyhdistelmäehdotukseni.
Työnnän minäkin lusikkani soppaan. Kuulin toissapäivänä mielestäni aivan ihanan nimen: Solja. Mun korvaani se kuulostaa paremmalta ja kauniimmalta kuin Selja.
sohvi84
se on paljon sointuvampi ja kauniimpi nimi kuin Laura. Laura on minusta yleisyydessään kulunut nimi ja en pidä siitä muutenkaan. Selja on sellainen klassisen kaunis nimi josta monet pitää ja silti persoonallisempi kuin Laura.
Selja Ilona
Selja Lauriina
Selja Laura Ilona
Ja mieleen tuli myös ihan uusina(vissiin..en ainakaan huomannut):
Hilla
Malla
Milla
Salla
Lilli
Heta
Ja Sanni ois minusta myös aivan ihana Hennan siskolle :o)!!
Te siis oikein olitte ajatelleet minua, ainakin mustikannappi!! Loistavaa, kiitos!! =) Tulinpa iloiseksi!!
Ainoa propleemi on, että ei päädytty vielä mihinkään.. ristiäiset 5.8. ja pappi lähti tyhjän lapun kanssa täältä kun kävi..
eli se on sitten kahden välillä kun keikun, pelkään että jos annankin sitten väärän nimen... =( en siis vieläkään osaa päättää, eikö ole hieman surullista..
eli
Laura vai Selja!!??
Laura Ilona
Laura Matilda
Laura.. ?
( Matilda minusta ihanan tomera nimi, mutta Ilona taas soljuva nimi, sopii Lauran kanssa, vaiko likaa L-kirjaimia..)
Selja Matilda
Selja Matleena
Selja..?
( sotkeutuuko Selja Seijaan tai johonkin muuhun..? >Seljalle toinen nimi..?)
Olen vielä epätoivoissani miettinyt taas muitakin nättejä nimiä, eilen juuri heitin sen Sannin miehelle, joka tuhahti siihen malliin, että eikös se ole se Laura..
Joten voi jesta mikä tilanne...
Ajattelin etten raaski teitä enää kiusata tällä naurettavalla ongelmallamme, kun niin hienosti olette jaksaneet mua auttaa, että meidän ongelma tulee jo teillä korvista..
Kiitos teille!!!!
Hei,
Lueskelin keskustelua läpi ja ajattelin vielä kommentoida. Mitään selkeää mielipidettä ei ole, mutta jotenkin tuo Selja vaikutti hyvältä Hennan siskon nimeksi. Jollakin lailla Henna ja Selja sopivat paremmin yhteen kuin Henna ja Laura. Ehkä siksi kun molemmissa yhteisenä viimeisen kirjaimen lisäksi myös toinen kirjain.
Mutta ei Laurakaan paha ole, todellakaan! Myös sellainen perusnimi, kuten Hennakin, eikä tällä hetkellä kovin yleinen. Ja ehkä helpommin ymmärrettävissä, sillä ehkä Seljasta voi tulla kyselyitä, että mikä se nimi olikaan / miten se kirjoitetaan.
Mutta mikä myös olisi tosi kiva, ehkä parempi kuin edellä mainitut, olisi mielestäni Sanni. Sopisi kivasti Hennan nimeen, kun hänen nimensä viimeinen kirjain olisi pikkusiskon nimessä alussa. Jotenkin sointuu kivasti. Henna ja Sanni.
Mutta mikä vaan näistä kyllä käy! Toivottavasti pääsette jollakin lailla päätökseen. Kutsukaa vuoropäivinä tytteliä näillä eri nimillä. Jos vaikka jokin siinä lomassa alkaisi tuntua omalta!
Niin, ja jos valitsette tuon Seljan, niin mielestäni Selja Ilona olisi kiva yhdistelmä.
Molemmat nimet Selja ja Laura ovat mielestäni hyviä ja kauniita. Enemmän pidän Seljasta, joka on harvinaisempikin, mutta Laura on kuitenkin kestosuosikki. Se ei koskaan " ole pois muodista" . Uskon, ettei näiden nimien välillä voi tehdä kovin väärää valintaa :) Myös kaikki miettimäsi toiset nimet ovat hyviä ja kuulostavat mukavilta.
Myös Sanni on kaunis nimi, mutta en itse haluaisi sisaruksille nimiä, joissa molemmissa on keskellä sama kaksoiskonsonantti nn. Ei se silti kuulosta yhtää pahalta, joten ok valinta sekin olisi.
Jos valinta pitää tehdä Lauran, Seljan ja Sannin välillä, niin valintani on Selja. Selja on näistä harvinaisin ja jotenkin enemmän mieleenpainuva kuin Laura tai Sanni. Tyttö jonka nimen muistaa pitkään, ja hyvässä mielessä. Muutkaan eivät ole lainkaan rumia, mutta kieltämättä pliisumpia kuin Selja.
Mietit, sotkeutuuko Selja Seijaan tai johonkin muuhun nimeen. En usko että sen enempää kuin Sanni Sannaan tai Senniin - Laura on näistä selkein.
Toisista nimistä suosikkini on tomera Matleena. Ei ole liikaa ällää tässä tai Ilonassakaan. Lauran voi laittaa siihen väliin jos et halua luopua siitä kokonaan. Entäs Marleena, josta löytyisi särmikäs ärrä?
Oletko pohtinut mikä nimistä sopisi tytön ulkonäköön tai luonteeseen paremmin - vai ovatko kaikki tasaväkisiä? Entä onko miehellä mielipidettä, mikä näistä olisi loppujen lopuksi se mieluisin?
Kiitos taasen kommenteista ja mielipiteistä!! Loistavaa porukkaa täällä nimi palstalla!! =)
Kyselitte minkä näköinen/oloinen on vauva.. minä en osaa yhdistää hantä juuri nyt mihinkään nimeen.. Mutta aika rauhallinen, ei pahempia vatsavaivoja, perus tyytyväinen lapsonen.. Siniset silmät ja tummatukka, nykerönenä.. =)
Minä juttelen hänelle aina että " oletkos sie Selja? Vai oletkos sie Laura?"
mutta eipä hän sano mitään... Ukko on Lauran kannalla.
Kiva kun teidän mielestä myös " tavallinen" Laura on hyvä nimi! Kun se kuitenkin on omissa pitkissä listoissani ollut aina joukossa. Mutta jos päädymme Lauraan, harmittaako myöhemmin, kun kaunis Selja jäi käyttämättä? Vai pitääkö yrittää joskus myöhemmin kolmatta tyttöä..? =) No joo... muutama päivä vielä armonaikaa makustella ja tuumailla...
Kiitos!!!!
Selja ( mistä se tän nappas..) *Kaunis luontonimi, aivan ihana, suosittelen.
Hanna ( EI!!) *Ei niin
Ilona ( Ekaksi nimeksi... ??) ...*Ehkä en laittais kun on muita niin hyviä tässä..
Kirsi ( No ei!!) *Todella hyvä, pirteä ja kaikinpuolin hyvä nimi. Hyvä ettei ole muodissa nyt.
Laura ( Hmm.. kiva, mutta aika yleinen..??!) *Yleinen ja ei mun makuun.
Saana ( Joo ei) *Ei paha, ihan hyvä.
Jutta ( Pidän, mutta ala- ja yläasteella tunsin tämän nimisen, nyt en ole nähnyt ainakaan 10 v..) *Lapsena ihailin näitä -tt-nimä ja pidän vieläkin. Hyvä nimi.
Susanna ( Anteeksi mutta oksennan..) *Älä viitsi, vaikka ei muodissa niiin hyvä nimi. Ja mun toinen nimi josta olen pitänyt. Olisin ottanut lapsena kutsumanimeks mut vanhemmat ei taipunut.
Mä en tiedä, auttaako tää yhtään mutta Kirsi Susanna on minusta paras ja pidän kovasti.
Susanna sopisi hyvin myös ekaks nimeks.
Seljaa ja Juttaa miettisin myös...