Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten keksitte kandin/gradun aiheen?

Vierailija
09.12.2013 |

Itsellä pää lyö ihan tyhjää. Kaikista paras olisi, että kandityötä voisi jalostaa graduksi myöhemmin. Korkeita tavoitteita ei ole, pääasia että saisi tehtyä. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin.

Vierailija
22/29 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17: Sillä tavalla, että pyydetään proffaa kertomaan, milloin on kirjoittanut approbaturin verran tekstiä :). Toki siinä työssä on puutteita ja ehkä virheitäkin, mutta joka tapauksessa hän saa päättää, mikä riittää.

Olen roikkunut yliopistolla jo liian kauan. Nyt haluan saada paperit ulos mahdollisimman helpolla. Ottaisi kyllä päähän, jos kirjoittaisin ihan turhaan ja saisin cumun gradusta, vaikka approllakin valmistuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskellut alaani, lukenut kirjallisuutta ja harkinnut niiden perusteella erilaisia aiheita. Sitten muutama asia jäi tutkimuskirjallisuudesta hampaankoloon, ja aloin kirjoittamaan. Siitä gradu alkoi muotoutumaan muiden opintojen ohella.

Vierailija
24/29 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä etukäteen sanoisi ohjaajalle, että haluan huonon arvosanan. Sittenhän sieltä tulee väkisinkin se A, vaikka ehkä työ olisi parempikin - ohjaajalla on jo siinä vaiheessa tietty mielikuva sun työn laadusta.

Vierailija
25/29 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin tuosta linkistä noita saatananpalvontaan liittyviä graduja. Olihan tuo (https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/7941/annjaske.pdf?sequence=1) ihan pitkä, ja selailin tota pikaseen läpi. Oon aina ajatellut, että A tulee jostain 20 sivua tekstiä jne jne.

Vierailija
26/29 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: Onhan siinä tuo riski, olet oikeassa. Ehkä kuitenkin ajattelen, ettei sillä proffalla ole syytä vitkuttaa graduni etenemistä yhtään kauemmin kuin on tarvis.

Vierailija
27/29 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:45"]

17: Sillä tavalla, että pyydetään proffaa kertomaan, milloin on kirjoittanut approbaturin verran tekstiä :). Toki siinä työssä on puutteita ja ehkä virheitäkin, mutta joka tapauksessa hän saa päättää, mikä riittää.

Olen roikkunut yliopistolla jo liian kauan. Nyt haluan saada paperit ulos mahdollisimman helpolla. Ottaisi kyllä päähän, jos kirjoittaisin ihan turhaan ja saisin cumun gradusta, vaikka approllakin valmistuisin.

[/quote]

No jaa, ei se minusta turhaa ole, jos pienellä vaivalla saa paremman arvosanan. Onhan se totta, että gradun arvosanoja harvoin kysellään, mutta siinä tapauksessa, että kysytään, niin voi olla aika iso miinus se A. Ja näkyyhän se arvosana tutkintopaperissakin, joten ei sitä pimittääkään voi. Onko sillä valmistumisella siten miten suuri arvo, jos tutkintotodistusta ei kehtaa kenellekään näyttää? No ihan miten vaan. Oletpahan "muodollisesti pätevä".

Vierailija
28/29 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut mitään gradunohjaajan valmiita aiheita tarjolla. Mulle olisi kyllä sellainen kelvannut, kun oli vaikeuksia keksiä mitään aihetta. Gradunohjaaja kyllä ehdotti, että jatkaisin kandintyön aihetta. Mutta ei sitten sanonut mitenkään tukevansa siinä aiheen laajentamisessa ja minä olin jo kandin työhön laittanut kaiken mitä siitä aiheesta sain irti. En tosissaan keksinyt, miten laajentaisin sen graduksi enkä siihen vinkkejäkään saanut. Joten etsin sitten uutta aihetta selailemalla ja lukemalla eri yliopistojen graduja samalta alalta. Toista vuotta siihen aiheen etsintään meni. Enkä ole gradunohjaukseen yhtään tyytyväinen. Aivan tyhjänpäiväiseen asiaan tuhraantui tolkuttomasti aikaa olemattoman ohjauksen vuoksi.

Vierailija
29/29 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen ohjausta? Kirjoittaisitte sen gradunne ja sillä selvä! Kädettömät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi