Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikka on minulle "epätodellinen" paikka

Vierailija
09.12.2013 |

Tuli mieleen tuosta keskustelusta "kuka on käynyt Jenkeissä, kuka ei."

Tuttavistani vain pari on siellä käynyt, ja minä en tod! milloinkaan!

Minulle se on vähän niin kuin paikka, joka on olemassa vain lehdissä ja elokuvissa sekä uutisissa. Se paikka, jota katsellaan vain kuvista ja töllöstä, ja jossa asuu ne amerikkalaiset tähdet joita ei ole "oikeasti olemassa", vain mediassa. Näin juntti minä olen Jenkkilän suhteen ja tämä on tosi!

Toki haluaisin käydä, josko mielikuvani sitten muuttuisi. :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia arkea USA:ssa eletään. Olen asunut nyt USA:ssa 20v.

Vierailija
2/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hassu ilmiö kyllä. Mulla on se monen muunkin maan kohdalla jos menen ensimmäisen kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkeihin ekaa kertaa mennessä paljon tuntuukin jo niin tutulta juuri noiden tv-sarjojen vuoksi. Aivan ihana maa...

Vierailija
4/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustupa tähän sivustoon Humans of New York: http://www.humansofnewyork.com

Kertoo ihmisistä ja heidän tarinoistaan kaupungissa. 

Olen itse lähdössä viidennettä kertaa New Yorkiin, vuonna 2012 ajettiin manner halki. USA on aivan mieletön paikka. Ihmiset ystävällisiä ja ilmasto ihana. Maassa tosiaan on jotakin maagista. And I´m gonna figure it out :)

Vierailija
5/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä 20 vuotta USAssa asunut. Tahtoisitko neuvoa minulle, mitä joulublogeja siellä seurataan: tai jonkun hakusanan, jolla varmasti löytäisin. Olen etsinyt näillä tavallisimmilla sanoilla, ja en löydä. Tai joku suosittu blogi sieltä muuten vaan.

Kiitos kovasti vaivannäöstä jo etukäteen.

Vierailija
6/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 21:18"]

Ihan normaalia arkea USA:ssa eletään. Olen asunut nyt USA:ssa 20v.

[/quote] Ollaan kai jo sulauduttu maisemaan! 40+vuotta USA:ssa. Hi!

Vierailija
7/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla tulee usein vähän samanlainen tarunomainen fiilis AV-palstasta... Että ei oo todellista

Vierailija
8/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei blogi, mutta täältä löydät paljon jouluvinkkejä http://www.marthastewart.com/search/apachesolr_search/christmas

Vierailija
9/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa :D Jenkit on niin iso maa ja niin täynnä erilaisia kulttuureja, että ei ole vain yhtä jenkkikulttuuria. En ole käynyt kuin itä-rannikon suurkaupungeissa, mutta veikkaan että esimerkiksi Alabaman pikkukapungeissa on täysin eri meininki kuin vaikkapa New Yorkissa. Ei suoranaisesti liittynyt aiheeseen, mutta luulen sinun kiillotettujen jenkkilämielikuvien sijoittuvan aika pitkälti New Yorkin ja Kalifornian alueelle kiitos viihdeteollisuuden? :)

Vierailija
10/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap tarkoittaa Yhdysvaltoja, Amerikkaan kuuluu Pohjois- ja Etelä-Amerikan maanosat.

Vierailija
11/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 11 kertaa. Toki telkkarisarjoissa kaikki näyttää niin mahtavalta kuten Sinkkuelämässä, Gossip Girlissä, CSI Miamissa, The Hillsissä ja OC:ssä, ja sitten kun sitä on paikan päällä Nykissä, Miamissa ja Los Angelesissa & Orange Countyssä niin sitä ajattelee vaan että tällaistako tavallista täällä nyt vaan oli ja kadun tallaaajat on isokokoisia ihmisiä eikä tällättyjä filmistaroja ja ympäristöt vähän tunkkaisia ja muutenkin glamourittomia :DDD Telkkarisarjat kun kuvataan niin monen kuvaa parantavan ja paremmaksi värjäävän filtterin läpi että huh huh.

Vierailija
12/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:59"]

Hauskaa :D Jenkit on niin iso maa ja niin täynnä erilaisia kulttuureja, että ei ole vain yhtä jenkkikulttuuria. En ole käynyt kuin itä-rannikon suurkaupungeissa, mutta veikkaan että esimerkiksi Alabaman pikkukapungeissa on täysin eri meininki kuin vaikkapa New Yorkissa. Ei suoranaisesti liittynyt aiheeseen, mutta luulen sinun kiillotettujen jenkkilämielikuvien sijoittuvan aika pitkälti New Yorkin ja Kalifornian alueelle kiitos viihdeteollisuuden? :)

[/quote] Jenkkila, jenkit, jenkkikulttuuri. Voisi nyt valilla edes sanoa amerikkalaiset ja amerikkalainen kulttuuri. Milta tuntuisi jos mina rupeaisin kirjoittamaan junttilandiasta, junteista ja junttikultturista? Voisitte tekin kyllastya.

Vierailija
13/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:09"]

Olen käynyt 11 kertaa. Toki telkkarisarjoissa kaikki näyttää niin mahtavalta kuten Sinkkuelämässä, Gossip Girlissä, CSI Miamissa, The Hillsissä ja OC:ssä, ja sitten kun sitä on paikan päällä Nykissä, Miamissa ja Los Angelesissa & Orange Countyssä niin sitä ajattelee vaan että tällaistako tavallista täällä nyt vaan oli ja kadun tallaaajat on isokokoisia ihmisiä eikä tällättyjä filmistaroja ja ympäristöt vähän tunkkaisia ja muutenkin glamourittomia :DDD Telkkarisarjat kun kuvataan niin monen kuvaa parantavan ja paremmaksi värjäävän filtterin läpi että huh huh.

[/quote]

Bloggaajat ja mammapalstan teinit siis matkustavat Amerikkaan vain teinisarjojen ja leffojen perässä, itse nähtävyydet ei taida oikeasti kiinnostaa? eikä museot? kuten ei myöskään Amerikan mustien historia?  typerää sanon minä. Amerikkalaisten tai brittien ylipainoisuus ei ole mitään uutta, ollut jo kauan tiedossa ja uutisissa lukee lihavimmista kansoista. Mammapalstan keski-ikä taitaa jutuista päätellen olla 15-20v?

Vierailija
14/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:54"]

Ei blogi, mutta täältä löydät paljon jouluvinkkejä http://www.marthastewart.com/search/apachesolr_search/christmas

[/quote]

Ohis, mutta:

Apua! Tuo sivu on todella addiktoiva! Eksyin aikanani Martha Stewartin sivustolle ostettuani ennen häitä rouvan nimellä markkinoitavan häälehden. Oli tarkoitus katsella pukukuvia, ei askarteluohjeita, sillä en ollut askartelemassa häihin yhtikäs mitään, korkeintaan printtaamassa jonkun A4:sen. No, kuinka ollakkaan, tuolla sivustolla käynnin jälkeen löysin itseni askartelukaupasta etsimästä kivoja leimasimia jne. 

Vierailija
15/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:16"]

[/quote] Jenkkila, jenkit, jenkkikulttuuri. Voisi nyt valilla edes sanoa amerikkalaiset ja amerikkalainen kulttuuri. Milta tuntuisi jos mina rupeaisin kirjoittamaan junttilandiasta, junteista ja junttikultturista? Voisitte tekin kyllastya.

[/quote]

Pyhpah, saahan sitä välillä puhua vastaavilla ilmauksilla. Käyttäväthän paikallisetkin yankees sanaa, vaikkakin sillä on hieman erilainen historiallinen merkitys maan sisällä. 

Vierailija
16/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:21"]

[/quote]

Bloggaajat ja mammapalstan teinit siis matkustavat Amerikkaan vain teinisarjojen ja leffojen perässä, itse nähtävyydet ei taida oikeasti kiinnostaa? eikä museot? kuten ei myöskään Amerikan mustien historia?  typerää sanon minä. Amerikkalaisten tai brittien ylipainoisuus ei ole mitään uutta, ollut jo kauan tiedossa ja uutisissa lukee lihavimmista kansoista. Mammapalstan keski-ikä taitaa jutuista päätellen olla 15-20v?

[/quote]Mun täytyy kyllä sanoo, että Miamissa kyllä oli todella hyvännäköisiä ihmisiä ja tuntu että kaikki oli iältään noin 20-40. Heti kun lähti vähän kauemmas niin johan tuli sairaalloisen lihavia ihmisiä vastaan.

Vierailija
17/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt itärannikolla ja kun sinne saavuin, olin melkeinpä järkyttynyt! Tämäkö muka on "maailman napa"? Ei ollut yhtään niin hienoa ja mahtavaa kuin etukäteen luulin. 

Vierailija
18/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:21"]

[/quote]

[/quote]Mun täytyy kyllä sanoo, että Miamissa kyllä oli todella hyvännäköisiä ihmisiä ja tuntu että kaikki oli iältään noin 20-40. Heti kun lähti vähän kauemmas niin johan tuli sairaalloisen lihavia ihmisiä vastaan.

[/quote]

No sehän onkin kaikkien tiedossa, että Miamissa _täytyy_ näyttää hyvälle, samoin kuin El Layssa.

Vierailija
19/30 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä nyt tappelemaan pitää alkamaan? Ihmisiä ja makuja on moneen lähtöön. Miksi lynkata ap:n kuva (ilmeisesti pohjois-amerikan osalta)? Se ei ole meinaan ihan huuhaata. 

Se huikea elämys kun ensimmäistä kertaa seisoo Empire State buildingin huipulla, ei sitä käsitä ennenkuin itse kokee, taikka subwayssa tuntematon ihminen alkaa heittää small talkia. Taikka koitapa hymyillä kameralle Ground Zerolla, ei olekaan niin helppoa. Ja koita ymmärtää Grand Canyonin reunalla se kaikki mahtavuus. Taikka istut kuuntelemassa paikallisten kanssa Jazzia Memphisissä.. Taikka jonotat bussiin yömyöhällä Washingtonissa todetaksesi ettei sinulle ole kolikoita taikka seteleitäkään, vain kortti joka ei käy, metroasema vieressä kiinni josta lipun olisi voinut ostaa ja vieras ihminen siinä vieressä seisova maksaa sinut bussiin. 

Ylipäätänsä jo se, kun nousee metroasemalta ylös maankamaralle New Yorkissa keskellä Manhattania on huikea kokemus. 

Vierailija
20/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:16"]

[/quote]

Pyhpah, saahan sitä välillä puhua vastaavilla ilmauksilla. Käyttäväthän paikallisetkin yankees sanaa, vaikkakin sillä on hieman erilainen historiallinen merkitys maan sisällä. 

[/quote] Kun olisikin vain valilla mutta kun ei muuta ilmaisua nayteta tuntevankaan. Ei amerikkalaiset kayta Yankees sanaa muuten kuin kiroillessaan "Damned Yankees!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme