Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en tunne ketään joka käy sossussa

Vierailija
09.12.2013 |

Tunnen kyllä työttömiä ja eläkeläisiä sekä opiskelijoita, joista muutama saa yleistä asumistukea, mutta sossussa en tiedä kenenkään tuttavani tai sukulaiseni koskaan käyneen. Suurin osa tuntemistani työttömistä on ansiosidonnaisella tai sitten on puoliso töissä, joten mitään ylimääräisiä tukia he eivät saa. Mietin vaan, miten joidenkin tuttavapiireissä on paljon sossussa kävijöitä? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:59"]

Ylimääräisiä tukia,jos puoliso on töissä? Mitä helvettiä?! Loisiiko ne sun tuttavat puolisoidensa tuella?

[/quote]

Suomessa on ihan laissa määrätty et aviopuolisoilla on toisiinsa nähden elatusvelvollisuus joten enemmän kunnioitusta sellainen ansaitsee joka pystyy ja haluaa elää puolison palkalla kuin vieraiden veronmaksajien siivellä eläjät.

[/quote]

Mitä helvettiä? Missä ap kertoi että nämä loiset ovat naimisissa?

Vierailija
22/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakas ap, ei kukaan siellä "käy" eikä sillä kehuskella. et todellakaan voi tietää siitä. jos onkin ansisidonnaisella voi silti saada sossusta jotain menoa varten apua, varsinkin jos on yksinhuoltaja ym. kannattaa avartaa maailmankatsomusta. minä taas en tunne yhtään yli 6000 euron bruttopalkkaa saavaa. kaikki käymme töissä ja tulemme toimeen =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 19:39"]

Haluaisin käydä, mutta en mä mitään tukia saa, kun mulla ja miehellä on molempien sukujen kesämökit ja miehen isävainaan talo on myynnissä, muttei mene kaupaksi.

Tämä on vääryys, sillä jouduimme molemmat peruspäivärahalle. Emme saa edes asumistukea noiden mökkien takia. Ei niitä voi myydäkään. Vanhempamme ovat tietenkin halunneet ne suvussa kulkeviksi eli lapsillemme. Kokisin huonoa omaatuntoa, jos ne myisimme. Ja mies on sanonut, ettei hän halua perintötalon rahoja syödä sittenkään, kun se menee kaupaksi.

Tässä sitten on lapsiperhe köyhyysloukussa. Tulot yhteensä vain nuo peruspäivärahat ja lapsilisät.

[/quote]

Anteeksi  nyt vain, mutta minä en näe tässä mitään vääryyttä. Te omistatte kolme kiinteistöä ja yhteiskunnan pitäisi teidän mielestänne elättää teidät? Kyllähän se omaisuuden myynti aina tuntuu pahalta, mutta jos töitä ei ole niin ei ole vaihtoehtojakaan.

T: Eräs, jonka perhe joutuu laittamaan kotinsa myyntiin jos mies ei työllisty ennen kuin tippuu peruspäivärahalle.

Vierailija
24/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:17"]

rakas ap, ei kukaan siellä "käy" eikä sillä kehuskella. et todellakaan voi tietää siitä. jos onkin ansisidonnaisella voi silti saada sossusta jotain menoa varten apua, varsinkin jos on yksinhuoltaja ym. kannattaa avartaa maailmankatsomusta. minä taas en tunne yhtään yli 6000 euron bruttopalkkaa saavaa. kaikki käymme töissä ja tulemme toimeen =)

[/quote]

Niin juuri, eli kellään ei - OIKEASTI - ole pilvin pimein tuttuja, jotka kehuskelevat kuinka saivat sossusta sitä ja tätä uutta vaikka täällä ja muillakin nettipalstolla tällaisia tuttavia ihmisillä muka on vaikka millä mitalla. Tarkoituksella jätin tämän aloitusiviestistä pois. 

Vierailija
25/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän moniakin (olipa yllätys, kun opiskelija olen). Muuten tulot olisivat kelasta 200e/kk, mutta sieltä saa onneksi pikkuisen lisää. Ja enemmänkin se hävettää elellä muiden rahoilla, mutta minkäs teet kun työtäkään ei löydy opiskelujen rinnalle.

Vierailija
26/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 21:11"]

Itse tiedän moniakin (olipa yllätys, kun opiskelija olen). Muuten tulot olisivat kelasta 200e/kk, mutta sieltä saa onneksi pikkuisen lisää. Ja enemmänkin se hävettää elellä muiden rahoilla, mutta minkäs teet kun työtäkään ei löydy opiskelujen rinnalle.

[/quote]

Öh... Eikös opintolainan pitäis olla se rahoituskanava opiskelijalle, eikä suinkaan sossun???

Vierailija
27/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 4 tapausta lähipiiristä. Siihen ei kuulu yksikään lähisukulainen.

Vierailija
28/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin ja asumme pk-seudulla. Sukulais- tuttavapiirissäni joka on suuri joukko, ei ole yhtään työtöntä eikä sosiaalipummia. Muutama on joskus jäänyt työttömäksi kun firmat konkurssiin mutta löytäneet pian uudet työt.

Muutama tuttava asuu kyllä sellaisissa paikoissa joissa harvempi naapuri lähtee aamuisn työhön. On ihan kuulema perheitä joissa vanhemmat käyttää erilaisia päihteitä, lapset päiväkodissa tai koulussa ja kotona kamala meno. Kuulemani tapaukset itäsuunnalla, huonoilla alueilla jossa paljon vuokrakasarmeja ja paljon ongelmia. Itse en ole nähnyt kun en niihin paikkoihin edes mene kyläilemään.

Vierailija
29/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainenkin voi olla niin pieni, että tarvitsee toimeentulotukea.

Vierailija
30/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainenkin voi olla niin pieni, että tarvitsee toimeentulotukea.

Vierailija
31/31 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnet sä. Et vaan tiedä sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi