Ennakkoluulogallup: Millainen mies pettää?
Siis kuten otsikko kertoo, vastausta ei tarvitse perustella vaan saa (pitää) vastata ihan oman intuition mukaan.
Itse arvelen: uskovainen mies joka pitää tärkeänä perinteisiä perhearvoja ja sitä että nainen on kaunis ja häntä itseään nuorempi.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:20"]
- humalassa arvostelukykynsä ja itsehillintänsä menettävä vastuuntunnoton urpo
[/quote]
Miksi humalaisia aina haukutaan?
Mies, jonka vaimo/tyttöystävä ei ole yhtään kiinnostunut miehestään. Joka ei saa hellyyttä, ei läheisyyttä, ei seksiä eikä keskusteluyhteyttä naiseen. Väliaikaisena tilanteena esim. heti lapsen syntymän jälkeen kunnon mies ei petä, mutta jos sama meno jatkuu kuukausi ja vuosi tolkulla, niin ei ketään mies sellaista jää katselemaan tyytyväisenä. Erokynnys voi silti olla korkea lapsen/lasten takia.
Mies, joka menee naimisiin päälle kolmekymppisenä yksinjäämisen pelosta ja koska kaikki kaveritkin on jo perheellisiä. Vaimo on ehkä samassa tilanteessa. Sosiaalinen pakkoavioliitto.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:20"]
- humalassa arvostelukykynsä ja itsehillintänsä menettävä vastuuntunnoton urpo
[/quote]
Miksi humalaisia aina haukutaan?
[/quote]
Niinkö sä tuon näet? En mä ainakaan tuossa lainaamassasi kommentissa humalaisia haukkunut.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:15"]
- Tunnekylmät insinöörityypit, jotka eivät osaa käsitellä tunteitaan, vaan keräävät sisäänsä vihaa ja katkeruutta
.
[/quote]
Allekirjoitan.
Itsekeskeinen egoisti, joka itsestään antamastaan kuvasta huolimatta kuitenkin omaa huonon itsetunnon (esim. lyhyytensä/naamansa vuoksi), ei osaa käsitellä tunteitaan esim. puhumalla ja pönkittää itsetuntoaan panemalla kaikkea mikä liikkuu.
[/quote]
Ei. Ette ymmärrä. Käytätte vääriä termejä. Ei egoisti vaan hedonisti. Hedonisti pyrkii saamaan mahdollisimman monta orgasmia lyhyessä ajassa. Eikä siinä ole mitään pahaa. Hän haluaa vain nauttia paljon.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:45"]
Mies, jonka vaimo/tyttöystävä ei ole yhtään kiinnostunut miehestään. Joka ei saa hellyyttä, ei läheisyyttä, ei seksiä eikä keskusteluyhteyttä naiseen. Väliaikaisena tilanteena esim. heti lapsen syntymän jälkeen kunnon mies ei petä, mutta jos sama meno jatkuu kuukausi ja vuosi tolkulla, niin ei ketään mies sellaista jää katselemaan tyytyväisenä. Erokynnys voi silti olla korkea lapsen/lasten takia.
[/quote]
Tällaisiin minä ainakin törmännyt useimmiten.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:27"]
Ai niin yksi tärkeä unohtui:
- miehet, jotka epäilevät naistaan jatkuvasti pettämisestä (sitä en sitten osaa sanoa mikä on syy ja mikä seuraus, epäily seuraus omasta pettämiskäyttäytymisestä vai oma pettämiskäyttäytyminen seurausta kumppanin epäilemisestä; sen olen joka tapauksessa huomannut, että ne jotka kovasti epäilevät toisia ovat lähes aina itse pettäjiä)
5
[/quote]
Niin täysin totta, saman huomannut (ja kokenut omassa elämässäni myös).
[/quote]
Eli siis tunnekyvyttömät raukat. Sen vaimon/ tyttöystävän kanssa ei tietenkään voi asiasta keskustella, tai yrittää parantaa sitä omaa suhdettaan, vaan itketään "huonoa suhdetta" toisille naisille. Ja tyhmimmät naisethan menevät tähän juoneen mukaan, maailman helpoin tapa iskeä nainen. Kun se oma vaimo ei ymmärrä/pihtaa/on hullu/on tunnekylmä jne. ja heti iskee toiselle naiselle kilpailuvietti, koska tottakai se on vaimo se pihtari ja miesraukka vaan huonossa suhteessa...no sitä saa mitä tilaa ;)
Oman kokemuksen perusteella tällainen:
-hyvännäköinen
-huono itsetunto, jota peitellään tietyllä rehvakkuudella
-vaatimattomista, jopa köyhistä oloista noussut vähän "korkeampaan" asemaan
-kaikkitietävä, omasta mielestään
-epävarma olemassa olevan suhteen kestosta
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 19:32"]
Oman kokemuksen perusteella tällainen:
-hyvännäköinen
-huono itsetunto, jota peitellään tietyllä rehvakkuudella
-vaatimattomista, jopa köyhistä oloista noussut vähän "korkeampaan" asemaan
-kaikkitietävä, omasta mielestään
-epävarma olemassa olevan suhteen kestosta
[/quote]
Listasta jäi pois selkein piirre: mustasukkaisuus
Sellaiset joilta sitä vähiten odottaisi.
Narsistit, jotka eivät välitä toisen tunteista.
Huonon itsetunnon omaavat, jotka haluavat pönkitää omaa egoaan.
Sellaiset ikuiset "äidin kultamussukat" jotka eivät välitä lapsistaan vaan ovat itse ikuisia lapsia.
MYYNTIEDUSTAJAT, TAKSIKUSKIT ja vastaavat "rekkamiehet"
Mustasukkaiset miehet, jotka koko ajan epäilee naistaan pettäjäksi.
Itse kun seurustelin tällaisen kanssa, ja en esim. kerenny vastaamaan puhelimeen kun hän soitti, niin olin kuulemma ollut miehissä. Hän itse saattoi soittaessaan olla palaamassa toisen naisen luota kotiin, eli peilasi omaa käyttäytymistään minuun.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 19:21"]
[/quote]
Eli siis tunnekyvyttömät raukat. Sen vaimon/ tyttöystävän kanssa ei tietenkään voi asiasta keskustella, tai yrittää parantaa sitä omaa suhdettaan, vaan itketään "huonoa suhdetta" toisille naisille. Ja tyhmimmät naisethan menevät tähän juoneen mukaan, maailman helpoin tapa iskeä nainen. Kun se oma vaimo ei ymmärrä/pihtaa/on hullu/on tunnekylmä jne. ja heti iskee toiselle naiselle kilpailuvietti, koska tottakai se on vaimo se pihtari ja miesraukka vaan huonossa suhteessa...no sitä saa mitä tilaa ;)
[/quote]
Ja tuohon on helppo tuudittautua, niin ei tarvitse vaimon ottaa vastuuta itsestään ja käytöksestään ;-)
En olisi uskonut, että exäni pystyy kuvailemaan noin monin eri tavoin. Melkein kaikki viestit tässä ketjussa osuu!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 19:21"]
[/quote]
[/quote]
Ja tuohon on helppo tuudittautua, niin ei tarvitse vaimon ottaa vastuuta itsestään ja käytöksestään ;-)
[/quote]
En nyt ihan ymmärrä kantaasi, koska käsittääkseni parisuhteen ongelmat käsitellään siinä parisuhteessa, eikä itketä niitä muille osapuolille. Ja sen vaimon on vaikea lukea miehensä ajatuksia, jos mies ei niitä kerro. Ongelmat hoidetaan yhdessä, vaikkapa pariterapian avulla, eikä vieraissa sängyissä. Eli kukahan nyt ei ota vastuuta omasta käytöksestään, sulla ei taida olla ihan puhtaat jauhot pussissa? No, pettäjäthän syyttävät aina muita omista huonoista ratkaisuistaan, kurkkaapas sinne peiliin ja katso, millainen kaveri sieltä katsoo takaisin...haluaisitko itse olla naimisissa tuollaisen henkilön kanssa?
No omasta puolestani voin sanoa että pettämisajatuksiin mua sysää
1) vahva libido
2) hyvä ulkonäkö, joka saa naiset ehdottelemaan
3) oman puolison haluttomuus
Ei kauhean monimutkaista. Mä en pysty painostamaan omaa puolisoani seksiin, jos hän ei halua minua. Mulle kaikkein tärkeintä on tuntea olevani haluttu. Kun tätä on nyt jatkunut reilun vuoden, mä alan olla lopussa. En ole langennut petturiksi, kun se on niin vastenmielistä, mutta koko ajan horjun rajamailla. Nyt sitten pohdin että pitääkö mun lopettaa rakkaussuhde vain tämän takia. Vissiin pitää. Vituttaa niin saatanasti.
Tilaisuus tekee varkaan - siis sellainen mies jolla on asiat hyvin, toimiva parisuhde, normaalipainoinen kumppani ja seksiä saisi omastakin liitosta. Mutta kun kerran tuokin tuossa ehdottelee niin....
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:15"]
- Tunnekylmät insinöörityypit, jotka eivät osaa käsitellä tunteitaan, vaan keräävät sisäänsä vihaa ja katkeruutta
.
[/quote]
Allekirjoitan.
Itsekeskeinen egoisti, joka itsestään antamastaan kuvasta huolimatta kuitenkin omaa huonon itsetunnon (esim. lyhyytensä/naamansa vuoksi), ei osaa käsitellä tunteitaan esim. puhumalla ja pönkittää itsetuntoaan panemalla kaikkea mikä liikkuu.