Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oisko paikalla hammaslääkäriä? Pelottaa, onko tämä vakavaa.

Vierailija
29.09.2020 |

Minulla on ollut yhdessä hampaassa vihlontaa jo monen vuoden ajan ja olen sitä pari kertaa näyttänyt hammaslääkärille, joka on sanonut, että hammas on ihan kunnossa. En ole siitä sitten sen enempää välittänyt, joskus vihloo ja joskus ei. Välillä sitä on vähän särkenyt, mutta kipu on mennyt parissa päivässä pois. Nyt hammasta on lievästi särkenyt muutaman päivän ja eilen ja tänään on tuntunut, että koko yläleukaa toiselta puolelta särkee, kylmä juoma vihloo. Välillä tuntuu myös, että alaleukaakin särkee. Myös poskionteloa särkee ja tänään on särkenyt myös silmää ja päätä, kaikki samalla puolella. Jopa kaulassa tuntuu outoa kipua. Kuumetta ei ole, eikä kipu ole hirveän kovaa, vaikkakin tuntuu koko ajan voimistuvan. Hampaat näyttää ihan normaalilta, samoin ien, tosin ien on vetäytynyt monen hampaan kohdalta, myös näiden särkevien hampaiden kohdalta.

Ajattelin heti aamulla soittaa päivystykseen, mutta alkoikin pelottamaan, että voisiko tämä olla kiirellisempää?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vakavaa. Todennäköisesti menetät ainakin puolet hampaitasi, joko niin että ne tippuvat suustasi tai ihan poistetaan vastaanotolla.

Vierailija
2/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kuolemassa? Pyydä hamm. lääkäriäsi ottamaan röntgenkuvat, niistä selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan täynnä mätää koko hammas. Poistoon. Olisi ollut pelastettavissa, jos olisit mennyt ajoissa hoidattamaan sen.

4/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella paikkakunnalla on hammaslääkäripäivystys vuorokauden ympäri. Soita sinne. En uskalla lähteä arvailemaan mitään, mutta sinuna soittaisin.

Vierailija
5/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiselle hammaslääkärille. Ei hammaslääkäri mikään jumala ole, ne tekee virhearvioita koko ajan.

Vierailija
6/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita tsekkaa onko aftaa. Itsellä oli samat kivut, menin yksityiselle hammaslääkärille joka sanoi aftan olevan syy vaikka kipu oli hampaassa. Apteekista ostin siihen lääkettä (ei reseptiä vaativa) ja kipu katosi

Vierailija
7/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hammas kuvattu. Jos ei ole, mene heti hoitoon ja vaadi hoitoa.

Vierailija
8/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen tilanne.hammas oli ulkoisesti kunnossa joten hammaslääkärit eivät välittäneet kun kerroin sen kipuilevan satunnaisesti, jo vuosien ajan.olin kuitenkin lyönyt kasvoni yli kymmenen vuotta sitten ovenpieleen joka oli aiheuttanut hampaan juuriin trauman ja aiheuttaen hitaasti kasvaneen tulehduspesäkkeen leukaluuhun. Tai näin selitettiin kun tulehdus lopulta räjähti käsiin ja koko hemmetin leukanahka piti kääntää leuan päältä pois paikallispuudutuksessa että pesäkkeeseen päästiin käsiksi.

Vierailija
9/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hampaan juuren kärjen tuehdus, joka paljastui röntgenkuvasta, kun eräs hammaslääkäri osasi kuvaa katsoa. Sitä enen olin toki käynyt hamaslääkäreillä ja oli kuvattukin. Aina vain sanottiin, että ei reikää, ei juuressa mitään, purentaa väitettiin syyksi. Kipu tuntui vain silloin tällöin päiviä kerrallaan, oli kyllä kovaa, mutta lakkasi taas muutamaksi kuukaudeksi.  Siksi kait kuvittelivat, että ei mitään  tulehdusta voi olla.  Tuntui joskus tosiaan tuolta, että koko toinen puolo leuasta mätänä. 

Vierailija
10/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Täällä ei ole ympärivuorokautista päivystystä, sellaiseen on matkaa jotain 140 km, eikä mulla ole autoa. Tietty luin just kauhujuttuja, miten vaarallista tämä voi olla, verenmyrkytystä sun muuta, vähän tuli sellainen olo tosiaan, että olisinpa mennyt heti maanantaina. No, jospa tässä pärjäisi aamuun kuitenkin. ap

Vierailija
11/11 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että saat ajan johonkin kolmen kuukauden päähän. Se perutaan ja pääset ehkä pääsiäisenä näkemään hammaslääkäriä.