Jos lopettaisit karkkien, makeiden leivonnaisten, jäätelön, alkoholin
+ limsan juomisen/syömisen, paljonko laihtuisit vuodessa? Jos muuten jatkaisit entisenllä ruokavaliolla.
Heittäkää arvioita kehiin.
Kommentit (52)
laihduin aikoinaan vuodessa 20 kiloa jättämällä vaan alkoholin pois,mut olinkii täysjuoppo.
terv. 8
Viime keväästä 9 kg. Vähensin toukokuussa ja kokonaan lopetin heinäkuussa. Kilon verran kuukaudessa on pudonnut. Jos ensi vuoden toukokuuhun mennessä putoaa vielä viisi, kuusi kiloa, niin alan olla sopivan kokoinen (tietysti omasta mielestäni - olen silloin edelleen lievästi ylipainoinen, mutta se kelpaa minulle).
En ole käyttänyt alkoholia 20 vuoteen. Karkkia en syö- en tykkää, Makeat leivonnaiset, sipisit sun muut olen jättänyt jo 10 vuotta sitten.
Vuosi sitten lopetin maitotuotteiden ja kaikkien viljojen käytön. Ruokavalioni koostuu marjoista, kasviksista, soijasta, kanasta, hedelmistä-kohtuudella.
Silti en laihdu. Päivittäinen kalorimääräni finelin sekä kiloklubin mukaan on 900-1100/vrk.
Mitähän vielä voisin lopetta syömästä? Kasvikset, marjat, soijan vai kanan?
varmasti 10-15 kg, alkoholia en käytä, mutta karkki, pulla ja kakku maistuu
mitn te pystyitte jättämään makean pois.. siis minulta onnistui jopa tupakoinnin lopettaminen ilman mitään apuja mutta sokerista ja kaikesta muustakin makeasta en pääse eroon! tulee niin kamala olo jos ei saa makeaa joka päivä
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:20"]
mitn te pystyitte jättämään makean pois.. siis minulta onnistui jopa tupakoinnin lopettaminen ilman mitään apuja mutta sokerista ja kaikesta muustakin makeasta en pääse eroon! tulee niin kamala olo jos ei saa makeaa joka päivä
[/quote]
Helposti. Pitää vaan alkaa ajattelemaan, että makea on pahaa, yököttävää liian imelää josta voi tulla oksennus. Eli tavallaan "hypnotisoida" itsensä pois makeasta. Silloin sitä jopa alkaa inhoamaan, eikä enää tee mieli.
T:17.
16 kommentoi sokerin poisjättämistä: ei käynyt helposti. Tunnistan myös tuon sokeririippuvuuden, jonka 19 kuvaili. Kyllä se oli yhtä vaikeaa kuin alkoholistille juomista luopuminen. Ei minulla ollut pelkkää mielitekoa herkkuihin, siis sellaista, että nytpä tekisi mieleni syödä yksi pulla ja se kanssa olisi jäänyt siihen pullaan, vaan himo oli niin kova, että olisin voinut lähteä vaikka missä olosuhteissa kauppaan ostamaan kilon säkin pullaa, karkkia tms. Minä sain alun toimimaan stevialla makeutetuilla smoothiella. Niiden kautta pääsin ensin vähemmällä sokerin syönnillä ja sitten kokonaan irti. Hapanmaitotuotteet tuntuvat auttavan muutenkin makeanhimoon minulla.
0-85g.
Alkoholia en käytä, makeita leivonnaisia syön juhlissa/kylässä eli todella harvoin, limsaa muutaman lasillisen vuodessa, karkkia/suklaata vähän enemmän, mutta en niin paljoa, että painoon vaikuttaa. Elän aika askeettisesti...
Varmaan kymmenen kiloa lähtis että heilahtas. Mutta myös minä olen pahassa sokerikoukussa. Jos onnistun viikon olemaan syömättä niin sen jälkeen syönkin sitten entistä kauheammin sokerisia herkkuja.
Minulla on mylös paha tapa myös jättää oikea ruoka väliin ja syödä esim suklaata. Suklaasta kun ei tule edes huono olo kuten karkista jos nälkäänsä syö.
Varmaan 5-10 kiloa. Suklaata syön melkein joka päivä, leivonnaisia ehkä pari kertaa viikossa. Karkkia, jäätelöä ja alkoholia todella harvoin. Mutta kun suklaassa on niin helvetisti kaloreita.
Numero 17,
oletko jo nyt luurankomaisen laiha? Tuollaisella ruokavaliolla ja kalorimäärällä minulla kolisisivat luut. Nyt on BMI 22 ja syön 3000 kaloria päivässä, ehkä 800 siitä makeasta. En urheile mitenkään erityisesti, liikun kyllä luonnossa.
En syö makeaa ja juon light-limuja. Valkkaria juon suunnilleen pullon parissa viikossa = 600 kcal x 25 vko = 15 000 kcal = -2 kg vuodessa.
Ei olisi sen arvoista!
Uskoisin, että n. 5 kg lähtisi. Olen nyt 170 cm/65 kg ja makeaa kuluu tosi paljon. Siideri ja olut maistuvat myös, vaikka ihan kohtuukäytön rajoissa niissä ollaan (2-5 annosta/vko).
No en varmaan yhtään, koska en erityisemmin tykkää makeasta. Alkoholia kyllä juon, mutta ilmeisesti syön sitten automaattisesti sen verran vähemmän, ettei se erityisesti nosta kokonaiskalorimäärää. En myöskään juo imeliä alkoholijuomia, kuten noita feikkisiidereitä. Aitoa kuivaa siideriä kyllä välillä.
Niin ja oon kyllä ylipainoinen, mutta se johtuu ihan normaalista ruoasta, jota syön liikaa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:46"]
+ limsan juomisen/syömisen, paljonko laihtuisit vuodessa? Jos muuten jatkaisit entisenllä ruokavaliolla.
[/quote]
Mitä tarkoittaa, että jatkaa muuten entisellä ruokavaliolla, siis ne samat määrät kuin söisi herkkujen lisäksi normaalia ruokaa vai lisätään normaalia ruokaa, kun herkut poistuvat? Tietysti laihtuu, jos syödyn ruoan kokonaismäärä vähenee, muuten ei laihdu huomattavia määriä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:46"]
[/quote]
Mitä tarkoittaa, että jatkaa muuten entisellä ruokavaliolla, siis ne samat määrät kuin söisi herkkujen lisäksi normaalia ruokaa vai lisätään normaalia ruokaa, kun herkut poistuvat? Tietysti laihtuu, jos syödyn ruoan kokonaismäärä vähenee, muuten ei laihdu huomattavia määriä.
[/quote]
siis jos normaaliruoan määrä ei lisääntyisi.
ap
En yhtään. Ellei sitten herkuiksi määäritellä esim. hirvenlihapyöryköitä tai sipulikeittoa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 18:46"]
En yhtään. Ellei sitten herkuiksi määäritellä esim. hirvenlihapyöryköitä tai sipulikeittoa.
[/quote]
lol :D
En syö roskisruokaa enkä juo alkomahoolia joten ei vaikuta minuun pätkääkään.
lopetin sipsien syömisen tammikuussa ja laihduin 12 kiloa. Niitä meni joka toinen päivä.
Meinasin tammkuussa aloittaa moisen sokerilakon tai ainakin karkkisuklaalakon.. Varmaan lähtis toinen kymppi. Ellei enemmänkin.