Eroaminen salaa naristisesta kumppanista. Eroa ei hyväksy.
Pian pääsen pois, vapauteen.
En ole kertonut koska ei ota kuuleviin korviinsa, saa raivarin tai manipuloi jos puhun lähtöaikeista. Niinpä päätin olla hiljaa ja karata salaa.
Se tuntuu väärältä mutta en voi muutakaan.
Pelkään hänen raivoaan, on ollut väkivaltainen myös fyysisesti mutta ei myönnä vaikka todisteita olisi.
Tulee mustamaalaamaan minua varmasti, ehkä uhkailee, en tiedä.
Odotan vain, että saan itseni takaisin mutta edelleen pelkään mitä harmia vielä voi koitua.
Teenkö oikein? Kun ei keskustelukaan auta, ei ole muuta vaihtoehtoa.
Kommentit (28)
Osoite kannattaa pitää salassa ja kertoa tutuille, että haluat nimenomaan pitää tämän (tulevan) exän poissa. Valmistaudu henkisesti siihen, että päätöstäsi arvostelevat monet, jotka ex saa käännettyä puolelleen.
Kyllä! Teet oikein, älä enää pitkitä lähtemistä. Juokse pois niin lujaaa kuin kintuistasi pääset. Kerro kuitenkin erittäin luotettavalle henkilölle suunnitelmastasi... kaiken varalta.
Miettikääpä jos oma puoliso keksisi saman että oletkin narsisti ja häipyisi salaa?
Työkaverille on tämä tehty, lapsensa äiti lähti lapsen kanssa ensi- ja turvakotiin silläaikaa kun tämä mies oli töissä. Lapsen äiti on lääkäri ja tämä mies maailman hiljaisin ja kiltein. Äiti tiesi että saa yksinhuoltajuuden kun käy sieltä turvakodin kautta.
Totta kai teet oikein.
Minä tein saman 12 vuotta sitten ja olen vieläkin päätöksestä onnellinen. Salaa tietosi, älä ole yhteydessä ettei pääse manipuloimaan. turvakotiin jos yhtään tuntuu, etsi tukea esim. narsistien uhrit.
Hyvä sinä, voimia!
Ystäville olen kertonut sekä töihin ja aika moniin eri tahoihin.
Rikosilmotus tehty aikaisemmin, lääkärilausunto on olemassa ja myöskin asioita kirjattu eri paikoissa kun olen hakenut apua tilanteeseeni.
Luulisi, että jättäisi minut rauhaan mutta jos ei jätä niin on ainakin paljon mustaa valkoisella miehen aikaisemmasta toiminnasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä poliisiin ja vaadi lähestymiskielto.
Voi kun sen saisikin tuosta noin vaan vaatimalla. Tuttava narsistin uhri, joutunut usein väkivallan kohteeksi ja vammoista on olemassa ihan lääkärin lausunnot. Silti lähestymiskieltoa ei heru.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä jos oma puoliso keksisi saman että oletkin narsisti ja häipyisi salaa?
Työkaverille on tämä tehty, lapsensa äiti lähti lapsen kanssa ensi- ja turvakotiin silläaikaa kun tämä mies oli töissä. Lapsen äiti on lääkäri ja tämä mies maailman hiljaisin ja kiltein. Äiti tiesi että saa yksinhuoltajuuden kun käy sieltä turvakodin kautta.
"Maailman hiljaisin ja kiltein" voi olla kotona pääperkele.
Olen myös ollut turvakodissa.
Kovin vaikea tie on ollut ja ero ainoa ratkaisu tietenkin. Käytännössä se on tuntunut mahdottomalta välillä mutta viimein se tapahtuu. Kannatti hakea apua niin monesta paikasta.
Mies ei tunnusta tai ymmärrä, syyllistää minua tai ihan ketä muuta vain, jopa lääkäriäni manipuloinnistani turvakodin mahdollisuudesta.
Tulee saamaan kyllä kohtauksen kun huomaa lähtöni. Toivottavasti kuitenkin rauhoittuu pian.
Ap
Miten ajattelit käytännössä toteuttaa pakosi? Onko uusi asunto jossain vai menetkö jonkun läheisen luo turvaan? Tsemppiä paljon. Parisuhteessa en ole narsistin kanssa ollut mutta läheisessä suhteessa kuitenkin ja pelkästään siitä on ollut kova työ päästä irti.
Teet oikein. Olen iloinen että pääset eroon väkivaltaisesta kumppanista. Löydät onnellisemman elämän, ei kannata odotella vaan häipyä ja laittaa uusi koti muualle. Lapsuuden valokuvat mukaan, uusia huonekaluja ja tavaroita saa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit käytännössä toteuttaa pakosi? Onko uusi asunto jossain vai menetkö jonkun läheisen luo turvaan? Tsemppiä paljon. Parisuhteessa en ole narsistin kanssa ollut mutta läheisessä suhteessa kuitenkin ja pelkästään siitä on ollut kova työ päästä irti.
Kaikki järjestelyt hoidettu muuttoa varten omaan asuntoon.
Lähden kun mies on töissä ja itse otin vapaata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
MInun exäni oli kanssa oikein mielyttävä vieraiden ihmisten keskuudessa, mutta kotona sai hengenvaarallisen pelottavia raivokohtauksia. Ei se tarkoita, että jos kaveri on mukava sinua kohtaan, että hän ei olisi väkivaltainen läheisiään kohtaan.
Teet oikein. Hyvää jatkoa sinulle!