Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan entinen blogistalkkaaja myöhemmin hävennyt toimintaansa?

Vierailija
09.12.2013 |

Tuntuu aina niin omituiselta lukea täältä näitä blogistalkkaajien juttuja. Ruoditaan koko ajan, mitä blogin kirjoittajien yksityiselämässä tapahtuu eikä voida hyväksyä sitä, että kirjoittaja kertoo ihan mitä ja miten haluaa. 

Minua tämä mietityttää vähän siksikin, että tunnistan tällaisesta stalkkauksesta itseni vuosien takaa. Olin silloin tilanteessa, jossa omassa elämässäni ei tapahtunut paljon mitään, yhteydet moniin ystäviin olivat kuihtuneet ja opinnot jumittivat. Olin todella paljon kotona. Seurasin silloin todella aktiivisesti joitakin blogeja, tosin ne olivat englanninkielisiä yhden amerikkalaisen bloggaajaporukan kuulumisia.

Tajusin jo silloin täyttäväni sillä jotain tyhjyyttä elämässäni, mutta lopullisesti siitä minut yllättäen "pelasti" Facebook, joka tuli silloin Suomessa suositummaksi. Löysin sieltä ne vanhat kaverini ja alettiin taas viettää aikaa oikeassakin elämässä yhdessä, opinnotkin valmistuivat ja sain töitä.

Totta kai vieläkin olen täällä somessa, saatan käydä lukemassa palstojen lisäksi blogejakin silloin tällöin, mutta bloggaajien stalkkaus on jäänyt kokonaan. Tunnen jonkinlaista myötätuntoa, kun luen innokkaimpien kommentteja täällä. Tunnistan vanhan itseni siitä tyhjyydestä, joka täytyy olla taustalla siinä alituisessa toisen, sinänsä itselle vieraan ihmisen tekemisten tarkkailussa, pohdinnassa ja arvostelussa.  Toivon, että nämäkin ihmiset pääsisivät elämässään eteenpäin tai kodista ulos vaikka lasten kasvaessa vähän isommiksi.

Onko paikalla muita saman kokeneita?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä palsta ollut kauan täynnä kaiken näköisiä blogistalkkaajia, miksi he eivät tule ilmoittautumaan? ;)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi