Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummi ei sitten antanut joululahjaa lapselle

Vierailija
08.12.2013 |

Eilen käv ja toi tullessaan joulukortin. Sanoi, että ovat hyvissä ajoin liikkeellä, koska lähtevät ulkomaille jouluksi jo ensi viikolla.

Ennen aina tuonut paketin lapselle näin joulukuun aikaan tai sitten lähettänyt. Ei mitään kallista ole antanut, enkä edes odottanut, mutta jotain vaatetta ja vaikka kirjan tms.

Harmitti. Ollaan nimittäin ostettu lapsille joululahjat. Toisille enemmän ja toisille vähemmän riippuen kummien määrästä ja tavasta antaako lahjan vai ei.

Meillä on viisi lasta ja halutaan, että kaikki saa samanverran ja aikalailla samanarvoiset lahjat. Nyt täytyy sitten vielä ostaa lapselle yksi, se jonka kummi aina antanut.

Eniten harmittaa lapsen puolesta, ettei kummi halunnut muistaa :(

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sille kummille tällainen viesti: "HUORA!!" Parhaiten toimii jos kirjoitat viestin lapulle, sidot lapun isoon kiveen ja paiskaat sen kummin olkkarin ikkunasta tunti sen jälkeen kun niiden kone on noussut.

Ei tuossa oikein muuta voi tehdä.

Vierailija
2/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoihan se kummi kortin. Oletteko te mitenkään kiittänneet lahjoista ja miten olette tätä kummia muistaneet jouluna? Jos ette mitenkään niin ei mikään ihme että meni lahjahana kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi pitänyt? Eikö yhdessä olo lapsen kanssa ole Sinulle tärkeämpää?

Onko lapsen kummi koskaan ottanut lastasi luokseen hoitoon, käyneet yhdessä jossakin kivassa paikassa... tms.?

Itse arvostan enemmän yhdessä oloa ja lapsen kanssa tekemistä kuin tavaralahjaa. Kuitenkin kerrot, että lapsi saa lahjoja, niin onko se niin kauheaa, että yksi lahja puuttuu. Kuitenkin yksi lahja on yli muiden ja muut jäävät vähemmälle huomiolle.

Rahalla kun ei todellista rakkautta pysty ostamaan - vai kuinka?

Vierailija
4/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas julma temppu, lähes oikeusmurha, häpeäisivät edes tuollaista julmuutta. Etteikö ostanut lapsellesi lahjaa ja lahjojen määrä pitäisi olla sama jokaisella lapsella, voi voi sentään.

Mitäpä jos ottaisit vastuun niiden lapsiesi lahjoista ihan itse ja antaisit muiden tekemisten tai tekemättäjättämisten olla heidän asiansa. Onneksi ei ole säädetty mitään lakia eikä asetusta lahjojen antamisesta.

Vierailija
5/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanha lapsi on?

Vierailija
6/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi.

Meidän kuopuksen kummit ei myöskään ole ikinä laittaneet joululahjaa. Vaikka heidän lapsensa kummeja ollaan ja synttärit on joulukuussa ja AINA on viety samalla omalle kummilapselle myös joululahja erikseen. Silti... Mutta sellasta se on..

Vierailija
7/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kummille tullut tiukka taloudellinen tilanne? Silloin edes joulukortin antaminen on hyvä.  Kukapa se köyhyyttään julistaa!

Vierailija
8/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:57"]

Onkohan kummille tullut tiukka taloudellinen tilanne? Silloin edes joulukortin antaminen on hyvä.  Kukapa se köyhyyttään julistaa!

[/quote]

Mutta on varaa lähteä ulkomaille?

Vierailija
9/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:57"]

[/quote]

Mutta on varaa lähteä ulkomaille?

[/quote]

Eipä kummin taloudellinen tilanne tai ulkomaanmatkat kuulu kellekään. Jos ei tänä jouluna halua ostaa turhaa lasten krääsää, jota lasten kaapit pursoavat muutenkin, en näe siinä mitään outoa. Ihan sairaaksi touhu mennyt näiden lahjojen kanssa, että ihan loukkaannutaan kun lahjaa ei tulekaan.Oletteko itse muistanut kummia lahjalla jouluisin? Aika hemmotellun ja itsekkään kuvan ap antaa itsestään. 

Vierailija
10/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan hoitanut, nyt ollut taukoa. On auttanut vaikkapa siistimällä keittiön tai lukemalla lapsille kirjaa minun laittaessa ruokaa. 

No lapsi on 5v.eikä tietenkään tiedä, että saako lahjan kummilta vai ei  koska pukkihan lahjat tuo.

Mutta kuitenkin mielestäni erikoista ettei nyt muistanut. Ei kaikki kummit anna lahjaa ja siksi ostetaankin toisille lapsille enemmän ja toisille vähemmän jotta kaikki saa samanverran.

Tekstarilla kiittänyt lahjasta. Ja joulukortti lähetetty. En tiennyt, että kummillekin täytyy lahja antaa?

ap

Vierailija
11/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/10 provoasteikossa

Plussaa: ajankohtaisesta aiheesta, neutraalisti laadittu ilman liiottelua

Miinusta: kummi=lahjahana, liian käytetty

Vierailija
12/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:15"]

Toisinaan hoitanut, nyt ollut taukoa. On auttanut vaikkapa siistimällä keittiön tai lukemalla lapsille kirjaa minun laittaessa ruokaa. 

No lapsi on 5v.eikä tietenkään tiedä, että saako lahjan kummilta vai ei  koska pukkihan lahjat tuo.

Mutta kuitenkin mielestäni erikoista ettei nyt muistanut. Ei kaikki kummit anna lahjaa ja siksi ostetaankin toisille lapsille enemmän ja toisille vähemmän jotta kaikki saa samanverran.

Tekstarilla kiittänyt lahjasta. Ja joulukortti lähetetty. En tiennyt, että kummillekin täytyy lahja antaa?

ap

[/quote]

Jos kummi on teidän ystävä, niin normaalina ihmisenä tietenkin ilahtuu jos joku häntäkin joskus muistaa. Sillä, että joulua kutsutaan itsenomaan "lasten juhlaksi" saa pihit ja ajattelemattomat av-mammat oikeutuksen olla muistamatta ketään joulun aikaan. Mutta annas olla jos lapsi ei saa yhtä lahjaa.

Näin joulun aikaan on inhimillistä VASTAVUOROISESTI muistaa lähimpiään, eikä olettaa, että tämä joulu on ainoastaan teitä ja lapsianne varten. 

Vierailija
13/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa itse ja opettakaa lapsillennekin, että kummit eivät ole tosiaan lahja-automaatteja. Tai ainakin tuo kummiuteen liittyvä lahjavaatimus olisi siis pitänyt selvittää kummille jo etukäteen.

Vierailija
14/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä he siksi lähtivät ulkomaille, joulua pakoon? Halusivat viettää erilaisen joulun, lahjattoman. Tai sitten tuovat tuliaisina jotakin kivaa myöhäisenä joululahjana. Älä jaksa narista, ei se lapsi siihen kuole.

Vierailija
15/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin kummina ilahtuisin jos joskus jouluna muistettaisiin vaikka suklaarasialla tai synttärinä tekstarilla tms. 

Jouluna saan kyllä perheiltä kortit ja se on ihan kiva ele. Mutta joku henk.kohtaisempi juttu edes joskus olisi aika kiva. Ei sellaista kyllä edes osaa odottaa. Itse kuitenkin vuosikaudet muistanut lapsia jouluna ja synttärinä ja muutenkin jollain pienellä yllärillä ja tietysti olemalla kiinnostunut lapsista.

Vierailija
16/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna enää lahjoja kummitytöille, ovat jo yli 20 v. Itsellä kovasti nyt rahanmenoa, täytyy saada uusi nahkasohva ja televisio viimeisen päälle.

Vierailija
17/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, että harmittaa kun ei kummi muistanut lasta. MITEN NIIN EI MUISTANUT? Hänhän tuli käymään ja antoi kortinkin! Tuli katsomaan kummilasta, vaikka kaikilla varmasti on omat kiireet! Eiköhän se lapselle jää mieleen se yleinen tunnelma eikä jokajouluiset lahjat.

Vierailija
18/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos hän ajatteli ostaa joululahjan ulkomailta. Tuliaisena ja joululahjana. Näin ainakin minä tekisin jos olisin ulkomaille menossa.

Vierailija
19/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla niinkin, että antaa sitten. Tai ei anna. Ja huom.lahjat ei ole tärkeintä, eikä kaikkien lasten kummit anna lahjaa jouluna ollenkaan!

Ja joka kirjoitti, että olisi kiva että kummia muistettaisiin. Niin se joulukortti on se tapa muistaa kummia ja meillä siinä on lastenkuvat ja ne annetaan vain kummeille, isovanhemmille ja sisaruksille. Muut saa vaan tavalliset kortit

ap

Vierailija
20/62 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetytti, että lastenne pitää saada ehdottomasti yhtä monta pakettia ja lahjojen on oltava samanarvoisia. Istutko itse tai isommat lapset aattoiltana laskin kädessä laskemassa lahjojen arvoa? Omituista. Kasvatatte lapsenne aika outoon maailmaan.

Mites on, muistaako lapsi kummiaan jouluna? Tai sinä lapsen puolesta, koska tämä on vielä aika pieni.

Minä hankin kummilapselleni lahjan monena joulua. Käsityöihmisenä tein paljon itse sukkia, lapasia ja jopa villapaitoja. Vaikka perhe on ns. sivistynyt ja pitkälle koulutettu, niin lapsi ei osannut kiittää lahjoista tai tullut edes toivottamaan kummille hyvää joulua, vaikka asuimme silloin naapureina. Niinpä sitten lahjahanat ehtyivät . Nyt "lapsi" on jo aikuinen ja häälahjan ostin, en kylläkään listalta, olivat kummin rahatilanteeseen nähden liian hintavia. Puoliso, jonka olen tavannut vain muutaman kerran, kiitti lämpimästi ja oli iloinen lahjasta. Niin se sivistys paistaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi