Kysymys miehille (vain miehet vastaa!)
Miksi te haluatte lapsia? Onko teillä ollut ns. lapsikuume? Mitä iloa niistä koliikkilapsista teille on mukamas ollut?
Kommentit (33)
Niin, kaikki lapsethan kärsivät tunnetusti koliikista.
Tuntuu, että olen tehnyt elämäni tärkeimmän tehtävän. Olen tavallaan suorittanut sen mitä varten täällä pallon päällä ollaan kun olen saanut jälkikasvua. Ei sillä, olisin varmasti selvinnyt ilman lastakin, mutta olen erittäin onnellinen, että sain lapsen.
Minulle riittävät puolisoni lapset. Ikää oli jo sen veran, etten omia enään halunnut, eikä puolisoni olisi niitä minule ikänsäkkään puolesta voinut saada.
5kk koliikkia ja 2v. mahaongelmia mut nyt elämä loistaa tässä perheessä.. eikä kaduta päivääkään.. toista putkeen!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 13:34"]Tuntuu, että olen tehnyt elämäni tärkeimmän tehtävän. Olen tavallaan suorittanut sen mitä varten täällä pallon päällä ollaan kun olen saanut jälkikasvua. Ei sillä, olisin varmasti selvinnyt ilman lastakin, mutta olen erittäin onnellinen, että sain lapsen.
[/quote]
Wtf? Elämäsi tärkein tehtävä? Voi luoja ...
Ainakin akateemisissa piireissä kyseessä on vähän statusjuttu? Kun on käynyt koulunsa kunnialla, ja tekee työnsä hyvin, on mahdollista kasvattaa lapsi tai pari. Samaa kuviota kuin landella oman talon rakentaminen.
Voi kunpa jostain löytyisi hyvä vela-henkinen mies minulle.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 13:55"]
[/quote]Kyllä meitä on. Ja velä enemmän sellaisia, joille lapsettomuus käy siinä missä lasten hankkiminenkin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 13:55"]
[/quote]Kyllä meitä on. Ja velä enemmän sellaisia, joille lapsettomuus käy siinä missä lasten hankkiminenkin.
[/quote]
Joo, no itse olen vela-nainen enkä ymmärrä kyllä lainkaan miten jollekin miehelle lapsen hankkiminen on "ihan sama". Hyi hitto mitä vässyköitä!
Ei kai siinä mitään kummallista ole, joku haluaa ja joku ei. Joillakin isän hoivavietti on vaan niin vahva, että pitää saada sitä jälkikasvua hoidettavaksi, aika luonnollinen juttu.
Toisilla vietti ei ole niin vahva tai se ei ole kytkeytynyt ollenkaan päälle, tyhmä kysymys alunalkaen.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:01"]
Joo, no itse olen vela-nainen enkä ymmärrä kyllä lainkaan miten jollekin miehelle lapsen hankkiminen on "ihan sama". Hyi hitto mitä vässyköitä!
[/quote]
Tarkoitin, että moni mies voi olla onnellinen sekä vanhempana että lapsettomana. Tässä ei kai ole mitään kiistanalaista? -10
Lasten hankkiminen on ollut minulle selviö jo hyvin nuoresta. Pidän lapsista. Ei elämä olisi ikinä voinut olla minulle pelkkää työntekoa ja matkailua ympäri maailmaa.
Minusta on hienoa päästä tekemään lapsen kanssa asioita, joita itse tein lapsena isäni kanssa. Nähdä se kehitys, minkä ihminen käy läpi kasvaessaan avuttomasta selällään makaavasta kääröstä itsenäiseksi aikuiseksi.
Lapsista on niin paljon iloa, ettei muutama rääkytty yö tunnu kokonaisuuten verrattuna missään.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:15"]
Lasten hankkiminen on ollut minulle selviö jo hyvin nuoresta. Pidän lapsista. Ei elämä olisi ikinä voinut olla minulle pelkkää työntekoa ja matkailua ympäri maailmaa.[/quote]
Non sequitur. Minä en erityisemmin pidä lapsista, enkä ole koskaan halunnut omia lapsia, mutta ei minullekaan elämän sisällöksi riittäisi työnteko ja matkailu. Eikä riittäisi myöskään lasten kasvattaminen ja heidän kanssaan puuhasteleminen. Onneksi elämästään voi tehdä merkityksellistä ja tyydyttävää hyvin monin eri tavoin, tehdä itsellleen sopivia valintoja.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:15"]
Lasten hankkiminen on ollut minulle selviö jo hyvin nuoresta. Pidän lapsista. Ei elämä olisi ikinä voinut olla minulle pelkkää työntekoa ja matkailua ympäri maailmaa.
Minusta on hienoa päästä tekemään lapsen kanssa asioita, joita itse tein lapsena isäni kanssa. Nähdä se kehitys, minkä ihminen käy läpi kasvaessaan avuttomasta selällään makaavasta kääröstä itsenäiseksi aikuiseksi.
Lapsista on niin paljon iloa, ettei muutama rääkytty yö tunnu kokonaisuuten verrattuna missään.
[/quote]
No tää ei kyllä ollut miehen kirjoittama.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:07"]
[/quote]
Tarkoitin, että moni mies voi olla onnellinen sekä vanhempana että lapsettomana. Tässä ei kai ole mitään kiistanalaista? -10
[/quote]
No ei sama mies nyt vaan voi olla onnellinen vanhempana jos identiteetti on lapsettoman ihmisen.
Tiedän, että näitä nössykkämiehiä on paljon ja he ulkoistavat päätöksen lisääntymisestä naisille. Tiedäthän, nämä "en tiedä, ihan sama, mitä sinä haluat"-miehet, jotka eivät ota vastuuta omista päätöksistään.
Inhoan tällaisia miehiä.
Vela-nainen.
Kyllä miehellä on ihan yhtä suuri oikeus haluta (jos on halutakseen) lapsia kuin naisellakin. Miehelle lasten saaminen on vaan hieman vaikeampaa... Tavallaan, tai sit ei...
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:31"]
[/quote]
[/quote]
No ei sama mies nyt vaan voi olla onnellinen vanhempana jos identiteetti on lapsettoman ihmisen.
Tiedän, että näitä nössykkämiehiä on paljon ja he ulkoistavat päätöksen lisääntymisestä naisille. Tiedäthän, nämä "en tiedä, ihan sama, mitä sinä haluat"-miehet, jotka eivät ota vastuuta omista päätöksistään.
Inhoan tällaisia miehiä.
Vela-nainen.
[/quote]
Outoa... Olen itse nainen, jolle on käynyt sekä lasten hankinta että lapsettomuus. Tykkään lapsista ja lapsiperhe-elämä olisi ollut minulle oikein jees, mutta toisaalta näen hyviä puolia myös lapsettomuudessa. Eli minulle on käynyt kumpi tahansa vaihtoehto sen mukaan mitä kumppani haluaa. En näe tässä mitään erityisen vässykkämäistä, että asiassa josta itsellä ei ole vahvaa mielipidettä, mennään sen mukaan jolla ehkä sellainen on.
niin ja olen siis jää yt lapsettomaksi, koska ihastuin kumppaniin joka oli jo lapset saanut edellisessä avioliitossa eikä missään nimessä enää halunnut samaan rumbaan uudestaan. Se oli minulle ihan täysin ok, kuten olisi ollut sekin jos mies oliskin halunnuy vielä lapsen.
[/quote]
Minäkin inhoan tuollaista "ihan sama päätä, päätä sinä – äh, ei tämä ollutkaan kivaa, moikka!" -käyttäytymistä, eikä sitä voi oikein perustella mitenkään. Mutta muista toki, että lapsettomuus tai vanhemmuus ei ole kaikille mikään identiteettikysymys. Olen kuullut monen vanhemman sanovan, että kiva kun lapsia on, mutta varmaan elämä olisi ollut hyvää ilmankin. Lapsettomuus ei ole onnellisuuden kannalta kaikille niin tärkeä kuin se on sinulle ja minulle. -10
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]
Inhoan tällaisia miehiä.
Vela-nainen.
[/quote]
Outoa... Olen itse nainen, jolle on käynyt sekä lasten hankinta että lapsettomuus. Tykkään lapsista ja lapsiperhe-elämä olisi ollut minulle oikein jees, mutta toisaalta näen hyviä puolia myös lapsettomuudessa. Eli minulle on käynyt kumpi tahansa vaihtoehto sen mukaan mitä kumppani haluaa. En näe tässä mitään erityisen vässykkämäistä, että asiassa josta itsellä ei ole vahvaa mielipidettä, mennään sen mukaan jolla ehkä sellainen on.
niin ja olen siis jää yt lapsettomaksi, koska ihastuin kumppaniin joka oli jo lapset saanut edellisessä avioliitossa eikä missään nimessä enää halunnut samaan rumbaan uudestaan. Se oli minulle ihan täysin ok, kuten olisi ollut sekin jos mies oliskin halunnuy vielä lapsen.
[/quote]
Mulle kyllä lapsiasia on sellainen asia, johon kuuluu olla vahva mielipide. Ja tätä haen miehestäkin. Missään nimessä asia ei ole ihan sama. Todella outoa kuulla tällaisia näkemyksiä. Aika kevyin perustein niitä pentuja sitten tehtaillaan.
Olen mies, enkä halua lapsia. Ihmettelen, miksi niin moni mies haluaa, luulee haluavansa tai väittää haluavansa.