Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini kommentit siskolleni ärsyttävät

Vierailija
08.12.2013 |

Sisareni on minua 10-v nuorempi ja hän juhli eilen 18-v synttäreitä. Siskoni oli valinnut huolella todella siistin asukokonaisuuden. Mekko oli todella kaunis ja klassinen. Hameosa oli A-linjainen, yläosa tyköistuva. Juhlakengät olivat mustat korkokengät joissa oli rusetti edessä. Meikki oli siisti ja hiukset sievästi kiharretut.

Hän näytti todella kauniilta.

Jostain syystä äitini koki tarpeelliseksi arvostella jatkuvasti.

"Onhan tuo hame aika lyhyt.."

"Suklahousuista kuultaa läpi"

"Herranjumala! Ethän sinä osaa kävellä noilla kengillä"

"Joo on kyllä liian korkeat kengät"

"Miten sinä olet niin valkoinen, laita nyt vähän väriä naamaan"

"Oisko kannattanu värjätä hiukset"

Argh!

Ei ihme että olemme kumpikin siskoni kanssa niin epävarmoja. Minä sain tuon hiuskommentin jälkeen tarpeekseni ja sanoin äidille ettei kokoajan tarvitse olla arvostelemassa. Jospa sanoisit vain että näytät todella kauniilta!

Äitini veti palkokasvin nenään, alkoi itkeä eikä puhunut minulle enää mitään.

Selitti vieraillekkin siitä kun minä aina olen niin ilkeä ja häntä arvostelen, en ymmärrä.

Huoh.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella tutulta tuo tarinasi. Meillä sama asetelma, vaikkakin ikäeroa on minulla ja siskollani kolme vuotta. Meillä vaan ei saa mutsia koskaan itkemään ku se ei koe tekevänsä mitään väärää. Tsempit sinne :)

Vierailija
2/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo teillä on äiti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki äiti on rakas mutta kehuja ei saa koskaan. Aina vaan kauhisteluja ja arvostelua. Varsinkin ulkonäköasioissa. Äitini on myös matalasti koulutettu, eikä osaa lainkaan arvostaa kouluttautumistani.

Saati sitten omia toiveitamme elämän suhteen. Kun olin parikymppinen, äitini teki selväksi että minulla ei ole "lupaa" tehdä lapsia ainakaan kymmeneen vuoteen. Yksikään miesystäväni ei ole äitilleni kelvannut.

Kiitoksia tsempeistä..

Vierailija
4/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4=ap

Vierailija
5/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahditonta äidiltäsi kommentoida siskoasi mutta toivottavasti kommentoit itse äitiäsi kahden kesken tai vain siskosi kuullen etkä ison vieraslauman edessä. Muuten teit saman kuin äitisi, ja vaikka hän tottakai ansaitsi kommenttisi, ei se tee asiaa äidillesi yhtään konkreettisemmaksi.

Suosittelen puhumaan äitisi kanssa kunnolla aiheesta asialliseen sävyyn. Kerro, että olet pahoillasi kommentistasi mutta eikö äiti itse tajua, miten koko ajan arvostelee tytärtään erittäin ikävällä tavalla. Kerro nuo esimerkit ja kysy äidiltäsi, mitä hän arvelee tyttärensä,ajattelevan kuullessaan tuollaista.

Vierailija
6/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietyt ihmistyypit ymmärrä vaikka niille puhuisi. Kun on ilkeä,niin on.

Vierailija
7/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietyt ihmistyypit ymmärrä vaikka niille puhuisi. Kun on ilkeä,niin on.

Vierailija
8/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kolmisin kun sanoin kommenttini.

Toki aioin puhua asiasta äitini kanssa, kunhan hän vastaisi puheluihini.

Ap

9/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu ihan samaa jorinaa, johon totean yleensä vaan etten ole vielä viidenkymmenen. :) Sano siskolles vaan että oma olo se ratkaisee, eikä mitä se vanha äiti siellä taustalla horisee. Ja pidä sama itsellä mielessä.

10/10 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu ihan samaa jorinaa, johon totean yleensä vaan etten ole vielä viidenkymmenen. :) Sano siskolles vaan että oma olo se ratkaisee, eikä mitä se vanha äiti siellä taustalla horisee. Ja pidä sama itsellä mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi