Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä suunnittele talvihäitä

Vierailija
08.12.2013 |

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/570318/Arkkipiispa+Kirkot+vaikka+kylmiksi+talvisin

"– Minun mielestäni vähennetään sitten vaikka lämmitystä ja pidetään kylmänä aikana jumalanpalvelukset jossain muualla, Mäkinen ehdottaa."

Miksi maksaisit kylmistä kirkoista?

https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:46"]

Miksi sinä yrität saada ihmisiä eroamaan kirkosta?

[/quote]

Tyhmiä on mahdoton saada eroamaan kirkosta, kun he haluavat viimeiseen asti olla maksamassa kylmien kirkkojen piispojen ja pappien palkkoja sekä eläkkeitä. Kirkollisverot menevät kokonaisuudessaan kirkon henkilökuntakustannuksiin, eikä edes riitä siihen, kun henkilökuntaakin pitää jo irtisanoa. Minä en ainakaan halua osallistua sellaisten ihmisten palkan maksuun, jotka eivät tee mitään tuottavaa työtä köyhtyvän Suomen hyväksi.

[/quote]

Et vastannut kysymykseen, vaan tuo minä minä asenne paistaa läpi. Kirkko tuo monelle lohtua huonoina aikoina.

[/quote]

Yritän vaan kannustaa sinua ihan raamatun mukaisesti lahjoittamaan kaiken omaisuutesi köyhille.

Vierailija
22/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:14"]

"Naapurissa asuva mummo, joka alkusyksystä jäi leskeksi, äskettäin kiitteli kovasti seurakunnalta saamaansa sielunhoitoa. 

Ehkä tässä ja tänään en tarvitse seurakunnaltani apua, mutta se päivä koittaa vaikka huomenna."

Sielunhoidollako Suomi saadaan nousuun, kun ihmisellä ei edes ole sielua.

terv. lääkäri

[/quote]

Luulisi lääkärin tietävän kuinka arvokas asia on mielenterveys. Itse en saanut terveydenhuollosta apua vaikeaa elämäntilanteeseen, kirkko (diakoni) auttoi, sain keskusteluapua.

[/quote]

Mitä sillä avulla tekee, jos ei itse siihen usko. Kirkkoon menee valtavasti rahaa, jospa se kaikki raha käytettäisiin johonkin mielenterveyteen ja päiväkerhoihin lapsille, sen sijaan että on kaikki se byrokratia ja hallinto ja tyhjänä seisovat rakennukset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:14"]

terv. lääkäri

[/quote]

Enpä kyllä mainostaisi ammattiani noin kovasti, jos pätevyyttä olisi tuon verran mitä viestisi antaa ymmärtää. Nimenomaan muosta ihmisistä välittämällä Suomi saadaan nousuun. Ei anneta ihmisten syrjäytyä ja masentua yksinään.

Vierailija
24/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:14"]

"Naapurissa asuva mummo, joka alkusyksystä jäi leskeksi, äskettäin kiitteli kovasti seurakunnalta saamaansa sielunhoitoa. 

Ehkä tässä ja tänään en tarvitse seurakunnaltani apua, mutta se päivä koittaa vaikka huomenna."

terv. lääkäri

[/quote]

Luulisi lääkärin tietävän kuinka arvokas asia on mielenterveys. Itse en saanut terveydenhuollosta apua vaikeaa elämäntilanteeseen, kirkko (diakoni) auttoi, sain keskusteluapua.

[/quote]

Mitä sillä avulla tekee, jos ei itse siihen usko. Kirkkoon menee valtavasti rahaa, jospa se kaikki raha käytettäisiin johonkin mielenterveyteen ja päiväkerhoihin lapsille, sen sijaan että on kaikki se byrokratia ja hallinto ja tyhjänä seisovat rakennukset...

[/quote]

Tästä näkee miten huonosti ihmiset tietävät mitä oikeasti tapahtuu mm kirkon sururyhmissä tai kahdenkeskisisissä keskusteluissa. Minä en kertaakaan puhunut diakonin kanssa mistään uskonasiasta sen 1,5 vuoden aikana jonka hänen luonaan kävin. Olisin voinut käydä myös jonkun luona terveydenhuollossa, mutta he eivät ottaneet minua vastaan. Ei ollut resursseja. 

Vierailija
25/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 13:27"]

Meillä oli tunnelmalliset talvihäät kauniissa juhlatilassa. Pappi tuli sinne oikein mielellään ja puhui kauniisti. Vieraitakaan ei kismittänyt se, että joutuivat uhraamaan kallisarvoisen kesälomapäivän keskellä kauneinta heinäkuuta, vaan juhlamme piristi talven tumminta aikaa.

[/quote]

Tyypillinen uskovainen taas puskee valhetta. Talven tummin aika muka keskellä kauneinta heinäkuuta, heh.

[/quote]

AV:lla sisälukutaito on kyllä taas niin huipussaan!

Kirjoittajan läheisten EI tarvinnut uhrata kesälomapäivää HEINÄKUUSSA, koska häät olivat KESKELLÄ TUMMINTA TALVEA. Ja muuten,ei tarvitse olla hihhuliuskovainen halutakseen kirkkohäät.Itse olen olen koko ikäni haaveillut romanttisista kirkkohäistä,vaikken muuten hengellinen olekaan. Mitäköhän se muuten ap:n tai muitten sieluttomien napaa kaivaa,jos "tyhmä"haluavat kuulua kirkkoon ja hui kauhea,jopa maksaa siitä veroa?

Vierailija
26/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enpä kyllä mainostaisi ammattiani noin kovasti, jos pätevyyttä olisi tuon verran mitä viestisi antaa ymmärtää. Nimenomaan muosta ihmisistä välittämällä Suomi saadaan nousuun. Ei anneta ihmisten syrjäytyä ja masentua yksinään."

Lääkäri varmasti tietää senkin, että kyllä jumala pitää huolen omistaan.

Vierailija
27/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:47"]

Meillä oli tunnelmalliset talvihäät kauniissa juhlatilassa. Pappi tuli sinne oikein mielellään ja puhui kauniisti. Vieraitakaan ei kismittänyt se, että joutuivat uhraamaan kallisarvoisen kesälomapäivän keskellä kauneinta heinäkuuta, vaan juhlamme piristi talven tumminta aikaa.

[/quote]

Tyypillinen uskovainen taas puskee valhetta. Talven tummin aika muka keskellä kauneinta heinäkuuta, heh.

[/quote]

Kirjoittajan läheisten EI tarvinnut uhrata kesälomapäivää HEINÄKUUSSA, koska häät olivat KESKELLÄ TUMMINTA TALVEA. Ja muuten,ei tarvitse olla hihhuliuskovainen halutakseen kirkkohäät.Itse olen olen koko ikäni haaveillut romanttisista kirkkohäistä,vaikken muuten hengellinen olekaan. Mitäköhän se muuten ap:n tai muitten sieluttomien napaa kaivaa,jos "tyhmä"haluavat kuulua kirkkoon ja hui kauhea,jopa maksaa siitä veroa?

[/quote]

Luepa uudelleen "Vieraitakaan ei kismittänyt se, että joutuivat uhraamaan kallisarvoisen kesälomapäivän keskellä kauneinta heinäkuuta."

Vierailija
28/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:49"]

Lääkäri varmasti tietää senkin, että kyllä jumala pitää huolen omistaan.

[/quote]

Avaatko vähän...

Vierailija
29/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Luepa uudelleen "Vieraitakaan ei kismittänyt se, että joutuivat uhraamaan kallisarvoisen kesälomapäivän keskellä kauneinta heinäkuuta."

[/quote]

Niin,ei kismittänyt koska eivät joutuneet tunnelmallissa TALVIHÄISSÄ. Olisi tosin voinut muotoilla niin että av-mammakin ymmärtää :)

Vierailija
30/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, joka yritit suomentaa virkkeeni talvihäistä tuolle yhdelle lukutaidottomalle! :) Pitää tosiaan yrittää kirjoittaa jatkossa suoraviivaisemmin, niin nekin ymmärtävät joille ei ole kauhalla älyä annosteltu.

terv. Tarvimorsian

Vierailija
31/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:03"]

Kiitos sinulle, joka yritit suomentaa virkkeeni talvihäistä tuolle yhdelle lukutaidottomalle! :) Pitää tosiaan yrittää kirjoittaa jatkossa suoraviivaisemmin, niin nekin ymmärtävät joille ei ole kauhalla älyä annosteltu.

terv. Tarvimorsian

[/quote]

Tulipa taas todistettua, että ollakseen uskova on oltava myös niin tyhmä, ettei lukemaansa ymmärrä.

"Vieraitakaan ei kismittänyt se, että joutuivat uhraamaan kallisarvoisen kesälomapäivän keskellä kauneinta heinäkuuta."

Vierailija
32/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:03"]

terv. Tarvimorsian

[/quote]

Tulipa taas todistettua, että ollakseen uskova on oltava myös niin tyhmä, ettei lukemaansa ymmärrä.

"Vieraitakaan ei kismittänyt se, että joutuivat uhraamaan kallisarvoisen kesälomapäivän keskellä kauneinta heinäkuuta."

[/quote]

Sitäkö ei arvon lääkärillä ole enää mitään järkevää sanottavaa niin pitää alkaa mollaamaan muita ihan offtopic aiheista?

Vierailija
33/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 14:14"]

terv. lääkäri

[/quote]

[/quote]

Johan vitsin murjaisit. Joo, pitäshän niiden tietää, mutta vain aniharva niistä tietää.

Vierailija
34/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

OT ja idioottien kanssa ei kannata väitellä,mutta tossa tosiaan sanotaan että talvihäät piristivät tumminta talvea,jos olisivat olleet kesäloma-aikaan heinäkuussa,vieraita olisi kismittänyt uhrata kesälomapäivä toisen häihin. Riittääkö rautalanka vai väännetäänkö ratakiskosta? Ettepä te kiihkoateistitkaan taida olla penaalin terävämpiä kyniä.

Vierailija
35/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen saa laittaa rahansa ihan mihin haluaa, vaikka sitten kirkollisveroon. Varmaan kirkossa rahaa menee turhaan, kuten kaikissa järjestöissä, mutta kyllä siellä oikeasti tehdään myös paljon hyvää. On kerhoja lapsille ja nuorille. Autetaan perheitä, vanhuksia ja yksineläjiä, sekä rahallisesti että keskusteluavulla. Ankeampi tämä Suomi olisi jos kaikki kirkon järjestämä toiminta lakkautettaisiin. Aina toki on parantamisen varaa. Itse kuulun kirkkoon (olen siis hölmö), en kuitenkaan ole mikään uskovainen, lähinnä tapakristitty. Silti mieluusti maksan sen kirkollisveroni. 

Vierailija
36/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:41"]

Eiköhän jokainen saa laittaa rahansa ihan mihin haluaa, vaikka sitten kirkollisveroon. Varmaan kirkossa rahaa menee turhaan, kuten kaikissa järjestöissä, mutta kyllä siellä oikeasti tehdään myös paljon hyvää. On kerhoja lapsille ja nuorille. Autetaan perheitä, vanhuksia ja yksineläjiä, sekä rahallisesti että keskusteluavulla. Ankeampi tämä Suomi olisi jos kaikki kirkon järjestämä toiminta lakkautettaisiin. Aina toki on parantamisen varaa. Itse kuulun kirkkoon (olen siis hölmö), en kuitenkaan ole mikään uskovainen, lähinnä tapakristitty. Silti mieluusti maksan sen kirkollisveroni. 

[/quote]

Sama täällä,tapakristitty olen myös.Ja saa niille verorahoilleen vastinetta,jos tarvitsee/haluaa. Itse olen muutaman kerran käynyt juttelemassa kriisissä papin kanssa,koska tarvitsin mielestäni  juurikin sielunhoitoa,en terapiaa.Miesystäväni sai diakoniapua vuokrarästeihin. Yksinhuoltajaystävä käy seurakunnan perhekerhoissa. Eli kirkkoverolla tehdään muutakin kuin ylläpidetään niitä kylmiä kirkkoja! :)

Vierailija
37/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:45"]

[/quote]

Sama täällä,tapakristitty olen myös.Ja saa niille verorahoilleen vastinetta,jos tarvitsee/haluaa. Itse olen muutaman kerran käynyt juttelemassa kriisissä papin kanssa,koska tarvitsin mielestäni  juurikin sielunhoitoa,en terapiaa.Miesystäväni sai diakoniapua vuokrarästeihin. Yksinhuoltajaystävä käy seurakunnan perhekerhoissa. Eli kirkkoverolla tehdään muutakin kuin ylläpidetään niitä kylmiä kirkkoja! :)

[/quote]

Kirkkonne arkkipiispa Kari Mäkinen on eri mieltä kirkollisverojen käytöstä

– Kirkkorakennukset ovat viimeisiä, joista kannattaa luopua. Niillä on yhteisöille oma merkityksensä.

Vierailija
38/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olipa minullakin perhepiirissä yksi lääkäri, joka vakavasti sairastuttuaan pelkäsi kovasti kuolemaa. Sairaalapapin tuki oli hänelle viimeisinä päivinään äärettömän tärkeää. Pappi oli jopa kuoleman hetkenä paikalla.

Ei sitä aina tiedä lääkärikään, mistä lohtua löytää, kun sitä eniten tarvitsee. Ei ollut tämäkään lääkäri mikään uskovainen.

Vierailija
39/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävää tietämättömyyttä kirkollisverojen kohdentumisesta. Käykääpä tutustumassa jonkin seurakunnan budjettiin. Suuren osan toki vievät palkkakustannukset. Omassa kotiseurakunnassani kuitenkin kaikkein suurin ammattiryhmä on lastenohjaajat. Lapsi-ja nuorisotyön palkkakustannukset ovat kaikkein suurin kuluerä. Harvassa paikassa lienee sellainen tilanne, että kirkkojen lämmityksestä tarvitsee tinkiä, Mutta jos rahapula yltyy pahaksi, niin eiköhän toiminta ole viimeisin leikattava asia.

Vierailija
40/42 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:45"]

[/quote]

[/quote]

Kirkkonne arkkipiispa Kari Mäkinen on eri mieltä kirkollisverojen käytöstä

– Kirkkorakennukset ovat viimeisiä, joista kannattaa luopua. Niillä on yhteisöille oma merkityksensä.

[/quote] Eihän Mäkinen ollut eri mieltä edelläolevan kanssa. Hän vain korosti, että sen sijaan että kirkkorakennuksista säästettäisiin luopumalla niistä, niiden ylläpitokustannuksista voidaan tinkiä. Ja joistakin seurakunnan toiminnoista voidaan joutua luopumaan.