Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on parempi paikka synnytykseen: Jorvi vai Kätilöopisto?

Vierailija
08.12.2013 |

Kokemuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti jorvi! Molemmissa synnyttänyt ja kättäristä jäi niin kakkanmaku suuhun. Siellä hoitajien kiire tarttui synnyttäjään, eikä minua kuunneltu yhtään.

Ihan oman onnen nojassa sai uudelleen synnyttäjä olla.

Kaiken lisäksi minulle ei annettu mitään puudutteita useista pyynnöistä huolimatta!

Ehdottomasti ääni siis jorville.

Ja vielä että jorvissa ei tarvii ainakaan miettiä mahtuuko ja saako autoa parkkiin. :)

Vierailija
2/16 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei kannata tehdä kovin ehdottomia valintoja, koska Naistenklinikan remontin takia voi olla sulku päällä juuri kun on sairaalaan lähdössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:33"]Ehdottomasti jorvi! Molemmissa synnyttänyt ja kättäristä jäi niin kakkanmaku suuhun. Siellä hoitajien kiire tarttui synnyttäjään, eikä minua kuunneltu yhtään.

Ihan oman onnen nojassa sai uudelleen synnyttäjä olla.

Kaiken lisäksi minulle ei annettu mitään puudutteita useista pyynnöistä huolimatta!

Ehdottomasti ääni siis jorville.

Ja vielä että jorvissa ei tarvii ainakaan miettiä mahtuuko ja saako autoa parkkiin. :)

[/quote]

Ööh, ihan erilainen kokemus Kättäriltä tältä syksyltä viikonlopulta, jolloin siellä syntyivät ne viime vuoden joulunpyhinä alkunsa saaneet täysiaikaiset vauvat. Jouluvauvathan näkyvät aina piikkinä synnytystilastoissa, joten tavallistakin kiireisemmästä ajasta synnäreillä on kyse. Itselläni oli

kyseessä pikä ensisynnytys, 12 tuntia synnytyshuoneessa ja siihen vielä tikkaukset päälle, mutta kätilöt olivat koko ajan paikalla ja kaikki pyytämäni kivunlievitykset sain.

Jorvista ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta Kättärin huonetoverin (sitä perhehuonetta ei saatu, mutta eipä ollut niin väliksikään, meidät kotiutettiin nopeasti) vierailija, joka oli ilmeisesti sairaslatarvikealalla, taas piti onnena sitä, että huonekaveri oli päässyt Kättärille.

Vierailija
4/16 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut Kättäristä kauhutarinoita, joten sinne en mielelläni menisi. Annan siis Jorville äänen, vaikka en siellä olekaan synnyttänyt.

Vierailija
5/16 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni synnnytin kättärillä. Ekan kanssa oltiin neljä päivää perhehuoneessa, tokan kanssa olin kaksi päivää normihuoneessa jakaen sen toisen synnyttäjän kanssa. Sekä synnytyssalista että osastolta pelkkää hyvää sanottavaa. Ainoa miinus oli, että sain vaatia kunnolla ennen kuin epiduraalipuudutus laitettiin (jonka jälkeen synnytys eteni nopsaan), odoteltiin vain sitä aukeamista kovissa tuskissa, jolloin mitään sitten auennut... Mutta kätilöistä muuten vain plussaa.

Jorvissa olin sairaanhoitajaopintojen aikana vastasynnyttäneiden osastolla. Siellä 4-6 äitiä vauvoineen samassa huoneessa, ei kivaa. Naistenklinikalla taas vilisee lääkäriopiskelijoita, joten voi olla useampi harjoittelija katsomassa synnytystä, ei kivaa. Kättärillä oli yksi kätilöopiskelija mukana per synnytys ja paljon parempi, heistä oli apuakin eikä vain katelleet.

Vierailija
6/16 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt molemmissa. En pysty laittamaan paremmuusjärjestykseen. Riippuu niin siitä, millaista porukkaa sattuu olemaan työvuorossa. Yhdessä synnytyksessä kätilö oli ihan hysteerinen. Myös osastolla esikoisesta yksi kätilö vaahtosi nänneistä, joista ei pysty imemään. Käski heti mennä ostamaan korviketta. Kuitenkin on tässä elämän aikana tullut jo vuosia imetettyä niillä samoilla nänneillä. Nämä kaksi ovat olleet Jorvissa. Mutta oli siellä myös tosi mukavia ja asiallisiakin työntekijöitä. Ja tosiaan, voi olla, että juuri kun lähtö tulee, ei ruuhkan vuoksi pääsekään sinne, minkä on valinnut.

Vierailija
7/16 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei myöskään ole mitään hyvää sanottavaa kättäristä. Olen synnyttänyt  3kertaa naistenklinikalla, jokainen synnytys oli onnistunut ja henkilökunta mukavaa. Kättärillä meno oli ihan eri. Minua ei kuunneltu sitten yhtään. Ei meinattu ottaa sisälle vaikka synnytys jo käynnissä. Passitettiin aamupalalle vaikka vauva oli jo tulossa, paikat 10senttiä auki. En saanut puudutusta vaikka toivoin. Kätilöt vittuuntuneita kun itkin kuvuissani, heidän ilmeensä oikeesti olivat niin kauheita, että en unohda niitä koskaan. Minulle tuikattiin joku karmea piikki puudutteeksi kun vauva jo tuli ulos, eli puuduts alkoi pitkään sen jälkeen kun vauva oli syntynyt. En tiedä mikä ihme puudtus se oli, mutta toinen jalkani ei toiminut ollenkaan. Sit minut tyrkättiin sinne osastolle vauvan kanssa toimimattoman jalan kanssa. En päässyt hakemaan ruokaa, en päässyt vessaan, enkä edes vauvalle vaippoja vaihtamaan. Sitten vielä lääkäri ei päästänyt kotiin kun vauvalla ei muka ollut paino ihan tarpeeksi noussut, jäi jostain mitättömästä grammasta kiinni. Ja minulla siis jo neljäs lapsi kyseessä, eikä kukaan aikaisempikaan ole nälkään kuollut. Huoh. 

Vierailija
8/16 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaksi lasta saanut jorvissa, ihan positiiviset kokemukset molemmilla kerroilla. Miinusta ekalla kerralla se, etten saanut etukäteen mitään tietoa tulevasta sektiosta, useasta pyynnöstäni huolimatta, ainoastaan sain päivämäärän tietooni. Menin siis leikkaukseen täysin tietämättömänä mitä siinä tapahtuu, mutta onneksi kaikki sujui hyvin, vaikka kyllä jännitti.

Tokalla kerralla synnytys jouduttiin käynnistämään, ainut miinus kokemuksessa

oli yksi tympeä nuori sairaanhoitaja joka ei pyynnöstäni huolimatta suostunut antamaan kipulääkettä avautumiskipuihin, vaikka toinen hoitaja oli minulle luvannut ennen vuoronsa loppumista että saisin lääkettä heti kun pyytäisin. Hengissä silti selvisin eikä tapauksesta jäänyt pahoja muistoja.

Tällä hetkellä jorvin parkkipaikka näyttää olevqn remontissa, joten ei ole helppo löytää parkkipaikkaa, en tosin tiedä saisiko viereisen koulun parkkipaikalle laittaa autoa parkkiin.

Keväällä olen taas menossa synnyttämään, ja Jorviin taas tälläkin kertaa.

Vierailija
9/16 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä tämä, että kättärillä ei meinata antaa puudutteita. Kumma juttu.

Vierailija
10/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta seksiä ennenkuin naistenklinikka avataan, en halua kumpaankaan.

Vierailija
11/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kahdesti Jorvissa ja kahdesti muualla. Kokemusten erilaisuus johtuu ainoastaa siitä, että joka kerran paikalle on sattunut erilainen kätilö ja synnytysten kulku on muutenkin poikennut toisista. En oikeastaan ymmärrä tällaisia "mikä näistä paras" -ketjuja, ainakaan silloin kun on kyse suurista synnytyssairaaloista joissa on lukemattomia kätilöitä ja lääkäreitäkin useita. Sattumaahan se on, kuka sattuu paikalle. Vaikka eri sairaaloissa saattaakin olla toimintatapojen yleislinjaus hiukan omanlaisensa, niin eniten synnytyskokemukseen vaikuttaa kuitenkin paikalla oleva henkilökunta ja se, miten kemiat kohtaavat. 

Vierailija
12/16 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaito on se mikä ratkaisee ei rakennus; jos kohdalle osuu ammattitaidoltaan hyvä kätilö tai sitten tarpeen vaatiessa hyvä gynekologi niin kokemus yleensä hyvä tai niin hyvä kuin voi vaatia. Tylyys tai ahtaat tilat tai hötön puute ei minua haittaa kunhan homma hoituu, osaan itse päättää imetänkö vai en jne..

Vierailija
13/16 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/16 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Kiitos alapeukusta, ei vain oikein auta valinnassa...
-14

Vierailija
15/16 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oteta huomioon lääkäreitä ja kätilöitä, niin kumpi sairaala parempi? Joku sanoi, että Kättärillä paremmat ruuat. Jorvissa iso parkkipaikka. Kättäri on meitä 7 min ajomatkan lähempänä eli siitä piste... Mielestäni Jorvi oli kyllä hieman viihtyisämpi sisältä kuin Kättäri, olen siis käynyt vain vierailemassa. Plus Jorvissa nätimmät maisemat. Onko muita tämmösiä suht turhuuksia, jotka auttaisivat valinnassa?

Vierailija
16/16 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkolassa jokaisella on oma "hotellihuone" sis. kaksi erillistä wc/suihku huonetta. Henkilökunnalla hyvin aikaa, ja ruoka sekä välipalat tuodaan sänkyyn jos haluat. TV:n asentoa kysellään onko hyvä... Tämä myös jos joudut keskeytykseen tai aborttiin. Ainakin keskeytyksessä suosittelen hakeutumaan HUS:n ulkopuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme