Millainen on sun suosikkijumppaohjaaja ja miksi?
Itse tykkään selkeistä, rauhallisista ohjaajista. Sellaiset karjujat lähinnä ärsyttää...
Kommentit (14)
Jumpan ohjaaja täällä. :) Onpa kiva lukea millaista ohjaajaa jumppaajat kaipaavat, kasvotusten kuin harvoin tulee kukaan kertomaan. Kertokaa vielä vain lisää! Olen viimeaikoina yrittänyt vähän lisätä tota "tee, tee, tee"-juttua mutta pitääpä nyt vähentää. :D Ei siis ole ihan minua, mutta tunti, jota pidän vaatii vähän sellaista. Mutta ehkä pitää enemmän yrittää vain tsempata. :)
Kaikki jumppaohjasjat ovat ihan helvetin ärsyttäviä. Siksipä en tunneilla käykään :)
Minä tykkään sellaisista iloisista ja pirteistä. Kertovat aina selkeästi miten liike kuuluu tehdä ja missä sen kuuluu tuntua. He osaavat tsempata ylittämään itseni. Olen saanut hyvää tulosta käymällä paljon tällaisten ihmisten tunneilla - rapakunnosta patteihin vuodessa!
Riippuu tunnista, tanssitunnilla tietty hyvin tanssiva ja porukan mukaansa saava, pumpissa tykkään eräästä vanhemmasta ohjaajasta joka antaa aivan huikean hyviä tekniikkaohjeita ja osaa sen homman, ei vaan vedä laput silmillä ohjelmaa läpi. Combatissa tietty sellainen action-meininki on plussaa, siinä ei ohjaaja voi olla hiljainen hisukka. Eniten tykkään meidän toiminnallisen tunnin ohaajasta joka piiskaa (hyvällä tavalla) ottamaan itsestä kaiken irti viimeiseen hikipisaraan. Hän osaa lukea ihmisiä hyvin ja tietenkin rauhallisempia ihmisiä tsemppaa hillitymmin. Hän on minun PT:ni joten tietää että minulle saa melskata aika ronskistikin ja varmaan joku saattaa joskus tunnilla ihmetellä miksi minä saan välillä aika kylmää kyytiä treenatessa. :D Ihan huipputyyppi!
Tykkään, että ei ihan kauheasti hölise, mutta kuitenkin selkeästi kertoo mitä tapahtuu. Karjumisesta en pidä. Itseasiassa kerran askelkyykkyä tehdessä ohjaaja karjaisi äkkiä jotain ja minulta meni tasapaino kun säikähdin niin paljon : D Haluan, että ohjaaja korjaa jos teen väärin.
Huumorintajuinen, rento, innostunut ja innostava. Ei missään nimessä mikään natsi, joka kiukkuisena huutaa tehoja. Eikä mikään liikkamaikka-tyylinen besserwisser.
No voin kertoa millainen on se ärsyttävin ohjaaja:
- tulee melkein aina myöhässä paikalle
- muistaa ohjelmat väärin, tulee virheitä lähes joka kerta (Les Mills -jumpat, eli aina sama ohjelma)
- Ihme tapa ohjeistaa niin, ettei puhu vaan näyttää sormilla mitä tehdään... ikään kuin kaikki tuijottaisivat häntä koko ajan
- "En ehtinyt miksata, mennään vanhalla ohjelmalla" - tämä siis lähes aina kun Les Millseissä on miksauksien aika
Ne parhaat ovat sitten ihan tämän vastakohtia. En itsekään pidä tekopirteistä kiljujista, vaan selkeitä ohjeita antavista, rauhallisista ohjaajista. Inhokkeja ovat myös "ilkeät" ohjaajat, siis sellaiset jotka huutelevat ohjeita tosi tiukkasanaiseen, komentelevaan tyyliin.
Hyväntuulinen, selkeä-ääninen. Ymmärtää, että ihmiset on erilaisia ja kaikki ei taivu samaan. Yksi venyttelyohjaaja otti silmätikuksi, että takareisi suoraan, mutta kun ei mene. Hänen tunneillaan en käy. Se menee sitten joskus jos menee, mutta ei vielä. Olen jäykempi kuin rautakanki ja vain ne ohjaajat, jotka ymmärtävät tällaisen erilaisuuden kelpaavat. Muutaman ohjaajan tunnin ole joutunut hylkäämään liian kovalla soitetun musiikin vuoksi, kun ei korvatulpatkaan auta. Olen sanonut asiasta ja pienentävät ehkä vähän, mutta seuraavalla kerralla vielä pahempaa.
Kamalin on sellainen joka huutaa tai laulaa, kyllä, laulaa mukana. Voi yök. Olen täysin tervejärkinen ja normaalikuuloinen ihminen enkä missään nimessä halua että se hetki jonka olen saanut itselleni kuluu huutoa kuunnellen. Boikotoin omalla salillani yhtä ohjaajaa juuri tästä syystä.
Käyn pelkästään spinningissä, mutta tykkään rauhallisista ohjaajista. Sellaiset (teko)pirtsakat huutajat ärsyttävät. Yksi mies on lempparini, hänellä on hypnoottinen merisää-ääni. Vaikka treenin luulisi kärsivän siitä, se oikeasti vain motivoi.
Fysioterapeutti, joka tekee aina monipuolisen ohjelman ja vaihtelee osia siitä joka kerta. Kertoo missä liikkeen pitäisi tuntua ja mitä se kropalle tekee, ohjaa yleisesti jos huomaa että joku/jotkut tekee väärin.
Kannustaa tikistämään viimeisetkin voimat ja hikipisarat.
olen huomannut että vähän vanhemmat, siis 40+ ohjaajat on hyviä usein: tunnit on selkeitä ja ei yliraskaita, mutta tehokkaita. jotenkin tulee vanhan ajan liikuntatunnit koulusta mieleen, mulla oli ihan huippu liikunnanopettaja, entinen telinevoimistelija.
hyviä ohjaajia on sellaiset, jotka osaa rakentaa raskaan tunnin niin, että loppua kohden jaksaa vielä tsempata, vaikka on ihan poikki.
en tykkää siitä, jos joku laskee koko ajan toistoja, tosin onneksi nykyään tehdään enemmän aikaa. liian nopeasti liikkeestä toiseen siirtyminen on huono juttu kans sekä liian nopeatempoinen musiikki, jos tehdään esim. askelkyykkyjä tai maastavetoja.
Ok. Pidän miesten vetämistä naisten tanssitunneista. Pidän siitä, että koko ajan tulee enemmän suolaa. Pidän ulkomaalaisista ohjaajista, jotka ovat tanssineet vauvasta asti ko tanssityylillä. Pidän myös eräästä suomalaisesta tanssinopettajasta (mies hänkin), koska oli todella rento ja hauska. Kai se ohjaajan persoonallisuus on tärkein. Kaikki koulutetut tanssinopettajathan kyllä opettaa osaavat. Kun en kerran tykännyt eräästä ohjaajasta, niin sen takia en tykännyt, kun tuli korjailemaan liikkeitäni kädestä pitäen muiden edessä. Ei ollut edes näyttänyt liikettä tarpeeksi monta kertaa oppilaille ja tarpeeksi hitaasti. Toinen ohjaaja, josta en tykännyt keskeytti paritanssin hurman jatkuvasti, niin ettei päässyt flow'hun. Koko ajan pukkasi uutta liikettä ja liian monimutkaisia solmuja alkeiskurssilla.