Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutko kirkkoon?

Vierailija
28.09.2020 |

Miksi kuulut tai et kuulu?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Kirkko auttaa paljon köyhiä ihmisiä, lapsia ja perheitä Suomessa ja ulkomailla. Kirkko järjestää myös paljon erilaista tukea ja ilmaista toimintaa vähävaraisille ja erilaisista ongelmista kärsiville ihmisille. Näitä toimia rahoitetaan kirkollisveroilla, joita maksan mielelläni.

Murto-osalla kirkollisveroista. Kiinteistö- ja henkilöstökulut vievät suurimman osan.

Vierailija
22/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Kirkko auttaa paljon köyhiä ihmisiä, lapsia ja perheitä Suomessa ja ulkomailla. Kirkko järjestää myös paljon erilaista tukea ja ilmaista toimintaa vähävaraisille ja erilaisista ongelmista kärsiville ihmisille. Näitä toimia rahoitetaan kirkollisveroilla, joita maksan mielelläni.

Tämä on vahvin syy miksi kuulun kirkkoon. Toinen syy on se, että olen kristitty. Kirkko on kuitenkin vain rakennus eikä hengellinen elämäni nojaa siihen mitenkään, mutta halua on olla yhteyksissä ihmisiin ja toimintaan, jotka ovat lähtöisin kirkoista. 

Taustalla on tietysti myös kirkkojen arkkitehtuurinen ja historiallinen arvostus, mutta se ei nyt tähän kauheasti liity. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun. Kristittynä ev.lut kirkko on minulle tärkeä monellakin tavalla. 

Vierailija
24/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. Erosin 2v.

Vierailija
25/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Kristittynä ev.lut kirkko on minulle tärkeä monellakin tavalla. 

Miksi juuri ev. Lut.?

Vierailija
26/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. En halua maksaa turhasta.

Vierailija
27/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Vierailija
28/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut lapsilleni kummeja. Jos kirkkoon voisi liittyä ilman kummeja, ei olisi tarvinnut erota kirkosta.

Vierailija
29/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
30/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Totta. Islam on tosin vielä typerämpää kuin kristinusko. Hah hah!

Vierailija
31/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Viikinkien jälkeläinen Berserkkisoturi ja minun ainoa Jumalani on Odin!

Vierailija
32/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kuulu.

Vierailija
33/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon ja maksan mielelläni kirkollisveroa ja se on yksi tapani tehdä hyväntekeväisyyttä, auttamalla apua tarvitsevia esim. diakonia- ja lapsityö.

Ei juuri käytä kirkon palveluita, enkä ole harras uskovainen.

Vierailija
34/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. Olis tyhmää kuulua kirkkoon kun ei usko niihin juttuihin.

Vierailija
35/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun. Usko. Jumalaan. Ei sillä, että uskoni tarvitsisi kirkkoa, ehei, minulla on yhteys Häneen ilman välikäsiä. Kirkkoon kuulun, koska se tuntuu minusta hyvältä.

Vierailija
36/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun. Pieni raha ja auttaa muita.

m49

Vierailija
37/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En kuitenkaan usko kirkkoon vaan Jumalaan.

Vierailija
38/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina kun aiheesta keskustellaan, niin tämä vakivastaus tupsahtaa nopeasti eetteriin :) Onko siellä kirkolla palkattu ihmisiä 24/7 päivystämään nettipalstoja, että pääsevät sitten aina nopeasti antamaan tämän vakivastauksen, joka on siis täyttä puppua?

Noita mainitsemiasi toimia ei siis juurikaan rahoiteta kirkollisverosta, vaan muunmuassa kunnat ostavat kirkolta näitä "ilmaisia palveluja" esim kerho ja päiväkotitoimintana.

Vierailija
39/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun kirkkoon ja maksan mielelläni kirkollisveroa ja se on yksi tapani tehdä hyväntekeväisyyttä, auttamalla apua tarvitsevia esim. diakonia- ja lapsityö.

Ei juuri käytä kirkon palveluita, enkä ole harras uskovainen.

Se on todella paska tapa.

Vierailija
40/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murto-osalla kirkollisveroista. Kiinteistö- ja henkilöstökulut vievät suurimman osan.

Henkilöstökulut? Tottakait kirkollisverosta menee suuri siivu henkilöstökuluihin, ei kait mikään organisaatio voi pyöriä ilman palkallista henkilöstöä, jotka tekisi työtä ilmaiseksi esim. lasten- ja nuorisotyötä, diakonia-työtä, kanttorit jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi