Kuulutko kirkkoon?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Kuulun. Kirkko auttaa paljon köyhiä ihmisiä, lapsia ja perheitä Suomessa ja ulkomailla. Kirkko järjestää myös paljon erilaista tukea ja ilmaista toimintaa vähävaraisille ja erilaisista ongelmista kärsiville ihmisille. Näitä toimia rahoitetaan kirkollisveroilla, joita maksan mielelläni.
Tämä on vahvin syy miksi kuulun kirkkoon. Toinen syy on se, että olen kristitty. Kirkko on kuitenkin vain rakennus eikä hengellinen elämäni nojaa siihen mitenkään, mutta halua on olla yhteyksissä ihmisiin ja toimintaan, jotka ovat lähtöisin kirkoista.
Taustalla on tietysti myös kirkkojen arkkitehtuurinen ja historiallinen arvostus, mutta se ei nyt tähän kauheasti liity.
Kuulun. Kristittynä ev.lut kirkko on minulle tärkeä monellakin tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun. Kristittynä ev.lut kirkko on minulle tärkeä monellakin tavalla.
Miksi juuri ev. Lut.?
En kuulu. En halua maksaa turhasta.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
En halunnut lapsilleni kummeja. Jos kirkkoon voisi liittyä ilman kummeja, ei olisi tarvinnut erota kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Totta. Islam on tosin vielä typerämpää kuin kristinusko. Hah hah!
Minä olen Viikinkien jälkeläinen Berserkkisoturi ja minun ainoa Jumalani on Odin!
Kuulun kirkkoon ja maksan mielelläni kirkollisveroa ja se on yksi tapani tehdä hyväntekeväisyyttä, auttamalla apua tarvitsevia esim. diakonia- ja lapsityö.
Ei juuri käytä kirkon palveluita, enkä ole harras uskovainen.
En kuulu. Olis tyhmää kuulua kirkkoon kun ei usko niihin juttuihin.
Kuulun. Usko. Jumalaan. Ei sillä, että uskoni tarvitsisi kirkkoa, ehei, minulla on yhteys Häneen ilman välikäsiä. Kirkkoon kuulun, koska se tuntuu minusta hyvältä.
Kuulun. Pieni raha ja auttaa muita.
m49
Olen. En kuitenkaan usko kirkkoon vaan Jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun. Kirkko auttaa paljon köyhiä ihmisiä, lapsia ja perheitä Suomessa ja ulkomailla. Kirkko järjestää myös paljon erilaista tukea ja ilmaista toimintaa vähävaraisille ja erilaisista ongelmista kärsiville ihmisille. Näitä toimia rahoitetaan kirkollisveroilla, joita maksan mielelläni.
Naurattaa aina kun aiheesta keskustellaan, niin tämä vakivastaus tupsahtaa nopeasti eetteriin :) Onko siellä kirkolla palkattu ihmisiä 24/7 päivystämään nettipalstoja, että pääsevät sitten aina nopeasti antamaan tämän vakivastauksen, joka on siis täyttä puppua?
Noita mainitsemiasi toimia ei siis juurikaan rahoiteta kirkollisverosta, vaan muunmuassa kunnat ostavat kirkolta näitä "ilmaisia palveluja" esim kerho ja päiväkotitoimintana.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun kirkkoon ja maksan mielelläni kirkollisveroa ja se on yksi tapani tehdä hyväntekeväisyyttä, auttamalla apua tarvitsevia esim. diakonia- ja lapsityö.
Ei juuri käytä kirkon palveluita, enkä ole harras uskovainen.
Se on todella paska tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murto-osalla kirkollisveroista. Kiinteistö- ja henkilöstökulut vievät suurimman osan.
Henkilöstökulut? Tottakait kirkollisverosta menee suuri siivu henkilöstökuluihin, ei kait mikään organisaatio voi pyöriä ilman palkallista henkilöstöä, jotka tekisi työtä ilmaiseksi esim. lasten- ja nuorisotyötä, diakonia-työtä, kanttorit jne.
Murto-osalla kirkollisveroista. Kiinteistö- ja henkilöstökulut vievät suurimman osan.