Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutko kirkkoon?

Vierailija
28.09.2020 |

Miksi kuulut tai et kuulu?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Kirkko auttaa paljon köyhiä ihmisiä, lapsia ja perheitä Suomessa ja ulkomailla. Kirkko järjestää myös paljon erilaista tukea ja ilmaista toimintaa vähävaraisille ja erilaisista ongelmista kärsiville ihmisille. Näitä toimia rahoitetaan kirkollisveroilla, joita maksan mielelläni.

Naurattaa aina kun aiheesta keskustellaan, niin tämä vakivastaus tupsahtaa nopeasti eetteriin :) Onko siellä kirkolla palkattu ihmisiä 24/7 päivystämään nettipalstoja, että pääsevät sitten aina nopeasti antamaan tämän vakivastauksen, joka on siis täyttä puppua?

Noita mainitsemiasi toimia ei siis juurikaan rahoiteta kirkollisverosta, vaan muunmuassa kunnat ostavat kirkolta näitä "ilmaisia palveluja" esim kerho ja päiväkotitoimintana.

Varmaan sama Jeesuksen Morsian joka poistaa kaikki uskontoketjut heti kun luulevaiset jäävät alakynteen spämmää tuota shittiä näihinkin ketjuihin.

42/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Kirkko auttaa paljon köyhiä ihmisiä, lapsia ja perheitä Suomessa ja ulkomailla. Kirkko järjestää myös paljon erilaista tukea ja ilmaista toimintaa vähävaraisille ja erilaisista ongelmista kärsiville ihmisille. Näitä toimia rahoitetaan kirkollisveroilla, joita maksan mielelläni.

En kuulu kirkkoon, mutta menee kirkollisveron verran UNICEFIlle ja Punaiselle ristille.

Kirkon veroista menee vain murto-osa hyvän tekemiseen. 

Samanlainen älyvapaa peruste on pakkoruotsin kannattajilla tämä: helpompi oppia englantia, jos osaa ruotsia.

Annan mieluummin rahat SUORAAN hyväntekeväisyyteen ja opiskelen ihan suoraan englantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murto-osalla kirkollisveroista. Kiinteistö- ja henkilöstökulut vievät suurimman osan.

Henkilöstökulut? Tottakait kirkollisverosta menee suuri siivu henkilöstökuluihin, ei kait mikään organisaatio voi pyöriä ilman palkallista henkilöstöä, jotka tekisi työtä ilmaiseksi esim. lasten- ja nuorisotyötä, diakonia-työtä, kanttorit jne.

Luulisi jumalan pitävän omistaan sen vertaa huolen.

Vierailija
44/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Ei se miten sinä uskot ole välttämättä automaattisesti totta.

Kannattaisi muutenkin opetella suvaitsevaisuutta muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
45/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murto-osalla kirkollisveroista. Kiinteistö- ja henkilöstökulut vievät suurimman osan.

Henkilöstökulut? Tottakait kirkollisverosta menee suuri siivu henkilöstökuluihin, ei kait mikään organisaatio voi pyöriä ilman palkallista henkilöstöä, jotka tekisi työtä ilmaiseksi esim. lasten- ja nuorisotyötä, diakonia-työtä, kanttorit jne.

Jumala pitääkin omistaan huolen, raha on vain väline jota ihmiset käyttävät tässä maanpäällisessä elämässä.

Vierailija
46/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. Lentävän spagettihirviön kirkkokunta kyllä kiinnostaa.

Uskonnoilla on enimmäkseen paskaiset jäljet, etenkin kristinuskolla, islamilla ja juutalaisuudella. Kolme sisarta samalta aavikolta.

Vierailija
47/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuulu kirkkoon, mutta menee kirkollisveron verran UNICEFIlle ja Punaiselle ristille.

Kirkon veroista menee vain murto-osa hyvän tekemiseen. 

Samanlainen älyvapaa peruste on pakkoruotsin kannattajilla tämä: helpompi oppia englantia, jos osaa ruotsia.

Annan mieluummin rahat SUORAAN hyväntekeväisyyteen ja opiskelen ihan suoraan englantia.

Kumpikaan valinta tai asia ei ole toiselta pois. Minä kuulun myös kirkkoon, mutta ymmärrän silti jos joku ei halua siihen kuulua pelkästään kirkon tekemän diakoniatyön vuoksi. ERI

Vierailija
48/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala pitääkin omistaan huolen, raha on vain väline jota ihmiset käyttävät tässä maanpäällisessä elämässä.

Eivät ne sitten mitään rahaa siis tarvitse.

Vierailija
49/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset on typeryksiä!

Vierailija
50/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun, ortodoksikirkkoon. En niinkään siksi että uskoisin itse. Mun rakkaat edesmenneet isovanhemmat oli hartaita kirkossa kävijöitä, ja kävin heidän mukanaan itsekin jonkin verran kirkossa lapsena. Kirkkoon kuuluminen on mulle ikään kuin linkki siihen menneeseen maailmaan, ja voin sen kautta tuntea olevani jollakin tavalla osa sukupolvien ketjua. Nykyään käyn palveluksissa melko harvoin, mutta aina kun sinne menee, tulee sellainen selittämättömällä tavalla lämmin, rauhallinen ja hyvä olo. Kuuluminen kirkkoon myös muistuttaa mua siitä että on ihan ok ja "sallittua" olla juuri minä (lapsena tulin kiusatuksi, kun kävin eri uskontotunneilla kuin muut).

Vierailija
51/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnoilla on enimmäkseen paskaiset jäljet, etenkin kristinuskolla, islamilla ja juutalaisuudella. Kolme sisarta samalta aavikolta.

Tätä en ymmärrä miksi täytyy suhtautua negatiivisesti kirkkoon tai uskontoihin vain sen vuoksi, että ei itse usko mihinkään. Minä olen kristitty, mutta en minäkään silti arvostele kenenkään muun maailmankatsomusta tai uskonnottomuutta.

Vierailija
52/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä miksi täytyy suhtautua negatiivisesti kirkkoon tai uskontoihin vain sen vuoksi, että ei itse usko mihinkään. Minä olen kristitty, mutta en minäkään silti arvostele kenenkään muun maailmankatsomusta tai uskonnottomuutta.

Koska kirkko ja uskonnot ovat aiheuttaneet niin paljon pahaa.

Vierailija
53/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon, koska olen kristitty. Arvostan myös kirkon tekemää diakoniatyötä.

Vierailija
54/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kirkko ja uskonnot ovat aiheuttaneet niin paljon pahaa.

Ihmiset ovat aina tehneet toisilleen pahaa maailmassa uskonnosta tai maailmankatsomuksesta riippumatta. Myös esim. monissa ateistisissa maissa ihmisiä on kidutettu, tapettu ja heidän muitakin oikeuksiaan poljettu. Sitä taitaa tapahtua myös edelleen ainakin Pohjois-Koreassa, valitettavasti.

Joten minusta tuo ei ole riittävä peruste uskontojen inhoamiseen.

Vierailija
55/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä oo koskaan kuulunutkaan. En usko kristinuskon oppeihin, joten en näe mitään syytä kuulua.

Vierailija
56/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mielipideasia tai ilkeyttä sanoa, että uskonnot ovat tehneet ja tekevät paljon pahaa maailmassa. Kyllä siitä pitää voida puhua.

Vierailija
57/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en kuulu kirkkoon sen takii, ku oon ateisti. :) M25

Vierailija
58/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuuluisin?

Vierailija
59/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeesti ihan muutaman prosentin verran, mikä menee näihin toimintoihin, joiden vuoksi ihmiset kokevat oikeaksi kuulua kirkkoon. Lisäksi näistäkin rahoista osalla tuetaan mm. Kansanlähetyksen ja SLEY:n kaltaisia toimijoita, jotka ovat äärimmäisen nais- ja homovihamielisiä porukoita.

Kirkollisveroja maksamalla ei tee hyväntekeväisyyttä juurikaan, mutta tämä on toki kirkolle tosi tärkeä imagojuttu, että ihmiset uskovat näin.

Hyväntekeväisyyden vuoksi ei kannata kuulua, löytyy huomattavasti tehokkaampiakin organisaatioita, jotka eivät tee pahoja asioita.

Vierailija
60/64 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne sitten mitään rahaa siis tarvitse.

Kirjoitin, että raha on väline tässä MAANPÄÄLLISESSÄ elämässä. Miksi uskova ei saisi käyttää rahaa, se on kaupanteon väline ihmisten kesken. Jos ostan ruokaa kaupasta en sano myyjälle, että "Jumala maksaa". Hän myös varmaan haluaa rahat heti eikä kuoleman jälkeen. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme