Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Tiinaa tienaa K-kaupan kassalla 3167 euroa/kk. Hän arvioi tekevänsä keskimäärin 37,5 tunnin työviikkoa

Vierailija
28.09.2020 |

– Ärsyttää kun sanotaan, että sä oot vaan Siwan kassa. Moni sanojista ei edes tiedä, että tienaan enemmän kuin vaikkapa sinä, joka olet raksalla. Ei työ tietenkään kovin vaativaa ole, emmekä me mitään insinöörejä ole, mutta en myöskään tienaa kaikkein vähiten, Tiina sanoo.
Ihan ok palkka mielestäni.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tienaan raksalla ilman koulutusta yli 50 000e vuodessa. Ja olen melkein puolet Tiinaa nuorempi.. Myötähäpeää tuosta vain tuli.

Meinasin tulla sanomaan, että raksalla sitä vastaa tienaakin tosin usein tuntimäärätkin on suurempia kuin 40 viikossa niillä, jotka monta tonnia kuussa tienaavat.

Vierailija
22/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tiina on kauppiaan tytär ja saa ihan eri palkkaa kuin työkaveri jonka palkka on 1600-1800 lisien kanssa 37,5 t työajalla....

Hups! Jäi kertomatta yks pieni juttu.

Itse sain tuttavan kautta myös kassatyötä opiskelijana, ja sain aina parhaiten palkatut tunnit ja muut osa-aikaiset huonommat työajat... lisäksi sain kovempaa tuntipalkkaa...

Sori. Elämä on epäreilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen assanvessankassa ja tienaan 4680€/kk. Hetki sitten se oli vielä 4630€/kk, mutta lakkoilemalla saatiin vähän siedettävämmälle tasolle nostettua palkkaa.

Vierailija
24/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan perhepäivähoitajana 3600e/kk ja meitä ei pidetä minään.

Aika hyvä palkka kurahousujen pukemisesta.

No enpä ihan noin sanoisi. Lapsia saattaa olla 4 yhdellä hoitajalla ja vastuu kaikista.

Syöttäminen, välipalat, pukeminen, ulkoilu, virikkeet, leikkiminen.

Ei tule palkka turhasta.

Tosin yläkanttiin vahvasti tuo palkka ilmoitettu, tuota ei saa kukaan perhepäivähoitaja, missään eikä koskaan, eli väite palkan suurudesta on täyttä huu haata.

Vierailija
25/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häläpätihämmää, mitäs sä olet nappaillut, kun noin on todellisuus hämärtynyt? 😄

Olen yksityinen perhepäivähoitaja. Tehnyt tätä yli 15v. Hoitomaksu 800ekk/lapsi, eskarilainen noin puolet tuosta. Siitä kun lasket 4 lasta + se eskari niin tuo summa tulee. Voit käydä tsekkaa itse hinnat yksityisten perhepäivähoitajien sivuilta jos et usko.

Vierailija
26/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina voi tuon tienata jos tekee jatkuvasti iltavuoroja, sekä viikonloppuja, muuten ei lähellekään tuota.

Vierailija
27/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan kauppias maksaa normaalia enemmän jos pitää henkilöä niin hyvänä työntekijänä. Osaa esim. asiakaspalvelun todella hyvin.

Vierailija
28/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt herranjumala ruvetko keulimaan duunarien miättömillä palkoilla, kun muutenkin työnantajat painaa päälle, että palkkoja pitäisi laskea. Tyhmä saa olla, muttei idiootti.

Vierailija
29/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt herranjumala ruvetko keulimaan duunarien miättömillä palkoilla, kun muutenkin työnantajat painaa päälle, että palkkoja pitäisi laskea. Tyhmä saa olla, muttei idio otti.

Vierailija
30/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksityinen perhepäivähoitaja. Tehnyt tätä yli 15v. Hoitomaksu 800ekk/lapsi, eskarilainen noin puolet tuosta. Siitä kun lasket 4 lasta + se eskari niin tuo summa tulee. Voit käydä tsekkaa itse hinnat yksityisten perhepäivähoitajien sivuilta jos et usko.

Onko hoitomaksu suoraan sinun palkkaasi vai eikö siitä mene jotain kuluja? Eihän jonkun firman laskuttama maksukaan suoraan muutu palkaksi.

Vierailija
31/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasan tienaa. Ihme valehtelua Iltikseltä.

Vierailija
32/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias saisi keskolta kenkää jos tollaseen menoerään suostuu, se on taulukkopalkka eikä muuta. No lisät tarvii maksaa.

Vierailija
33/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Nyt ei tartte sitten enää kitistä pienistä palkoista kotihoitajat ja kaupan kassat. Case closed :D

Tämmösiin EKn mainoksiinhan ne kitinät lopouukin ;p

Vierailija
34/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisenä perhepäivähoitajana olet siis yrittäjä ja tuo bruttosumma ei ole verrannollinen palkkaan. Tuosta saamastasi summasta joudut maksamaan omat vakuutukset yms, joten nettona saat huomattavasti vähemmän kuin jos summa olisi bruttopalkka.

Tärkeää työtä teet:)

Vierailija
35/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitomaksu suoraan sinun palkkaasi vai eikö siitä mene jotain kuluja? Eihän jonkun firman laskuttama maksukaan suoraan muutu palkaksi.

Toki maksan tästä verot ja työeläkemaksut itse. Samoin kuin kaikki muutkin. En ole varsinainen yrittäjä vaan yksityinen elinkeinonharjoittaja. Eli ei tarvitse kirjanpitoa tms, y-tunnus kuitenkin löytyy. Hoitomaksu maksetaan suoraan tililleni. Tuo 800e/kk ei tietenkään ole vanhempien maksettava kokonaan, osa tulee kelalta/kunnalta, mutta minä saan sen 800 per lapsi/kk.

Vierailija
36/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisenä perhepäivähoitajana olet siis yrittäjä ja tuo bruttosumma ei ole verrannollinen palkkaan. Tuosta saamastasi summasta joudut maksamaan omat vakuutukset yms, joten nettona saat huomattavasti vähemmän kuin jos summa olisi bruttopalkka.

Myös vakuutuksen maksan itse, se on huikeat 78euro/vuosi. Tuo 3600 on brutto, siitä maksan ennakkoveron (abaut normi veroprosentilla menee) ja yel-maksun (mikä pieni, koska maksan sen yrittäjän minimin mukaan)

Vierailija
37/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tämänkin jutun joskus aiemminkin, vuosi pari sitten?. Silloinkin nousi kohu asiasta.

Vierailija
38/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki maksan tästä verot ja työeläkemaksut itse. Samoin kuin kaikki muutkin. En ole varsinainen yrittäjä vaan yksityinen elinkeinonharjoittaja. Eli ei tarvitse kirjanpitoa tms, y-tunnus kuitenkin löytyy. Hoitomaksu maksetaan suoraan tililleni. Tuo 800e/kk ei tietenkään ole vanhempien maksettava kokonaan, osa tulee kelalta/kunnalta, mutta minä saan sen 800 per lapsi/kk.

Kirjanpito kyllä pitää olla, mutta yksinkertainen kirjanpito riittää. Olet yrittäjä, kuten muutkin yksityiset elinkeinonharjoittajat. Laita nyt se kirjanpito kuntoon, niin saat vähennettyä kulut verotuksessa.

Vierailija
39/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin yksityisenä perhepäivähoitajana. Asiakkaita olisi tullut ovista ja ikkunoista ja sain itse määritellä hinnan sekä valita perheet. Kela + kunta maksaa suurimman osan hoitomaksusta ja perheet jotain. Tienasin muistaakseni jotain 2700€/kk-3340€/kk, koska en viitsinyt enempää pyytä vasta-alkajana. Vanhempien mielestä edullinen. Pystyin itse päättämään työaikani ja lomat. Päiväkodissa hoitaja tienaa nykyäänkin vain 2100€/kk ja niihin aikoihin vielä huonommin.

Vierailija
40/102 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös vakuutuksen maksan itse, se on huikeat 78euro/vuosi. Tuo 3600 on brutto, siitä maksan ennakkoveron (abaut normi veroprosentilla menee) ja yel-maksun (mikä pieni, koska maksan sen yrittäjän minimin mukaan)

Ja nosta myös yel-määrää. Se minimi, jonka mainitsit on se summa, jonka mukaan sulle maksetaan äitiyspäivärahat tai sairaspäiväraha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi