Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)
Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.
Kommentit (684)
Ilmeisesti on kiinni terssilla. Ei tuon kokoista koiraa pidättele matalat aidat, jos on halua hypätä yli.
Itse pyrkisin tutustumaan koiraan ja tutustuttaisin lapsetkin, jos omistajalle sopii. Taidat lietsoa turhaan lapsiin koira pelkoa.
Haukkuuko se koira vai hyppiikö se aitaa vasten? Miten se häiritsee teitä?
Kysy et voisko hurtan pittee kiinni siel takkaapihalla.
Kyllä sun on valitettavasti nyt vain opeteltava koiraperheen naapuriksi. Kannattaa tutustuttaa lapset koiraan, etteivät opi koirapelkoa.
Tietenkin koiraa saa pitää omalla pihalla. Teillähän se ongelma on.
Laittakaapa korkea aita sen olemassa olevan sisäpuolelle.
Ei hauku eikä hypi mutta katsoo ja on lapset pelkäävät, on kumma kun ei pysty omaa pihaa käyttämään jonka vuoksi muutimme. Olen lukenut raateluista ja jos lapsi juoksee voi syttyä saalistusvimma jolloin koira tulee ja mitään ei voi. Ja ei ole missään ketjussa kiinni vaan irtokoira siellä terassilla. Tällainen koira mutta isompi http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Newfoundland_dog_Smoky.jpg
Moi AP, minä olen sen suuren koiran omistaja, tunnistin tekstistä neuroottisen uskovaisperheenne heti. Tunnistin tekstistä myös kiltin, lauhkean ja tottelevaisen koiranikin.
Itse pelkään lapsia. En osaa kommunikoida niiden kanssa ja pelkään kun ne vain hiljaa tuijottavat. Teidän lapsenne katsovat minua aidan takaa, joka ei varmasti pidättelisi lapsianne jos ne haluaisivat tulla minun pihalleni. Teidän lapsistanne lähtee myös ääntä kun ne leikkivät ulkona. Voisitko pitää lapsesi sisällä silloin kun minä olen ulkona? Tai vaihtoehtoisesti kytkettynä, etteivät he vain saisi koirastani kimmoketta tulla meidän pihan puolelle. Mietin myös, että kun terassinne on niin pieni, että saako lapsia pitää edes niin pienessä tilassa?
Nimim. Naapurisi
Ei ole mielestäni meidän tehtävämme satsata taloudellisesti senttiäkään aitaan...?!
Ilmeisesti koira siis ei ole tehnyt mitään? Onko se haukkunut, murissut, hyppinyt aitaa vasten?
Itse en tykkää yhtään koirista mutta kai se naapurin koira nyt saa omalla puolellaan olla, jos ei räksytä tai muuten häiritse. Minusta tuntuu, että jos siellä olisi koiran sijaan tupakoiva naapuri niin valittaisit taas, etteivät lapset voi käyttää omaa pihaa...
Nöffiä isompaa tuskin paljon löytyy, mitenköhän tuon koon nyt oikein olet arvioinut... ja mikäköhän koira kyseessä voi olla. Tuota isompia on enää tanskandogit ja irlanninsusikoirat, jotka ei voi olla kyseessä, kun ovat eri näköisiä. Eli taitaa nyt olla ihan keksitty juttu, hui hai.
Tai ainakin toivotavasti naapurit saavat sitten savustettua sinut ulos talosta.
14, ei ole vielä mutta pitääkö aina odottaa että pahin tapahtuu? Ja siis nyt kyse siitä että ei voi käyttää pihaa koiran vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:29"]
Ei hauku eikä hypi mutta katsoo ja on lapset pelkäävät, on kumma kun ei pysty omaa pihaa käyttämään jonka vuoksi muutimme. Olen lukenut raateluista ja jos lapsi juoksee voi syttyä saalistusvimma jolloin koira tulee ja mitään ei voi. Ja ei ole missään ketjussa kiinni vaan irtokoira siellä terassilla. Tällainen koira mutta isompi http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Newfoundland_dog_Smoky.jpg
[/quote]
Siis ei hauku eikä hypi, katsoo vain? Siis katsoo? Voi kauheaa, kun koira KATSOO lapsia. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:33"]
14, ei ole vielä mutta pitääkö aina odottaa että pahin tapahtuu? Ja siis nyt kyse siitä että ei voi käyttää pihaa koiran vuoksi.
[/quote]
Kertomasi perusteella ei ole todennäköistä, että koira tekisi mitään. Kyllä sitä pihaa hyvin voi käyttää.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:33"]
[/quote]
Kertomasi perusteella ei ole todennäköistä, että koira tekisi mitään. Kyllä sitä pihaa hyvin voi käyttää.
16 siis on tuollainen koira kun kysyin rodun että voin ottaa selvää.
Miten uskallat päästää lapsia ulos ovesta ollenkaan, olethan varmaan lukenut paitsi raateluista myös auto-onnettomuuksista? Ihmisten pitäisi varmaankin lopettaa autolla-ajo, tänäänkin naapuri ajoi ihan tuosta meidän tontin rajalta ja katsoi muualle, eikä vahtinut etteivät meidän lapset vain jää alle.
No sitä on sanonut että on muka kiltti ja ei ole koskaan mennyt aidan yli tai ei kiinnosta mennä, mutta kerta se on ensimmäinenkin... Kyllä se sieltä katsoo aina ja päätä nostaa kun jotain tapahtuu niin ajan kysymys milloin tulee läpi.. :/