Armeijan lykkäyspäätös lähetetty, ei ehdi kuitenkaan ajoissa..
Tietääkö joku, että kun sitten inttiin nyt sitten joka tapauksessa on mentävä silloin kun määräys on, pitääkö se sitten keskeyttää jos lykkäypäätös tulee vaikka kolme kuukautta intin alkamisesta? Eihän sitä enää silloin kannattaisi keskeyttää ja aloittaa joskus myöhemmin taas uudelleen. Sekavaa on, poika on jättänyt kaiken ihan viime tippaan...
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 20:25"]
Olisiko parempi mennä vaan sinne armeijaan nyt saman tien. Lienee aika "miehistyä" jos pistää äidin vauva-lehden palstalle kysymään lykkäyslappujen perään.Terveisiä peräkammariin.
Vai "miehistyä"? Taidat olla aika jälkeenjäänyt tapaus jos luulet suomen pullamössöarmeijan miehistävän ketään. Jos haluat miehistyä armeijan tyyliin, mene US armyyn tai vaikkapa Venäjän armeijaan... Suomen armeija se ei miehistä ketään. "Isänmaamme puolustajat" voivat vaikka vetää käteen mun puolesta. Suomen tollot ne edelleen junnaa reservien amatööriarmeijan ajassa, kun muilla mailla on palkka-armeija...
Jätin armeijan kesken AUKissa 8 kk jälkeen... Sain yksinkertaisesti tapeekseni moisesta paskasta! Ja eniten raivostuttaa nämä isänmaan fanaattiset kiihkoilijat. Tajusin siellä, että teen juuri niin kuin minusta parhaaksi tuntuu enkä anna joidenkin vähä-älyisten sisäsiittoisten junttien mielipiteiden haitata. Fakta on se, että tulevaisuudessa siirrytään palkka-armeijaan joka tapauksessa, olivat juntit mitä mieltä tahansa.
Joo, ja suosittelen sivaria tai hankkimaan vapautus... Armeija on täyttä sontaa. 80% intin kävijöistä on siellä vain lain pakosta ja sosiaalisten paineiden takia (siis luuseriksi jne haukutuksi tulemisen pelossa). Ainoastaan se noin 20% on oikeasti motivoituneita. Ei kannata todellakaan mennä sen takia, koska pelkää jonkun juntin tuomitsevan sinut myöhemmin sen takia. Ei suurin osa eurooppalaisista miehistä armeijaa ole käyneet, ja hyvin pärjäävät ilmankin sitä elämässään. Ei kannata PV:n propagadaa uskoa, ulkomailla sotilaspassilla voit vaikka pyyhkiä persettäsi, niin hyödyllinen rakkine se on.
Tulihan sekin nyt sanottua. Kaikkea hyvää pojallesi, kumarran kaikkia, jotka kehtaavat olla menemättä armeijaan! Oli minun elämäni suurin virhe tähän mennessä.
Aina tämä sama väsynyt jänkkäys.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 20:25"]
Olisiko parempi mennä vaan sinne armeijaan nyt saman tien. Lienee aika "miehistyä" jos pistää äidin vauva-lehden palstalle kysymään lykkäyslappujen perään.
Terveisiä peräkammariin.
Vai "miehistyä"? Taidat olla aika jälkeenjäänyt tapaus jos luulet suomen pullamössöarmeijan miehistävän ketään. Jos haluat miehistyä armeijan tyyliin, mene US armyyn tai vaikkapa Venäjän armeijaan... Suomen armeija se ei miehistä ketään. "Isänmaamme puolustajat" voivat vaikka vetää käteen mun puolesta. Suomen tollot ne edelleen junnaa reservien amatööriarmeijan ajassa, kun muilla mailla on palkka-armeija...
Jätin armeijan kesken AUKissa 8 kk jälkeen... Sain yksinkertaisesti tapeekseni moisesta paskasta! Ja eniten raivostuttaa nämä isänmaan fanaattiset kiihkoilijat. Tajusin siellä, että teen juuri niin kuin minusta parhaaksi tuntuu enkä anna joidenkin vähä-älyisten sisäsiittoisten junttien mielipiteiden haitata. Fakta on se, että tulevaisuudessa siirrytään palkka-armeijaan joka tapauksessa, olivat juntit mitä mieltä tahansa.
Joo, ja suosittelen sivaria tai hankkimaan vapautus... Armeija on täyttä sontaa. 80% intin kävijöistä on siellä vain lain pakosta ja sosiaalisten paineiden takia (siis luuseriksi jne haukutuksi tulemisen pelossa). Ainoastaan se noin 20% on oikeasti motivoituneita. Ei kannata todellakaan mennä sen takia, koska pelkää jonkun juntin tuomitsevan sinut myöhemmin sen takia. Ei suurin osa eurooppalaisista miehistä armeijaa ole käyneet, ja hyvin pärjäävät ilmankin sitä elämässään. Ei kannata PV:n propagadaa uskoa, ulkomailla sotilaspassilla voit vaikka pyyhkiä persettäsi, niin hyödyllinen rakkine se on.
Tulihan sekin nyt sanottua. Kaikkea hyvää pojallesi, kumarran kaikkia, jotka kehtaavat olla menemättä armeijaan! Oli minun elämäni suurin virhe tähän mennessä.
Reppana jaksaa jauhaa asiasta aina vaan. Maailman tavallisin asia on muuttunut todelliseksi traumaksi, josta ei pääse yli.
Intti on näin +20 vuotta jälkikäteen katsottuna aika schaibea touhua. On meinaan kotikasvastuksesta kiinni, jos nuori mies ei osaa punkkaansa pedata, saa sapuskaansa aikaiseksi, osaa pitää kämppäänsä siistinä yms "perusjuttuja". Siinä ei intin 6-12 kk auta yhtään jos on perushommat vedetty persiilleen 18-20 vuotta inttiä ennen.
Toivottavasti oma juniorini ei joudu koskaan inttiin. Inttiin mennessä hän ampunut muuten enemmän kuin koskaan tulee intissä ampumaan, käynyt Lapin vaelluksilla enemmän kuin keskimääräinen varusmies tulee maastomarssimaan intin aikana, todnäk siihen mennessä on myös judossa ruskea vyö (kuten itse olin inttiin mennessäni) ellei jopa musta. Ja toki oppinut pitämään ns yleisistä asioista huolta.
Mutta toisaalta, mitäpä minä armeijasta tietäisin mitään kunnolla, muuta kuin sen vähän yli 3kk edestä kaakkoiskulman ympyräkaupungissa. Loput 8 kk vietin sisäministeriön puolisotilaallisissa partiopojissa vaeltan pitkin poikin Lapin tuntureita...
tämäkin aloitus on vuodelta 2013...
Vierailija kirjoitti:
Laita poika soittamaan (mieluummin käymään) alueenne toimistolle. Tiedot löytyy netistä. Itse ainakin sain parhaiten selkoa omista hakemuksista kun kyseli aluetoimistolta..
Äiti hoitaa!
Itse hain lykkäystä siten että vein hakemuksen suoraan aluekeskukselle ja ne teki päätöksen heti siinä, ei tarvinnut kuumotella. Soita ja kysy aluetoimistolta
jos inttiin ei mene kutsuntapäivänä, siitä menee 5 pvää ja sitten siitä tehdään rikosilmoitus. eli nuoresta tulee rikollinen, joka joutuu tavattaessa putkaan. kannattaa hoitaa asia ajoissa.