Minkä ikäisenä teillä tuli silmän alle juonteita?
Minulla 25v tavallaan on mutta ei ole. Sen saa kosteuttamalla pois.
Kommentit (10)
Joskus 30+ huomasin kampaajalla, että nauraessa mulla oli ”aikuisen naisen silmät”.
40 v, ja jos hymyilen, niin kyllä siinä silmien alla erottuu semmoisia pieniä juonteita.
Nyt 45-vuotiaana. Mulla on kauhee kriisi tästä!
Vierailija kirjoitti:
40 v, ja jos hymyilen, niin kyllä siinä silmien alla erottuu semmoisia pieniä juonteita.
Mulle tulee naururyppyjä vaan silmäkulmaan, poskipään yläpuolelle.
Nauraessa ja hymyillessä silmäni menevät umpeen, joten silmäkulmat ja -aluset on jo vähän rypyllä, vaikka olen 23. En jaksa stressata. Haluan elämääni iloa ja naurua, niin sitten vanhana on naurusta aiheutuneet juonteet kasvoilla. Muistaapahan kaikki hyvät jutut.
Jo lapsena oli silmän sisänurkasta viistosti alaspäin osoittavat pari ryppypoimua. 35-vuotiaana alkoi noiden lisäksi tulla sellaista hentoa "ryppyverkkoa" koko alueelle. Nyt 46-vuotiaana on syviä juonteita koko silmänympärykset ympäriinsä. Mutta ulkonäköön pahempii kuin rypyt on se, että silmän alta on lähtenyt kaikki rasva, mutta posket on vielä pulleat, joten silmät näyttää olevan kamalassa luurangonkuopassa.
Nämä 45+ rypyttömät on kyllä sellaisia että ei niitä livenä koskaan näe, vaikka netissä niistä lukee ja jotkut itsestään puhuu sellaisena kasvokkainkin. Lienee yleensä kyseessä joko heikentynyt näkö minkä takia omia ryppyjään ei näe, tai sitten omituiset määrittelyt että "nämähän on vain ilmejuonteita eikä ryppyjä" tms ilmiselvistä rypyistä.
Varmaan perinnöllistä, ainakin yksilöllistä. Olen 69-vuotias eikä silmien alla ole juonteita. Silmäpussit tulee, jos olen syönyt liian suolaista tai nukkunut huonosti.
En tiedä onko apua ollut siitä, että olen nuoresta asti joutunut käyttämään silmälaseja? Ehkä ne suojaa jotenkin.