Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekkäät mummot

Vierailija
28.09.2020 |

Mistä ihmeestä kumpuaa tämä nykyajan isovanhempien itsekkyys? Omat lapsensa hoidattivat sukulaisilla, mutta nyt kun ovat itse isovanhempia, niin mitään apua ei heru perheellisille lapsille. Tämä on ainakin tilanne omalla kohdallani. Äitini ei tule edes kerran vuodessa hoitamaan lapsiani yhdeksi illaksi. Miten kehtaa? En todellakaan oleta, että täällä tarvisi joka viikonloppu olla, mutta edes kaksi kertaa vuodessa. Itse hoidatti lapsensa äidillään ja anopillaan. Myös tädillämme me lapset olimme paljon. No sanonpa vain sen, että ehkä apua ei löydy hänelle enää, kun hän sitä vanhuuden päivillään tarvitsee. Nyt nauttii vielä viinintäyteisistä viikonlopuista ja matkustelee, mutta vielä koittaa sekin päivä, kun ei yksin pärjää. Minkälainen tilanne muilla perheellisillä on?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi alkoholisti?

Vierailija
2/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi alkoholisti?

En sanoisi alkoholistiksi kuitenkaan. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet lapsia, on sinun myös huolehdittava niistä. Muu on vastuunpakoilua.

4/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli kuollut jo aikoja sitten ja isä uusissa naimisissa, kun meidän lapset syntyi. Isän puoleinen isoäiti asui toisella puolella Suomea. En ole saanut minkäänlaista lastenhoitoapua isovanhemmilta, mutta naapurilta olen saanut korvausta vastaan.

Vierailija
5/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään velvollisuutta ilmaiseksi hoitaan kersojasi.Sinun lapset =SINUN VASTUU ! Itsehän olet , itsellesi ne hommannut ! Ei ole mummojen . eikä yhteiskunna vastuu ! Mietippä uudelleen kuka on itsekäs MINÄ ; MINÄ ,Mulle kaikki kuuluu itsestään selvästi ilmaseksi !

Vierailija
6/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa! Etsi ne vanhat 100 ketjua ja lue niitä.

Vierailija
7/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaiset arvovalinnat on aina omalla vastuulla.

Vierailija
8/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuule kun se isovanhempien velvollisuus on nolla tuntia.

Vierailija
9/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäsi ei ole lastenhoito kiinnostanut silloin kun olit itse lapsi. Miksi luulet että se kiinnostaisi häntä nyt?

Vierailija
10/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, itsekkäät lapset...

Vierailija
11/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereilta ei voi odottaa paljoa...... Ilmastonmuutos on hölynpölyä, uskotaan satuolentoihin pilvien päällä ja ei auteta NUORIA missään.

Vierailija
12/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isovanhemmillasi ole velvollisuutta hoitaa lastasi. Mutta ei sinullakaan ole mitään velvollisuutta vanhempiasi hoitaa, vaikka kuka mitä saarnaisi siitä.

Vierailija
13/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai omat lapseni hoidan. Ihmettelenpä vain tällaista toimintaa, koska ei tulisi mieleenikään tehdä tuota omille lapsilleni. Jos ei voi edes omaan perheeseensä tuon vertaa tukeutua, niin kehen sitten? Ap

Vierailija
14/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaiset arvovalinnat on aina omalla vastuulla.

Edestään vain löytää.

Vierailija
15/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä munkaan äitini halunnut hoitaa lapsiani vaikka minua kyllä hänen äitinsä hoiti.

Kun kerroin ensimmäisestä raskaudestani, hän heti ensimmäiseksi sanoi, että "mä en sitten hoida sitä". Ei kerennyt edes onnittelemaan ensin.

Vierailija
16/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai omat lapseni hoidan. Ihmettelenpä vain tällaista toimintaa, koska ei tulisi mieleenikään tehdä tuota omille lapsilleni. Jos ei voi edes omaan perheeseensä tuon vertaa tukeutua, niin kehen sitten? Ap

Palkkaa lapsenvahti 1-2 kertaa vuodessa. Ei ole niin vaikeeta!

Vierailija
17/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kanssa pitää ison tytön jo oppia elämään, että kenenkään muun varaan ei voi mitään laskea.

Vierailija
18/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ymmärrän kyllä ap:ta. Sitä saa, mitä itse antaa ja metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja läjä muita suomalaisia sananlaskuja.

Minun vanhempani syntyivät jo ennen sotia, isä on nyt 93-vuotias ja äiti kuoli 86-vuotiaana hiljattain. Ei heistä ollut lastenhoitoapua kuin kaksi kertaa, olivat sen verran vanhoja jo lasten syntyessä, äiti 66/68 ja isä 73/75.

Eivät oikein koskaan ole osanneet olla lasten kanssa siinä mielessä, että olisivat leikkineet tai touhuneet jotain heidän kanssaan. Kun näimme, vanhempani puhuivat lähinnä omia asioitaan ja seurustelivat meidän aikuisten kanssa. Mutta kiitos siitäkin.

Omat isovanhempani kuolivat jo paljon aiemmin, isän vanhemmatkin silloin kun isä oli pikkupoika. Ei meitä lapsena muilla hoidatettu.

Mutta se, mitä minä olen jäänyt kaipaamaan, on isovanhempien läsnäolo ja mielenkiinto, he ovat jääneet aivan etäisiksi nyt jo aikuisille lapsilleni. Ei heillä ole mitään kivoja muistoja mummolasta ja isovanhempien tuesta ja sukupolvet ylittävästä siteestä. Vanhoja, etäisiä ihmisiä, that's all. Ja se toki surettaa, monella on hyvinkin läheiset välit isovanhempiinsa.

Miehen vanhemmat kuolivat jo ennen lastemme syntymää.

Vierailija
19/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hitosta sinä voit vielä tietää millainen isovanhempi sinä olet tuleville lapsenlapsillesi.

Vierailija
20/37 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti yleistetty. Sinun äitisi on itsekäs= kaikki mummot on itsekkäitä.

Terveisin: lapsenlapsiaan hoitava mummo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan