Voiko alkoholistin kanssa olla hyvä parisuhde sellaisella, joka ei tykkää juoda?
Vai onko sula mahdottomuus? Kokemuksia kuulisin mielelläni. Mies juonut itsensä humalaan joka ilta lähes koko aikuiselämänsä ajan. Vaativan työnsä hoitaa kyllä hyvin. Ajatuksia?
Nyt 50+ iässä ei tahdo enää löytää tervepäisiä miehiä ja ajattelen, että alkoholisti on parempi kumppani kuin esimerkiksi merkittävästi lihava, kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä tai masennuksesta kärsivä.
Kommentit (66)
Pahan pistit, mutta riippuu ihan siittä juoppiksesta.
Zinc
Eihän alkoholisti välttämättä juo ollenkaan.
Eihän se alkoholin juominen sinänsä tee ihmisestä mu1kkua, vaan ne lieveilmiöt. Väkivaltaisuus, tylsämielisyys, haju, rahanmeno ja kännissä törttöily, kuten pettäminen. Oma alkoholistini tissuttelee rauhallisesti kotona, nettailee ja soittaa musiikkia youtubesta. Olen sitä mieltä, että meillä on ihan mukava parisuhde, on yhdessä tekemistä (selvinpäin ollessa) ja koen, että olen hänelle vähintään yhtä tärkeä kuin alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkkis mies. Juon iltaisin 6-10 annosta. En nyt oikeastaan tule tuosta humalaan. Suhteemme voi hyvin. Myös vaimo on samaa mieltä. Myös lapsemme voivat hyvin. Reilut 20 vuotta yhdessä. En ollut alussa alkoholisti, se vain jotenkin vuosien varrella on mennyt tähän tissutteluun. Hoidan työni. En ole väkivaltainen, vaikka vetäisin hirveät kännit. En kyllä vedä nykyään, edes jokavuosi. Viina ei ole numero 1, vaan perhe. Jos vaimo pakottaisi lopettamaan, nin lopettaisin. Ei se helppoa olisi, mutta tekisin. Terveyden takia olen kyllä ajatellut lopettaa joskus muutenkin. Mutta pidän rennosta olotilastani muutaman oluen jälkeen. Saapa nähdä.
Eli älkää tulko faktoinenne kertomaan millaisia me olemme. Meitä on yhtä paljon erilaisia, kuin juomattomiakin. Emme tunne AP:n miestä, joten ei voida väittää häntä vaimonhakkaajaksi, joka alkkismasennuksissaan ajaa vaimon lumihankeen. Hän voi olla todella fiksu, ja mukava, mutta omaa yhden huonon tavan. Ja hei ,myös älykäs voi olla alkoholisti. Ainoa mikä on varmaa, että jos on vuosia juonut, tuon ikäisenä alkaa terveys olemaan vaarassa.Sinä/te vaimon kanssa kuvittelette, että lapset voivat hyvin. Itse saatte aikuisina ihmisinä olla omalta osaltanne mitä mieltä tahansa, mutta tuo "lasten hyvinvointi" on pelkkää paskaa ja vastuusta pakenemista.
Terv. "hassunhauskan" alkoholia päivittäin vetäneen miehen tytär. Iskäkin "hoiti työnsä" , "ei ollut väkivaltainen" ja oli "rento ja hauska". V*tut... Se oli kummallinen tyyppi, ei voinut luottaa, oli omituinen ja arvaamaton ja aiheutti myötähäpeää jota lapsena ei osannut oikein nimetä.
Siinäpä louskutat. Taidat tietää paremmin. Ehkäpä tiedät lastemme iät ja nimetkin? Sinulla lapsuudesta tuollainen kokemus, meidän lapsilla toisenlainen. Tietääkseni minuun on voinut aina luottaa, enkä ole arvaamaton, tai omituinen.
Outoa miten näillä palstoilla muut tietää paremmin toisten elämästä, kuin itse. Yksinkertaista olettamista, ja yleistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä juomisen määrästä, siitä mitä se miieeheen vaikuttaa ja siitä millainen asenne itselläni on juomiseen.
Meillä mies tissuttelee iltaisin päivittäin ja perjantaisin juo kännitkin. Minua ei haittaa ollenkaan, vaikka itsellä ei pää eikä vatsa kestä montaa annosta alkoholia. Mies ei ole koskaan mitenkään epämiellyttävä tai väkivaltainen juodessakaan. Silloinkin kun perjantaina juo enemmän, lähinnä roikkuu tietokoneella pelaamassa tai kuuntelemassa netistä musiikkia, juo siinä samalla, ja sitten alkaa jossain vaheessa nukuttaa. Arkitissuttelusta mies tulee vaan tavallista hilpeämmäksi, ei mitenkään ärsyttäväksi.
EIkä ole mitenkään rappiolla, miehellä on hyvä työpaikka ja hoitaa sen hyvin. Hoitaa myös kaikki muut asiat jotka hoitaa pitää, osallistuu kotitöihinkin.
Miksi miehesi pitää käyttää alkoholihuumetta joka päivä? Selkeästi on riippuvainen aineestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkkis mies. Juon iltaisin 6-10 annosta. En nyt oikeastaan tule tuosta humalaan. Suhteemme voi hyvin. Myös vaimo on samaa mieltä. Myös lapsemme voivat hyvin. Reilut 20 vuotta yhdessä. En ollut alussa alkoholisti, se vain jotenkin vuosien varrella on mennyt tähän tissutteluun. Hoidan työni. En ole väkivaltainen, vaikka vetäisin hirveät kännit. En kyllä vedä nykyään, edes jokavuosi. Viina ei ole numero 1, vaan perhe. Jos vaimo pakottaisi lopettamaan, nin lopettaisin. Ei se helppoa olisi, mutta tekisin. Terveyden takia olen kyllä ajatellut lopettaa joskus muutenkin. Mutta pidän rennosta olotilastani muutaman oluen jälkeen. Saapa nähdä.
Eli älkää tulko faktoinenne kertomaan millaisia me olemme. Meitä on yhtä paljon erilaisia, kuin juomattomiakin. Emme tunne AP:n miestä, joten ei voida väittää häntä vaimonhakkaajaksi, joka alkkismasennuksissaan ajaa vaimon lumihankeen. Hän voi olla todella fiksu, ja mukava, mutta omaa yhden huonon tavan. Ja hei ,myös älykäs voi olla alkoholisti. Ainoa mikä on varmaa, että jos on vuosia juonut, tuon ikäisenä alkaa terveys olemaan vaarassa.Sinä/te vaimon kanssa kuvittelette, että lapset voivat hyvin. Itse saatte aikuisina ihmisinä olla omalta osaltanne mitä mieltä tahansa, mutta tuo "lasten hyvinvointi" on pelkkää paskaa ja vastuusta pakenemista.
Terv. "hassunhauskan" alkoholia päivittäin vetäneen miehen tytär. Iskäkin "hoiti työnsä" , "ei ollut väkivaltainen" ja oli "rento ja hauska". V*tut... Se oli kummallinen tyyppi, ei voinut luottaa, oli omituinen ja arvaamaton ja aiheutti myötähäpeää jota lapsena ei osannut oikein nimetä.
Siinäpä louskutat. Taidat tietää paremmin. Ehkäpä tiedät lastemme iät ja nimetkin? Sinulla lapsuudesta tuollainen kokemus, meidän lapsilla toisenlainen. Tietääkseni minuun on voinut aina luottaa, enkä ole arvaamaton, tai omituinen.
Outoa miten näillä palstoilla muut tietää paremmin toisten elämästä, kuin itse. Yksinkertaista olettamista, ja yleistämistä.
Niin minunkin iskä aina sanoi <3
Alkkis osaa kyllä selittää aina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kysynyt lapsiltasi heidän kokemustaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa miten näillä palstoilla muut tietää paremmin toisten elämästä, kuin itse. Yksinkertaista olettamista, ja yleistämistä.Niin minunkin iskä aina sanoi <3
Alkkis osaa kyllä selittää aina...
Te olette sitten tavanneet toisenne ?
Topi on. Minä en.
Zinc
Mun poika kysyi kerran, että onko poikien pakko olla isona isi. Vastasin, että ei tietenkään tarvitse. Poika siihen sanoi, että mä niin haluaisin, mutta kun isit juo niin paljon tota tölkkiä, niin en haluaisi. Jos lapseni ei olisi tuota asiaa ottanut esille, niin olisi luullut hänelläkin kaiken olevan ihan hyvin. Ei lapset osaa sanoa, että tilanteessa on jotain vikaa, koska se on heille normaalia, eikä muusta ole tietoa. Jos lapsen pitäisi koulussa kertoa yksi asia mistä on isästään ylpeä, niin tuskin kehuisivat, että faija on tosi kiva ja hassu aina kun se on juonu pari kaljaa, onneks se juo joka päivä. Älkää nyt dokaajat oikeasti kuvitelko, että lapsille teidän juominen on onnenpotku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä juomisen määrästä, siitä mitä se miieeheen vaikuttaa ja siitä millainen asenne itselläni on juomiseen.
Meillä mies tissuttelee iltaisin päivittäin ja perjantaisin juo kännitkin. Minua ei haittaa ollenkaan, vaikka itsellä ei pää eikä vatsa kestä montaa annosta alkoholia. Mies ei ole koskaan mitenkään epämiellyttävä tai väkivaltainen juodessakaan. Silloinkin kun perjantaina juo enemmän, lähinnä roikkuu tietokoneella pelaamassa tai kuuntelemassa netistä musiikkia, juo siinä samalla, ja sitten alkaa jossain vaheessa nukuttaa. Arkitissuttelusta mies tulee vaan tavallista hilpeämmäksi, ei mitenkään ärsyttäväksi.
EIkä ole mitenkään rappiolla, miehellä on hyvä työpaikka ja hoitaa sen hyvin. Hoitaa myös kaikki muut asiat jotka hoitaa pitää, osallistuu kotitöihinkin.
Miksi miehesi pitää käyttää alkoholihuumetta joka päivä? Selkeästi on riippuvainen aineestaan.
No siitähän alkoholismissa juuri on kyse; riippuvuudesta. Etanoliaddiktio. Eikä se tule koskaan yksinään. Juomista edeltää ongelmia ja sitä seuraavat ongelmat. Mielenterveysongelmat.
Useimmat alkoholistit eivät näitä tunnista eivätkä myönnä. Tässäkin ketjussa yksi yrittää selittää mustaa valkoiseksi: että ainoa haitta on (myöhemmin tapahtuva) fyysinen sairastuminen. Alkoholisti on syyntakeeton puheissaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti ja heroinisti on riippuvuutensa suhteen ihan samassa tilanteessa. Toisen käyttämä tappava ja kova huume vain on laitonta, ja maksaa moninkertaisesti mitä laillinen ja sitä myy vain rikolliset.
Käytettyä ainetta pitää kuitenkin saada ihan joka päivä, mutta koska alkoholi on laillista sen hankkimiseen ei yleensä tarvitse tehdä rikoksia, vaan suuren osat juomisesta rahoittaa veronmaksajat erilaisten tukien muodossa.
Mutta jos rahaa alkoholiin ei ole riittävästi, myös alkoholistit tekevät rikoksia. Hankkivat lapsille alkoholia ja tupakkaa ja vastaavaa toimintaa. Rikollisille velkaantunutta alkoholistia voidaan myös hyväksikäyttää monella eri tavalla, ja siksi alkoholisteille myydään alkoholia velaksi.
Täällä meidän suunnalla alkoholistit antavat pankkikorttinsa ja tunnusluvun trokarille tukienmaksupäivänä. Trokari käy velottamassa tililtä edellisen kuukauden aikana toimittaman alkoholit hakupalkkioineen. Näillä rahoilla trokari lähtee laivamatkalle täydentmään varastonsa. Jos trokarilla on ringissään 10-20 alkoholistia, elelee jo hyvin.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti ja heroinisti on riippuvuutensa suhteen ihan samassa tilanteessa. Toisen käyttämä tappava ja kova huume vain on laitonta, ja maksaa moninkertaisesti mitä laillinen ja sitä myy vain rikolliset.
Käytettyä ainetta pitää kuitenkin saada ihan joka päivä, mutta koska alkoholi on laillista sen hankkimiseen ei yleensä tarvitse tehdä rikoksia, vaan suuren osat juomisesta rahoittaa veronmaksajat erilaisten tukien muodossa.
Mutta jos rahaa alkoholiin ei ole riittävästi, myös alkoholistit tekevät rikoksia. Hankkivat lapsille alkoholia ja tupakkaa ja vastaavaa toimintaa. Rikollisille velkaantunutta alkoholistia voidaan myös hyväksikäyttää monella eri tavalla, ja siksi alkoholisteille myydään alkoholia velaksi.
Täällä meidän suunnalla alkoholistit antavat pankkikorttinsa ja tunnusluvun trokarille tukienmaksupäivänä. Trokari käy velottamassa tililtä edellisen kuukauden aikana toimittaman alkoholit hakupalkkioineen. Näillä rahoilla trokari lähtee laivamatkalle täydentmään varastonsa. Jos trokarilla on ringissään 10-20 alkoholistia, elelee jo hyvin.
Alkoholiongelmaiset voi myös laittaa ottamaan pikavippejä niin paljon kuin niitä saa. Alkoholistin kämpästä voi tehdä varastetun tavaran varaston. Keinoja on paljon millä hyötyä alkoholiriippuvaisista.
Tietenkään mieltymyksiään ei voi pakottaa, mutta kertoo kyllä asenteista jonkin verran jos alkoholistikin nähdään paljon parempana vaihtoehtona kuin ylipainoinen mies.
Ap. Alkoholisteilla on hyvin usein kaksisuuntainen mielialahäiriö, masennus ja ovat juomisen vuoksi ylipainoisiakin. En tiedä oletko hieman yksinkertainen vai tyhmä? Luonnehäiriökin tulee pitkäaikaisen juomisen seurauksena. Vaikka ulospäin hoitaisi elämän hyvin niin kotielämä on yleensä helvettiä niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan on. Ei minua eikä häntä ihmeemmin kiinnosta miksi eikä kumpikaan koe riippuvuutta ongelmaksi. Lapsia meillä ei ole, eikä tule, joten lapset ei joudu tissuttelua katsomaan.
Lapsia hävettää vanhempien alkoholinkäyttö ihan yhtä paljon kuin alkkista itseään. Mä en usko hetkeäkään, että neuvolassa/päiväkodin vasukeskusteluissa/koulun vanhempainilloissa/työpaikkalääkärillä kukaan joka päivä 10-15 tölkkiä olutta +viikonlopun kännit juova isä kehtaisi totuutta myöntää. Tai että tälläsen miehen vaimo olisi oikeasti tilanteeseen tyytyväinen ja hänkin ihan pokkana asialla ylpeilisi, kuinka hyvin menee ja lapsilla on kaikki hyvin eikä tuo vaikuta heihin mitenkään.
Ja sit tohon että "jos vaimo vaatisi, niin pystyisin lopettamaan". Siis kokeile pystytkö, ihan vaan itsesi vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, 50+ ikään mennessä olisi kannattanut jo oppia, että yksin on ihan hyvä olla. Jos ei löydä järkevää puolisoa, niin todellakaan ei kannata mitään juoppoa alkaa hyysäämään.
Minä tein sen nuorena ja naiivina, mutta nyt 42-v olen todellakin mieluummin yksin ja voin hyvin, kuin kaksin ja voin huonosti.
Täsmälleen näin. Kuin omasta näppiksestä olisi.
N42v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan on. Ei minua eikä häntä ihmeemmin kiinnosta miksi eikä kumpikaan koe riippuvuutta ongelmaksi. Lapsia meillä ei ole, eikä tule, joten lapset ei joudu tissuttelua katsomaan.
Eli miehesi on siis riippuvainen alkoholista? Hyvä, että lapsia ei ole tulossa. Lasten on kauhea kasvaa perheessä jossa käytetään alkoholia joka päivä, eikä miehesi alkoholimäärät ainakaan vähene, mutta lisääntyvät aivan varmasti kun toleranssi kasvaa.
No ei tuohon voi kukaan sanoa vastausta, sinä päätät ja kokeilet asian itse. Minulla ei voisi olla hyvää parisuhdetta alkoholistin kanssa.
!
Alkoholistissa ei ole koskaan mitään vikaa.
Aahhahahahaa.
10 annosta joka ilta.
Aaahhahhaaahhaa