Vapaaehtoisia rajoituksia joilla estettäisiin koronan leviäminen?
Mitä itse voisit tehdä, että tuo jatkuvasti lisääntyvä tapausten määrä ei nouse liian suureksi?
Mä ainakin vältän julkisia miten vain voin, ja vähennän työpaikkalounaita. Koitan tehdä mahdollisimman paljon etänä, kun se on töiden puolesta mahdollista. Kauppakassipalvelu taas isommin käyttöön. Ihmisten tapaamisen sijaan puhelinsoitot.
Mitä muut olette tehneet?
Mun mielestä tärkeintä olisi turvata se, että meillä on kyky hoitaa sairaita, ettei kaikki sairastu koronaan yhtä aikaa. Pahinta tietty se epävarmuus, kun ei tiedetä miksei kuolleisuus nyt ole niin suurta kuin keväällä, ja voiko se muuttua pahemmaksi. Vaikka kun ilmat kylmenee ja altistumiset pahenee.
Kommentit (6)
- Ostin kesällä auton enkä siis enää kulje julkisissa liikennevälineissä
- En käy työpaikkaruokalassa vaan syön eväät omalla työpisteellä
Haukutaan kaikki, jotka tekevät eritavalla kuin itse... hyvin on toiminut
En käy ravintoloissa, yökerhoissa, joukkotapaamisissa, välttelen paikkoja joissa on paljon ihmisiä. Liikun kävellen ja omalla autolla, pesen käsiä vielä normaaliakin useammin, käytän maskia käydessäni auttamassa muistisairasta äitiäni. Tilaan ruokaostokset noutona (tavarat kerätään ja noudetaan kaupan lastauslaiturilta tekstaamalla nimi ja auton rekkari - paljon halvempaa kuin kotiinkuljetus eikä tässäkään olla kontaktissa). Jos joudun käymään kaupassa, käytän maskia ja pesen käteni ennen kauppaan menoa, lisäksi käyn myöhään illalla, kun lähikauppa on auki klo 23 asti, jolloin siellä on todella vähän ihmisiä. Työt olen tehnyt etänä jo vuosia, joten siihen ei ole tullut muutosta. Vapaa-ajan menot on jääneet, ja ostokset hoidan netissä, jos jotain tarvitsen.
Vapaaehtoisuus ei toimi, pitää tulla pakko.
En käy ravintoloissa (muutenkaan en käy ulkona syömässä) ostan aina take awayna.
Tilaan välillä ostokset kotiin helppoa ja tukee verkkokaupan toimintaa.
Baariin mentäessä AINA maski päähän pitäisi olla sellaiset maskit missä olisi reikä pillille 🤭
Naiset voisi lopettaa panoilut jännä miesten kanssa.