Voiko ylivelkaantunut ja luottotiedoton saada parisuhdetta?
Yön pimeinä tunteina ahdistaa tulevaisuus. Olen kerännyt lähes 10 000 € ulosottoon pikavipeillä ja muulla perseilyllä ja ikää on 23. Opiskelen korkeakoulussa ja opintoja on vielä monta vuotta jäljellä, joten en tällä hetkellä edes pysty lyhentämään velkaa. Olen ihan nätti, kiva ja jopa jokseenkin fiksu (paitsi raha-asioissa), mutta pelkään, etten kelpaa tyttöystäväksi kenellekään paitsi korkeintaan narkkari-sossupummille, koska olen pilannut taloudellisen tilanteeni täysin ja vielä lisäksi kärsin mielenterveysongelmista.
Kommentit (27)
Kyllä minun mieheni siinä onnistui, vaikka velkoja on saman summan edestä.
Hakeudu velkajärjestelyyn....kyllä asiat järjestyy...
Veloista pääsee ajallaan eroon, mielenterveysongelmista ei... joten toivoa ei paljon jää. Toisesta samanlaisesta voit saada seuraa
Noi mielenterveysongelmat on kyllä pahempi juttu.
Mulla oli aikanaan kaikki rahaan liityvät asiat ihan solmussa, elatusmaksut, ulosotot, luottotiedot menneet ym ym. Hoidin kaikki kuntoon tässä vuosien varrella, nyt asiat ovat todellakin kunnossa. Omakotitalokin on, mutta tosin yksin. Kaikki on mahdollista, kunhan vaan tarpeeksi haluaa. Ai niin, olen mies.
Mulle ei kelpaa luottotiedoton joka käyttänyt rahansa holtittomasti. Käy töissä opiskelujen lomassa ja kun asut kotona niin maksat nopeesti velan pois. Todennäköisesti kelpaat jollekin.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 09:10"]Minä olen ollut jo vuosia mieheni kanssa, eikä hän tiedä että minulla on ulosotossa noin 15000 euroa ja luottotiedot menneet vuosia sitten. Ei noista ole pakko kertoa :)
[/quote]
Eikö sua pelota että asia tulee ilmi jossai. Vaiheessa? Jos esim. Ulosotosta tulee kirje tai olette ottamassa vakuutuksia tms. Minusta kannattaisi olla rehellinen tuossakin asiassa vaikka periaatteessahan raha-asiasi eivät miehelle kuulukkaan
[/quote]
Mulla on vakuutukset, asuntolaina ja jopa luottokortti, eli kaikki näyttää ulospäin normaalilta. Omien hölmöilyjen takia meni luottotiedot, mutta eivät olleet mitään vakuutuksiin/pankkiin liittyvää, joten elämä on jatkunut aika ennallaan. Uusia vakuutuksia en toki saa, mutta en tällä hetkellä tarvitsekaan, kun tarpeelliset on jo. Maksan ulosottovelkaa pois säännöllisesti ja jos ihmeitä ei tapahdu, on kaikki maksettu parin vuoden sisällä. Ei mua sinänsä pelota, että asia tulee ilmi. Itse en ole halunnut kertoa, koska hävettää niin pirusti oma tyhmyys, mutta jos mies asiasta kysyisi niin kertoisin kyllä rehellisesti mistä on kyse. Meidän elämään mun luottotiedottomuus ei ole vaikuttanut mitenkään, joten en usko että miestä haittaisi, mutta jotenkin vaikea sitä olisi ottaa puheeksi nyt tässä vaiheessa. Mutta olen sitä mieltä, että mun raha-asiat ei kuulu miehelle niin kauan kun ihan itse ne hoidan. Saman yksityisyyden raha-asioiden suhteen suon myös miehelle. Eri asia sitten tulevaisuudessa, jos saadaan lapsia, mutta niitä asioita katsotaan vasta sitten kun ulosotto ei enää ole osa elämääni :)
Postia ulosotosta tulee kuukausittain, mutta onneksi minä haen meillä postit ;)