Voiko ylivelkaantunut ja luottotiedoton saada parisuhdetta?
Yön pimeinä tunteina ahdistaa tulevaisuus. Olen kerännyt lähes 10 000 € ulosottoon pikavipeillä ja muulla perseilyllä ja ikää on 23. Opiskelen korkeakoulussa ja opintoja on vielä monta vuotta jäljellä, joten en tällä hetkellä edes pysty lyhentämään velkaa. Olen ihan nätti, kiva ja jopa jokseenkin fiksu (paitsi raha-asioissa), mutta pelkään, etten kelpaa tyttöystäväksi kenellekään paitsi korkeintaan narkkari-sossupummille, koska olen pilannut taloudellisen tilanteeni täysin ja vielä lisäksi kärsin mielenterveysongelmista.
Kommentit (27)
Mikäli olet rehellinen ja kerrot totuuden ja alat järjestellä asioitasi, niin mahdollisuudet lienevät hyvät. Yhteyttä pankkiin ja velkaneuvojaan! Tsemppiä :)
Ei huolta. Koska sait syntymässäsi naiseuden lahjan, niin saat aina halutessasi parisuhteen ja seksiä.
Naiset saa perseillä miten tahansa mutta jos mies menettää työpaikan niin heti heitetään pihalle. Tasa arvo jyllää nykymaailmassa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 03:54"]
Naiset saa perseillä miten tahansa mutta jos mies menettää työpaikan niin heti heitetään pihalle. Tasa arvo jyllää nykymaailmassa.
[/quote]
En ainakaan minä heittänyt. Ja meillä nimenomaan minä olen se velkaantunut tyhmyyden takia (jo ennen yhteen menoakin). Joten turha nyt kuitenkaan yleistää...
Niin ja mieheni oli jopa niinkin paskassa työssä, että sai nettona 1700e/kk palkkaa. Nyt ei mene lassukan mielipiteet naisista kiipijöinä toteen ;)
Kuulostaa tutulta pohdinnalta. Olen 25 v. nainen ja luottotiedot menivät pari vuotta sitten. Velkaa on vielä useita tonneja. Tällä hetkellä teen töitä, mutta aion ensi keväänä pyrkiä jatko-opiskelemaan. Lukio minulla on siis käyty aikanaan ja lisäksi avoimen yliopiston opintoja. Pelottaa vain, että jos joskus löydän miesystävän, niin kuinka hän suhtautuu velkoihini. Jos pääsen opiskelemaan, velanmaksu vielä hidastuu. Toisaalta opiskelu on satsausta tulevaisuuteen ja haluan kouluttautua.
Älä huoli, kyllä sä vielä kumppanin löydät ja hyvän. Muistat vaan olla rehellinen, äläkä missään vaiheessa erehdy esittämään mitään muuta kuin olet. Nauti nyt mitä sulla on, kyllä sut joku ihana omakseen vielä poimii.
Bestikseni eli nuorena ns. kevyt kenkäisesti ja ulosottaja oli mukana monia vuosia. Tuo assari löysi itselleen akateemikon ja nyt heillä on komia omamotitalo na kaksi teini-ikäistä lasta. Kaikki omaisuus on miehin nimiin laitettu alusta alkaen. Mies tarjoutui jopa maksamaan velat, mutta tää halusi selvitä itse mokistaan. Sai omalla duunillaan vihdoin maksettua. Nykyään jopa omistaa oman auton. On siitä tullut niin säntillinen perheenäiti, että... :)
että ihan varmasti sullekin hyvä mies löytyy. Kuten kaverinömies aina sanoi. Se on vaan rahaa, rakkaus on tärkeempää.
Kirjoittaja numero 7: Sama ongelma tuon opiskelun suhteen. Opiskelen yliopistossa, koska haluan akateemisen tutkinnot, mutta olen monesti miettinyt, onko minulla siihen oikeutta, koska esimerkiksi nostan usein toimeentulotukea, koska en saa lainaa. Siksi mietin, pitäisikö kuitenkin hankkia lyhyempi amistutkinto, jotta pääsisin nopeammin töihin ja maksamaan velkoja pois. Toisaalta en ole kiinnostunut useimmista amisaloista ja lähihoitajan pienellä palkalla ulosotosta ei jäisi mitään käteen. Toisaalta en opiskele erityisen rahakkaalle alalle, joten tulevaisuus näyttää köyhältä kituuttamiselta.
Tsemppia 7 pääsykokeisiin!
Ap täällä taas hei
Ajattelin juuri yksi päivä, että aloittaisin aikuiskoulutuksena opiskella merkonomiksi yliopiston ohella, koska käsittääkseni taloushallinnossa ja laskentatoimessa työllistyy ihan hyvin tai ainakin paremmin kuin markkinoinnissa. Näin olisi jonkinlainen perustutkinto, jolla voisin löytää töitä kesäksi ja opintojen ohelle edes vähän paremmalla palkalla kuin siivouksella, josta työkokemukseni lähinnä koostuu. Sitten tajusin, että töihin hakiessa tod. näk. tarkistetaan luottotiedot rahan läsnäolosta johtuen. Eipä siis olisi merkonomin papereista meikäläiselle mitään hyötyä. :(
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 03:05"]
Yön pimeinä tunteina ahdistaa tulevaisuus. Olen kerännyt lähes 10 000 € ulosottoon pikavipeillä ja muulla perseilyllä ja ikää on 23. Opiskelen korkeakoulussa ja opintoja on vielä monta vuotta jäljellä, joten en tällä hetkellä edes pysty lyhentämään velkaa. Olen ihan nätti, kiva ja jopa jokseenkin fiksu (paitsi raha-asioissa), mutta pelkään, etten kelpaa tyttöystäväksi kenellekään paitsi korkeintaan narkkari-sossupummille, koska olen pilannut taloudellisen tilanteeni täysin ja vielä lisäksi kärsin mielenterveysongelmista.
[/quote]
Naisena kelpaat hienosti miehille. Jos olisit mies, kukaan ei huolisi sinua.
Minä olen ollut jo vuosia mieheni kanssa, eikä hän tiedä että minulla on ulosotossa noin 15000 euroa ja luottotiedot menneet vuosia sitten. Ei noista ole pakko kertoa :)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 09:10"]
Minä olen ollut jo vuosia mieheni kanssa, eikä hän tiedä että minulla on ulosotossa noin 15000 euroa ja luottotiedot menneet vuosia sitten. Ei noista ole pakko kertoa :)
[/quote]
Te ette sitten ole paljon tekemisissä, oletan.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 09:10"]
[/quote]
Te ette sitten ole paljon tekemisissä, oletan.
[/quote]
Mitä nyt asutaan yhdessä. Eli päivittäin nähdään ja ollaan tekemisissä :)
Jos olisit mies, saisit valita parhaan ja maksukykyisimmän naiskumppanin pitkästä jonosta. Naisena sinulla voi olla hiukan hankalampi etsintä edessä.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 09:32"]
Jos olisit mies, saisit valita parhaan ja maksukykyisimmän naiskumppanin pitkästä jonosta. Naisena sinulla voi olla hiukan hankalampi etsintä edessä.
[/quote]
Kävikö niin sanottu lapsus? Totuushan on juuri päinvastoin eli
"Jos olisit nainen, saisit valita parhaan ja maksukykyisimmän mieskumppanin pitkästä jonosta. Miehenä sinulla voi olla hiukan hankalampi etsintä edessä."
Oletko reta?
Narkkareilla, juopoilla, huorilla, väkivaltaisilla ihmisillä... ihan kaikilla on parisuhteita. Jopa lapsia, mikä ei kyllä ehkä ole hyvä juttu.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 09:10"]Minä olen ollut jo vuosia mieheni kanssa, eikä hän tiedä että minulla on ulosotossa noin 15000 euroa ja luottotiedot menneet vuosia sitten. Ei noista ole pakko kertoa :)
[/quote]
Eikö sua pelota että asia tulee ilmi jossai. Vaiheessa? Jos esim. Ulosotosta tulee kirje tai olette ottamassa vakuutuksia tms. Minusta kannattaisi olla rehellinen tuossakin asiassa vaikka periaatteessahan raha-asiasi eivät miehelle kuulukkaan
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 05:40"]
Ap täällä taas hei
Ajattelin juuri yksi päivä, että aloittaisin aikuiskoulutuksena opiskella merkonomiksi yliopiston ohella, koska käsittääkseni taloushallinnossa ja laskentatoimessa työllistyy ihan hyvin tai ainakin paremmin kuin markkinoinnissa. Näin olisi jonkinlainen perustutkinto, jolla voisin löytää töitä kesäksi ja opintojen ohelle edes vähän paremmalla palkalla kuin siivouksella, josta työkokemukseni lähinnä koostuu. Sitten tajusin, että töihin hakiessa tod. näk. tarkistetaan luottotiedot rahan läsnäolosta johtuen. Eipä siis olisi merkonomin papereista meikäläiselle mitään hyötyä. :(
[/quote]
Hyviä uutisia: taloushallinnon työntekijöiden luottotietoja ei tarkasteta. Olen itse töissä melko isossa tilitoimistossa enkä ole koskaan kuullut edes huhua, että luottotietoja tarkistettaisiin. Ei ainakaan kesätyöntekijöiltä tai määräaikaisilta. Olen itse ollut valitsemassa kesätyöntekijöitä, eikä kenellekään tullut edes mieleen koko luottotietoasia.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 09:32"]
[/quote]
Kävikö niin sanottu lapsus? Totuushan on juuri päinvastoin eli
"Jos olisit nainen, saisit valita parhaan ja maksukykyisimmän mieskumppanin pitkästä jonosta. Miehenä sinulla voi olla hiukan hankalampi etsintä edessä."
[/quote]
Ei käynyt lapsus, ap:han on nainen. Muistatko kappeletta Miksi naiset rakastuvat renttuihin? Se on niin totta.
Minä ainakin kelpasin =)
Mies ei ole mikään narkkari/sossupummi vaan tavallinen työssäkäyvä tyyppi joka osaa (toisin kuin minä) pitää huolen raha-asioista.