Pettääköhän mies?
En olisi ikinä kuvitellut kirjoittavani tänne viestiä tästä tilanteesta. Olen aina kuvitellut olevani itsenäinen ja vahva, ja olenkin kyllä ollut sitä. Mutta nyt olen ihan hukassa tämän suhteen kanssa.
Suhteen alusta asti olen ollut varma, että tässä on se oikea. Se mies jota rakastan ja jonka kanssa haluan olla elämäni loppuun asti. Meillä ei ole ollut ongelmia eikä juuri riitojakaan, kaikki on ollut hyvin. Lapset ovat vain vahvistaneet suhdettamme.
Viime aikoina mies on ollut paljon pidempään töissä, työt päättyvät klo neljä, mutta mies saattaa olla kotona vasta puoli seitsemän aikaan. Vetoaa aina ylitöihin. Ei ole juurikaan kiinnostunut seksistä kanssani. Silloin tällöin kyllä kelpaa, mutta määrä on pudonnut yhtäkkiä lähes päivittäisestä n. kertaan kahdessa viikossa (tiedän, tämä on joillekin ihan riittävästä). Suuttuu myös nykyään todella helposti, ihan mitättömistä asioista. Äsken saimme riidan aikaiseksi siitä, kun tänään illalla piti olla yhteinen meno, ja mies valitteli väsymystä. Sanoin että käyn viemässä lapset hoitoon, nuku sillä välin hetki. Tulin tuntia myöhemmin kotiin ja herättelin miehen. Sanoin että pitäisi varmaan alkaa valmistautumaan, että ehditään ajoissa johon mies alkoi valittelemaan että ei huvita, väsyttää niin paljon. En kommentoinut tähän mitään ja menin itse valmistautumaan. Mies suuttui TÄSTÄ ja rupesi nakkelemaan niskojaan. Kysyin että mikä kiukuttaa niin alkoi ovien paiskominen ja keräsi kamat ja laittoi vaatteet päälle ja alkoi tekemään lähtöä. Kysyin että mihin sä nyt menet, niin totesi että menen minne menen ja tulen ehkä joskus ja pamautti oven perässään kiinni. Jäin sisälle suu auki tuijottamaan.
Olen joskus miettinyt ajatusta, että pettääköhän se, mutta sysännyt ajatuksen aina sivuun. Miksi se pettäisi kun meillä on asiat niin hyvin? Toisekseen, mies ei salaile puhelintaan, siihen ei tietääkseni tule mihinkään ihme aikoihin viestejä eikä mies ole arkisin/viikonloppuisin paljon pois kotoa. Mutta se, mikä ylipäätään on minut saanut ajattelemaan koko asiaa on se, että yritys, missä mies on töissä, on hankkinut vähän aikaa sitten uusia autoja ja mies hoitaa tätä puolta. Autoliikkeessä taas myyjä on nainen (HUI kamala...). Ei siinä mitään ihmeellistä, mutta nainen soittelee miehelle joskus iltaisinkin seitsemän aikaan illalla. Keskustelevat pääasiassa autoihin liittyvistä jutuista, mutta välillä mies menee ulos puhumaan kun lapset mekastavat. Kerran mies soitti että on tulossa kohta töistä kotiin, meni tunti ja toinenkin ja soitin että onko kaikki ok, niin olikin iltakahdeksalta muka käymässä autoliikkeessä tekemässä jotain selvitystä. Itse katsoin netistä niin kys. autoliike sulkeutuu kello viisi. Lounastavat myös yhdessä ainakin kerran viikossa, sen mies on itse kertonut. En haluaisi epäillä tai kytätä, mutta väkisinkin tulee jotain epäilyksiä... vaikkei haluaisi.
Ja vaikkei mies pettäisikään, en silti voi hyväksyä tuota käytöstä, että lähtee vaan ja sanoo että tulee ehkä joskus takaisin. Ei noin saa sanoa! Meillä on hitto vie mennyt hyvin ja olen tehnyt tämän parisuhteen eteen aika paljonkin, ja nyt toinen on yhtäkkiä tuollainen. Mitä hittoa tässä pitäisi nyt ajatella? Istun nyt tässä koneella tälläytyneenä yksin, kun mies vei auton eikä huvittaisi taksillakaan lähteä ajelemaan sinne juhliin, kun matkaa keskustaan 30km.
Kertokaas nyt rakkaat av-mammat, olenko tulossa ihan hulluksi ja vainoharhaiseksi vai onko näissä mun epäilyksissä nyt jotain perää?
Kommentit (55)
Mitä sillä on väliä loppujen lopuksi pettääkö vai ei, jos on itsekäs ja kohtelee huonosti, eikö se oo yhtä paha??
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 00:34"]
Osta halpa kännykkä, jossa akku kestää. Ota liittymä "lapsen" nimiin. Sellainen ominaisuus siihen, että äiti voi seurata, missä "lapsi" on ja mihin liikkuu. Laita se hyvään piiloon miehesi autoon. Hälytysääni pois ja värinät pois. Sitten vaan pientä tarkistusta ylitöiden tekemisen paikasta.
[/quote]
Oho, onko tämä mahdollista? Täytyy pitää mielessä! Sillähän se selviää!
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:40"]
Se halusi vaan syyn kiukutella sulle. Halusi päästä näkemään sitä naikkosta "hyvällä omalla tunnolla". Tosi itsekäs ukko. Etkö voi tutkia sen sähköpostia tms?
[/quote]
Mä myönnän tehtneeni nyt sen, mitä ikinä ennen en olisi tehnyt. Ratsasin äijän sähköpostit, kun sillä on ne tabletilla myös auki. Ei mitään, kerrassaan mitään. Tuli huono omatunto, ei olis pitänyt.
[/quote]
Mä tsekkaisin miehen postit ja viestit heti jos vaan pääsisin puhelimen turvakoodin läpi. Grrr. Älä missään tapauksessa koe mitään huonoa omaatuntoa! Niin ja mun mies ei suostu näyttämään puhelimensa sisältöä.
[/quote]
Joo voihan siitä tulla huono omatunto, että "turhaan" katsoo. Mies ei kyllä varmaankaan jättäisi puhelimeen tuollaisia tietoja, jos sieltä jotain lähettelisi. Mulla ainakin mies kännystä ja kaikkialta poisti aika pian kaikki yhteydenottotiedot, sitten joskus vahingossa sain käsiini joitain, kun ei ollut muistanut poistaa ja siitä se soppa sitten syntyi. Ja selittelyt itkuun asti täyttä valhetta. Että miehet osaa olla petollisia ja paskoja!
Joko ap:n mies tuli kotiin? Ja mikä tilanne muuten?
Sympatiat ap:lle, olin itse vähän vastaavanlaisessa tilanteessa vuosi sitten.
tää on ihan ku suoraa mun elämästä, paitti varmasti tiiän et mies on soitellu ja txt työkaverin kanssa iltaisin. oli myös kahen päivän ryyppäysreissulla muutama viikko sitten ja sillä välin soitellu ja txt naisen kanssa. kaikki viestit poistettu, mutta ei kuulemma ollu mitään huolestuttavaa. Kyllä mua silti epäilyttää. Mies sanoi kaks viikkoa sitten että on miettinyt jo monta kk eroa ja tää tuli mulle niin puskista! Väittää ettei ole toista ja rakastaa mutta muuten ei puhu mitään, mä hajoan itse kun mietin missä se kaikki illat luuhaa ja töissäkin sen naisen kanssa tekee.
Petti tai ei niin en kyllä tajua miksi AP jäit kotiin istumaan ja ihmettelemään jos kerran oli menoa ja olit jo laittautunut ja lapset hoidossa.
Mies kehitti "tekoriidan" että pääsi omiin menoihin rauhassa ja mitä tekee vaimo...ei mitään :(
Ehkä mustasukkaisuus ja pelko saavat todelllisuudentajun hämäetymään, sillä minäkään en ymmärrä, miksi se mies pitäisi saada juuri pettämisestä kiinni. Eikö riitä, että kohtelee huonosti, tiuskii, haukkuu, katoaa ja käyttäytyy itsekkäästi ja piittaamattomasti?
Miksi siedätte tuollaista käytöstä?
Kysy asiasta suoraan.Kerro huomioistasi miehen käyttäytymiseen liittyen. Kysy asiasta mahdollisimman neutraalisti, ei siis kesken riidan tms.
Ap täällä. Menin nukkumaan ja aamulla kun heräsin oli mies tullut kotiin. Omien sanojensa mukaan yhden maissa. Oli aamulla vielä huonolla tuulella, mutta nyt on jo ihan ok. Mutta joo... istui aamupäivällä 0,5h vessassa puhelintaan näpräten ja nyt kuljettaa sitä housujensa taskussa. Eli tämä vaihe tuli nyt. Aika selvä peli, mun mielestä. Koitan nyt nauttia lasten kanssa pidennetystä viikonlopusta. Tällä hetkellä tunnen vain kiukkua miestä kohtaan ja tekisi mieli sanoa että lähde nyt panemaan ei haittaa mua. Äijä luulee varmaan olevansa ovela, mutta onneksi mä olen fiksumpi. Tahdon käräyttää sen kunnolla.
Niin ja väittää olleensa töissä. -ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:40"]
Se halusi vaan syyn kiukutella sulle. Halusi päästä näkemään sitä naikkosta "hyvällä omalla tunnolla". Tosi itsekäs ukko. Etkö voi tutkia sen sähköpostia tms?
[/quote]
Mä myönnän tehtneeni nyt sen, mitä ikinä ennen en olisi tehnyt. Ratsasin äijän sähköpostit, kun sillä on ne tabletilla myös auki. Ei mitään, kerrassaan mitään. Tuli huono omatunto, ei olis pitänyt.
[/quote]
Mä tsekkaisin miehen postit ja viestit heti jos vaan pääsisin puhelimen turvakoodin läpi. Grrr. Älä missään tapauksessa koe mitään huonoa omaatuntoa! Niin ja mun mies ei suostu näyttämään puhelimensa sisältöä.