Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettääköhän mies?

Vierailija
05.12.2013 |

En olisi ikinä kuvitellut kirjoittavani tänne viestiä tästä tilanteesta. Olen aina kuvitellut olevani itsenäinen ja vahva, ja olenkin kyllä ollut sitä. Mutta nyt olen ihan hukassa tämän suhteen kanssa. 

Suhteen alusta asti olen ollut varma, että tässä on se oikea. Se mies jota rakastan ja jonka kanssa haluan olla elämäni loppuun asti. Meillä ei ole ollut ongelmia eikä juuri riitojakaan, kaikki on ollut hyvin. Lapset ovat vain vahvistaneet suhdettamme.

Viime aikoina mies on ollut paljon pidempään töissä, työt päättyvät klo neljä, mutta mies saattaa olla kotona vasta puoli seitsemän aikaan. Vetoaa aina ylitöihin. Ei ole juurikaan kiinnostunut seksistä kanssani. Silloin tällöin kyllä kelpaa, mutta määrä on pudonnut yhtäkkiä lähes päivittäisestä n. kertaan kahdessa viikossa (tiedän, tämä on joillekin ihan riittävästä). Suuttuu myös nykyään todella helposti, ihan mitättömistä asioista. Äsken saimme riidan aikaiseksi siitä, kun tänään illalla piti olla yhteinen meno, ja mies valitteli väsymystä. Sanoin että käyn viemässä lapset hoitoon, nuku sillä välin hetki. Tulin tuntia myöhemmin kotiin ja herättelin miehen. Sanoin että pitäisi varmaan alkaa valmistautumaan, että ehditään ajoissa johon mies alkoi valittelemaan että ei huvita, väsyttää niin paljon. En kommentoinut tähän mitään ja menin itse valmistautumaan. Mies suuttui TÄSTÄ ja rupesi nakkelemaan niskojaan. Kysyin että mikä kiukuttaa niin alkoi ovien paiskominen ja keräsi kamat ja laittoi vaatteet päälle ja alkoi tekemään lähtöä. Kysyin että mihin sä nyt menet, niin totesi että menen minne menen ja tulen ehkä joskus ja pamautti oven perässään kiinni. Jäin sisälle suu auki tuijottamaan. 

Olen joskus miettinyt ajatusta, että pettääköhän se, mutta sysännyt ajatuksen aina sivuun. Miksi se pettäisi kun meillä on asiat niin hyvin? Toisekseen, mies ei salaile puhelintaan, siihen ei tietääkseni tule mihinkään ihme aikoihin viestejä eikä mies ole arkisin/viikonloppuisin paljon pois kotoa. Mutta se, mikä ylipäätään on minut saanut ajattelemaan koko asiaa on se, että yritys, missä mies on töissä, on hankkinut vähän aikaa sitten uusia autoja ja mies hoitaa tätä puolta. Autoliikkeessä taas myyjä on nainen (HUI kamala...). Ei siinä mitään ihmeellistä, mutta nainen soittelee miehelle joskus iltaisinkin seitsemän aikaan illalla. Keskustelevat pääasiassa autoihin liittyvistä jutuista, mutta välillä mies menee ulos puhumaan kun lapset mekastavat. Kerran mies soitti että on tulossa kohta töistä kotiin, meni tunti ja toinenkin ja soitin että onko kaikki ok, niin olikin iltakahdeksalta muka käymässä autoliikkeessä tekemässä jotain selvitystä. Itse katsoin netistä niin kys. autoliike sulkeutuu kello viisi. Lounastavat myös yhdessä ainakin kerran viikossa, sen mies on itse kertonut. En haluaisi epäillä tai kytätä, mutta väkisinkin tulee jotain epäilyksiä... vaikkei haluaisi. 

Ja vaikkei mies pettäisikään, en silti voi hyväksyä tuota käytöstä, että lähtee vaan ja sanoo että tulee ehkä joskus takaisin. Ei noin saa sanoa! Meillä on hitto vie mennyt hyvin ja olen tehnyt tämän parisuhteen eteen aika paljonkin, ja nyt toinen on yhtäkkiä tuollainen. Mitä hittoa tässä pitäisi nyt ajatella? Istun nyt tässä koneella tälläytyneenä yksin, kun mies vei auton eikä huvittaisi taksillakaan lähteä ajelemaan sinne juhliin, kun matkaa keskustaan 30km.

Kertokaas nyt rakkaat av-mammat, olenko tulossa ihan hulluksi ja vainoharhaiseksi vai onko näissä mun epäilyksissä nyt jotain perää?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa...miehenä en kyllä ensimmäisenä olisi epäilemässä pettämistä. Miehelläsi taitaa vaan olla työkiireitä. Tiedätkö, onko tämä epäilemäsi nainen erityisen hyvännäköinen misukka ?

Vierailija
2/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni käynyt hyvin samalla lailla aikoinaan.. petetyksi tulin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan se olla että on työkiireitä, mutta on niitä ollut aikaisemminkin, eikä silloinkaan ole ollut tällaista. Ja ymmärrän kyllä että on stressiä, mutta siitäkin voi sanoa, eikä vain hetkessä räjähtää ja lähteä kälppimään. Törkeintä minusta on kuitenkin se, että sanotaan että "en kerro mihin menen enkä milloin tulen, ei kuulu sulle", vaikkei nyt ihan noilla sanoilla, mutta kyllä rivien välistä paistoi kilometrien päähän. Olen tämän naisen tavannut ohimennen muutama kuukausi sitten, ihan normaali nelikymppinen nainen mielestäni. - ap

Vierailija
4/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan miehellä olla liian vähän testosteronia. Lääkärissäkäynti auttaa asiassa.

Vierailija
5/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea täällä on toisten känkkäränkkää tarkemmin arvioida, mutta en nyt ensimmäisenä olisi pettämistä arvioimissa. Koita jutella miehesi kanssa ja mieti tarkasti miten lähestyt häntä, jotta onnistut saamaan hyvän pohjan keskustelulle. "Anteeksi, jos provosoin sinua. Miten sä jaksat?".

Vierailija
6/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itseasiassa tota testosteronia kuulemma itsekin epäilee, kun käy paljon kuntosalilla ja syö aika tarkasti. On siis koko ikänsä ollut ylipainoinen ja nyt noin 2 vuotta sitten aloitti laihdutuksen ja kuntoilun. On siis itsekin huomannut seksin vähentyneen eikä tee itse enää aloitteita, kun ei vain tee kuulemma mieli. Luulisi vaan että seksihalut paranee kun kuntoilee, mutta enpä minä noista mitään tajua. 

Ehkä tuo pettämisjuttu on tuulesta temmattu, en ole yhtään mustasukkainen enkä aikaisemmin epäillyt mitään, mutta joku nyt vaan kolkuttelee jossain mielen sopukoissa. Tiedä sitten... -ap

Vierailija
7/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 21:13"]

Vaikea täällä on toisten känkkäränkkää tarkemmin arvioida, mutta en nyt ensimmäisenä olisi pettämistä arvioimissa. Koita jutella miehesi kanssa ja mieti tarkasti miten lähestyt häntä, jotta onnistut saamaan hyvän pohjan keskustelulle. "Anteeksi, jos provosoin sinua. Miten sä jaksat?".

[/quote]

Niin ja se jäi tosiaan mainitsematta, että vaikea nykyään keskustella noista kiukutteluista, kun vastaus on aina: "en tiedä mikä oli, ei mua mikään vaivaa, kertoisin kyllä jos jotain olisi". Ja keskustelu päättyy siihen.

Vierailija
8/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli siis edellinen

Vierailija
9/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...ehkä sitä ei sit vaivaa mikään, mutta tee kuitenkin plääni, että miten pääsisit juttelemaan vähän syvällisempiä sen kanssa.

Vierailija
10/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luottaa intuitioon, se herkkä ääni koputtelee sisimmässä totuuden, jota ei muuten millään tahtoisi uskoa.

Vierailija
11/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan leikkiä salapoliisia ja seurata miestäsi joskus töihin? Niin minä tekisin. Olen itse joskus tapaillut miehiä, varattuja, heidän työpäivänsä jälkeen. Jos vaimo soittaa, ei vastata, tai mennään puhumaan toiseen huoneeseen että "joo tämä projekti on tässä kesken, tulen kyllä tässä kohta!" Ja miksi olen tapaillut varattuja? He osaavat olla hiljaa. Usein he kyllä ovat kertoneet, että kotonakin on ollut paljon rennompaa ja mukevampaa kun saa välillä jännitystä elämäänsä. En pettäisi koskaan itse, enkä ota kontolleni syyllisyydentunteita miesten tekemisistä. Idiootteja ovat jos ovat.

Voihan mies olla ihastunut vain tähän työtoveriin ja se jo saa hänet sen verran sekaisin, että kiukuttelee sinulle? Tai sitten vituttaa pienet lapset kotona ja samat kuviot, ja nyt uusi nainen on tuonut tullessaan uutta jännitystä. Onhan miehen käytöksen muutos AINA merkki jostain. Oli se sitten pettäminen, väsymys tai mikä vaan.

Ystäväni kun petti tyttöystäväänsä aikoinaan, niin hänestä tuli kotona todella ilkeä, ei halunnut kosketusta, ei läheisyyttä.. ei itse tiedostanut muuttunutta käytöstään kuin vasta myöhemmin. En tiedä sitten mistä se johtuu, että mies alkaa käyttäytymään niin. Kun on parempaa, tai uutta tarjolla niin sitä vanhaa ei vain osata enää kunnioittaa samalla tavalla?

Vierailija
12/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla ettei vaivaa mikään, mutta ei tuo nyt normaaliakaan ole. Ja tosiaan jos on stressiä,  niin siitä sanotaan, ettei toisten tarvitse kulkea seiniä pitkin ihmettelemässä, ettei toinen vain hermostu!

Ja en tosiaan haluaisi uskoa että pettäisi, en ole ikinä aikaisemmin edes ajatellut asiaa, mutta nyt salakavalasti asia pyörii mielessä.

Vierailija
13/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää. Siitähän tuo kaikki kertoo. Kiukuttelu on pesäeron hakemista sinuun.

Vierailija
14/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 21:28"]

Kannattaa luottaa intuitioon, se herkkä ääni koputtelee sisimmässä totuuden, jota ei muuten millään tahtoisi uskoa.

[/quote]

Tämä on totta! Itse tein kerran miehelleni ansan, että laitoin prepaid-liittymästä sille viestejä muka toisena naisena, niin hän vastaili näihin, flirttaili ja oli oikein mukava (esitin siis hänen yhtä tuttuaan)... sovittiin vielä tapaaminen.

Tämän jälkeen seurailin mieheni käytöstä: hän availi minulle ovia, tanssahteli, kuunteli autossa kovalla musiikkia ja oli erittäin hyvällä tuulella. Ihan omissa maailmoissaan siis! Itse olin vähän vaisu, koska ero hänen käytöksessään oli niin selkeä... hän vain kyseli mikä minulla on ja kun ei saanut vastausta niin antoi olla ja oli taas superiloinen kun odotti tätä "tapaamista".

No, myöhemmin soitin hänelle ja kerroin totuuden. Erosimme samana päivänä.

Vierailija
15/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, äsken soitin miehelle, kun ajattelin, että olisi rauhoittunut ja voitaisiin sopia tämä typerä juttu. Vastasi, mutta puhui ihan ihme äänensävyyn, ja töksäytteli. Sanoin että olen pahoillani jos tein jotain mikä pahoitti mielesi, ajattelin vähän "madella", jos vihdoinkin saisi keskusteltua edes vähän. Sanoi vaan että jaa, nyt ei huvita puhua, moikka ja löi luurit.

Suututtaa niin pirusti! Melkein tekisi mieli mennä huutamaan tonne mettään kaikki suuttumukset ja käydä nukkumaan. Surkea ilta. 

Vierailija
16/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 21:45"]

Joo, äsken soitin miehelle, kun ajattelin, että olisi rauhoittunut ja voitaisiin sopia tämä typerä juttu. Vastasi, mutta puhui ihan ihme äänensävyyn, ja töksäytteli. Sanoin että olen pahoillani jos tein jotain mikä pahoitti mielesi, ajattelin vähän "madella", jos vihdoinkin saisi keskusteltua edes vähän. Sanoi vaan että jaa, nyt ei huvita puhua, moikka ja löi luurit.

Suututtaa niin pirusti! Melkein tekisi mieli mennä huutamaan tonne mettään kaikki suuttumukset ja käydä nukkumaan. Surkea ilta. 

[/quote]

Ja tämä oli taas ap....

Vierailija
17/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ensikerralla ihan suoraan että "Tiedän teistä kahdesta olisi aika kuulla totuus!" Vaikkei tämä siis totta olisikaan. Mikäli heidän välillään ei oikeasti ole mitään, niin mies menee aivan eri tavalla hämilleen tästä kuin että jos jotain on. Sano, että joku tuttu on nähnyt heidät jossain. Näin sain omani kiinni! Intin niin kauan kunnes tuli totuus, että "muka tiedän".

Vierailija
18/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä se nyt on sen toisen naisen luona, sad but true!

Vierailija
19/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 21:49"]

Sano ensikerralla ihan suoraan että "Tiedän teistä kahdesta olisi aika kuulla totuus!" Vaikkei tämä siis totta olisikaan. Mikäli heidän välillään ei oikeasti ole mitään, niin mies menee aivan eri tavalla hämilleen tästä kuin että jos jotain on. Sano, että joku tuttu on nähnyt heidät jossain. Näin sain omani kiinni! Intin niin kauan kunnes tuli totuus, että "muka tiedän".

[/quote]

Toi on hyvä keino, mutta mitä jos miehellä onkin sitten puhtaat jauhot pussissaan. Pitää mua ihan pähkähulluna. Tosin jos väittää tosiaan että tuttu on nähnyt ja kertonut... Täytyy kokeilla, jos mennään siihen pisteeseen asti. -ap

Vierailija
20/55 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin joku jo sanoikin, luota ap intuitioosi. Mä sanoisin että jos ei vielä petä, niin mielessä on ainakin vahvasti käynyt. Ehkä on ihastunut tähän automyyjänaikkoseen.

Tiedän siitä, että mun mies käyttäyty just samalla tavalla, kun sillä oli toinen. Ihmisille on yleensä vaikeaa olla kahden kanssa ja nyt tekee henkistä pesäeroa ap:hen.

Nyt vaan kaikki kissat pöydälle.