Pettääköhän mies?
En olisi ikinä kuvitellut kirjoittavani tänne viestiä tästä tilanteesta. Olen aina kuvitellut olevani itsenäinen ja vahva, ja olenkin kyllä ollut sitä. Mutta nyt olen ihan hukassa tämän suhteen kanssa.
Suhteen alusta asti olen ollut varma, että tässä on se oikea. Se mies jota rakastan ja jonka kanssa haluan olla elämäni loppuun asti. Meillä ei ole ollut ongelmia eikä juuri riitojakaan, kaikki on ollut hyvin. Lapset ovat vain vahvistaneet suhdettamme.
Viime aikoina mies on ollut paljon pidempään töissä, työt päättyvät klo neljä, mutta mies saattaa olla kotona vasta puoli seitsemän aikaan. Vetoaa aina ylitöihin. Ei ole juurikaan kiinnostunut seksistä kanssani. Silloin tällöin kyllä kelpaa, mutta määrä on pudonnut yhtäkkiä lähes päivittäisestä n. kertaan kahdessa viikossa (tiedän, tämä on joillekin ihan riittävästä). Suuttuu myös nykyään todella helposti, ihan mitättömistä asioista. Äsken saimme riidan aikaiseksi siitä, kun tänään illalla piti olla yhteinen meno, ja mies valitteli väsymystä. Sanoin että käyn viemässä lapset hoitoon, nuku sillä välin hetki. Tulin tuntia myöhemmin kotiin ja herättelin miehen. Sanoin että pitäisi varmaan alkaa valmistautumaan, että ehditään ajoissa johon mies alkoi valittelemaan että ei huvita, väsyttää niin paljon. En kommentoinut tähän mitään ja menin itse valmistautumaan. Mies suuttui TÄSTÄ ja rupesi nakkelemaan niskojaan. Kysyin että mikä kiukuttaa niin alkoi ovien paiskominen ja keräsi kamat ja laittoi vaatteet päälle ja alkoi tekemään lähtöä. Kysyin että mihin sä nyt menet, niin totesi että menen minne menen ja tulen ehkä joskus ja pamautti oven perässään kiinni. Jäin sisälle suu auki tuijottamaan.
Olen joskus miettinyt ajatusta, että pettääköhän se, mutta sysännyt ajatuksen aina sivuun. Miksi se pettäisi kun meillä on asiat niin hyvin? Toisekseen, mies ei salaile puhelintaan, siihen ei tietääkseni tule mihinkään ihme aikoihin viestejä eikä mies ole arkisin/viikonloppuisin paljon pois kotoa. Mutta se, mikä ylipäätään on minut saanut ajattelemaan koko asiaa on se, että yritys, missä mies on töissä, on hankkinut vähän aikaa sitten uusia autoja ja mies hoitaa tätä puolta. Autoliikkeessä taas myyjä on nainen (HUI kamala...). Ei siinä mitään ihmeellistä, mutta nainen soittelee miehelle joskus iltaisinkin seitsemän aikaan illalla. Keskustelevat pääasiassa autoihin liittyvistä jutuista, mutta välillä mies menee ulos puhumaan kun lapset mekastavat. Kerran mies soitti että on tulossa kohta töistä kotiin, meni tunti ja toinenkin ja soitin että onko kaikki ok, niin olikin iltakahdeksalta muka käymässä autoliikkeessä tekemässä jotain selvitystä. Itse katsoin netistä niin kys. autoliike sulkeutuu kello viisi. Lounastavat myös yhdessä ainakin kerran viikossa, sen mies on itse kertonut. En haluaisi epäillä tai kytätä, mutta väkisinkin tulee jotain epäilyksiä... vaikkei haluaisi.
Ja vaikkei mies pettäisikään, en silti voi hyväksyä tuota käytöstä, että lähtee vaan ja sanoo että tulee ehkä joskus takaisin. Ei noin saa sanoa! Meillä on hitto vie mennyt hyvin ja olen tehnyt tämän parisuhteen eteen aika paljonkin, ja nyt toinen on yhtäkkiä tuollainen. Mitä hittoa tässä pitäisi nyt ajatella? Istun nyt tässä koneella tälläytyneenä yksin, kun mies vei auton eikä huvittaisi taksillakaan lähteä ajelemaan sinne juhliin, kun matkaa keskustaan 30km.
Kertokaas nyt rakkaat av-mammat, olenko tulossa ihan hulluksi ja vainoharhaiseksi vai onko näissä mun epäilyksissä nyt jotain perää?
Kommentit (55)
Voi ei! Harmittaa sun puolesta. Ja pakko sanoa sori, mutta ton sun kertomuksen perusteella vaikuttais olevan jotain muuta meneillään... Mun vastaukseen voi kyllä vaikuttaa myös oman miehen nykyinen käytös, josta olen vähintääkin yhtä ihmeissäni kuin sinä! En ymmärrä miten elämä voi vaan muuttua näin paljon ja mies nyt elää vain omaa elämäänsä. Eikä näköjään tarvitse siitä mitenkään avautua... Meillä on kaksi pientä lasta. Voimia.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 21:36"]
Voihan mies olla ihastunut vain tähän työtoveriin ja se jo saa hänet sen verran sekaisin, että kiukuttelee sinulle? Tai sitten vituttaa pienet lapset kotona ja samat kuviot, ja nyt uusi nainen on tuonut tullessaan uutta jännitystä. Onhan miehen käytöksen muutos AINA merkki jostain. Oli se sitten pettäminen, väsymys tai mikä vaan.
Ystäväni kun petti tyttöystäväänsä aikoinaan, niin hänestä tuli kotona todella ilkeä, ei halunnut kosketusta, ei läheisyyttä.. ei itse tiedostanut muuttunutta käytöstään kuin vasta myöhemmin. En tiedä sitten mistä se johtuu, että mies alkaa käyttäytymään niin. Kun on parempaa, tai uutta tarjolla niin sitä vanhaa ei vain osata enää kunnioittaa samalla tavalla?
[/quote]
Voi paska. Luin tämän nyt vasta tarkemmin. Kuulostaa mun elämältä, vain vielä pahemmin. Haluaisin jotenkin varjostaa miestä. Mitä mun kannattaa tehdä?
23 ja 24 oli sama. Mutta mikä toi alapeukku?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 22:01"]
Voi ei! Harmittaa sun puolesta. Ja pakko sanoa sori, mutta ton sun kertomuksen perusteella vaikuttais olevan jotain muuta meneillään... Mun vastaukseen voi kyllä vaikuttaa myös oman miehen nykyinen käytös, josta olen vähintääkin yhtä ihmeissäni kuin sinä! En ymmärrä miten elämä voi vaan muuttua näin paljon ja mies nyt elää vain omaa elämäänsä. Eikä näköjään tarvitse siitä mitenkään avautua... Meillä on kaksi pientä lasta. Voimia.
[/quote]
Joo samat fiilikset täälläkin, en vain voi käsittää, miten yhtäkkiä käytös voi muuttua noin paljon. Tuosta puhelusta tuli sellainen olo, että ihan kun miehelle olisi ihan sama (ja näköjään onkin) mitä minä täällä ihmeissäni mietin. Vai tuleeko sille jotenkin hyvä olo tosta mitä se tekee?
Ja jos varjostamaan meinaat lähteä, itse tekisin niin, että jos mies käyttää paljon sähköpostia niin kuin mun mies, tekisin uuden sähköpostin ja kirjoittelisin että "täällä pirjo hei, tavattiin silloin pikkujouluissa ja annoit sun käyntikortin.. jäit mieleen ja halusin ottaa yhteyttä" tai sama puhelimella. Jos haluaa seurata meneekö mies työpaikalle, lähtee itse perässä jos mahdollista, parkkeeraa auton vaikka jonnekin kauas ja kävelee loppumatkan eri vaatteissa kuin normaalisti? Tai jos mahdollista, lainaa kaverin autoa ja seuraa turvallisen välimatkan päästä minne mies autollaan oikein ajaa. Nämä tuli äkkiseltään mieleen.
Tsemppiä myös sinulle!
-ap
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:26"]
Ap täällä. Menin nukkumaan ja aamulla kun heräsin oli mies tullut kotiin. Omien sanojensa mukaan yhden maissa. Oli aamulla vielä huonolla tuulella, mutta nyt on jo ihan ok. Mutta joo... istui aamupäivällä 0,5h vessassa puhelintaan näpräten ja nyt kuljettaa sitä housujensa taskussa. Eli tämä vaihe tuli nyt. Aika selvä peli, mun mielestä. Koitan nyt nauttia lasten kanssa pidennetystä viikonlopusta. Tällä hetkellä tunnen vain kiukkua miestä kohtaan ja tekisi mieli sanoa että lähde nyt panemaan ei haittaa mua. Äijä luulee varmaan olevansa ovela, mutta onneksi mä olen fiksumpi. Tahdon käräyttää sen kunnolla.
[/quote]
Miksi edes tahdot käräyttää hänet? Mikset vain samantien eroa, kun tilanne on noin ilmiselvä. Ei sun tarvitse katsoa pettäjää enää sekuntiakaan. Ja toi puhelimen salailu on täysin ilmiselvä merkki pettämisestä.
Mun mielestä on vähän ylireagointia heti huudella eroa, varsinkin jos mitään pettämistä ei vielä ole "virallisesti" tullut ilmi. Ja vaikka olisikin, ei se aina välttämättä tarkoita avioeroa. Kriiseistä voi päästä yli muullakin tavoin ja siitä voi jopa parhaassa tapauksessa aueta uusi alku.
Mutta ap: kyllä toi miehesi touhu vähän haiskahtaa sille, että jotain on tekeillä. Tuskin oli töissä, tai ainakaan yksin.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 22:20"]
[/quote]
Joo samat fiilikset täälläkin, en vain voi käsittää, miten yhtäkkiä käytös voi muuttua noin paljon. Tuosta puhelusta tuli sellainen olo, että ihan kun miehelle olisi ihan sama (ja näköjään onkin) mitä minä täällä ihmeissäni mietin. Vai tuleeko sille jotenkin hyvä olo tosta mitä se tekee?
Ja jos varjostamaan meinaat lähteä, itse tekisin niin, että jos mies käyttää paljon sähköpostia niin kuin mun mies, tekisin uuden sähköpostin ja kirjoittelisin että "täällä pirjo hei, tavattiin silloin pikkujouluissa ja annoit sun käyntikortin.. jäit mieleen ja halusin ottaa yhteyttä" tai sama puhelimella. Jos haluaa seurata meneekö mies työpaikalle, lähtee itse perässä jos mahdollista, parkkeeraa auton vaikka jonnekin kauas ja kävelee loppumatkan eri vaatteissa kuin normaalisti? Tai jos mahdollista, lainaa kaverin autoa ja seuraa turvallisen välimatkan päästä minne mies autollaan oikein ajaa. Nämä tuli äkkiseltään mieleen.
Tsemppiä myös sinulle!
-ap
[/quote]
No niimpä! Miten voi olla noin välinpitämätön?! Meillä siis samankaltaista käytöstä. Mut mikään noista varjostusideoista ei meidän tapauksessa ehkä onnistuisi... Kiitos kuitenkin! Mietin ketä omista tutuista pyytäisin auttamaan... Mut mies on jotenkin niin tarkkasilmäinen, ettei se ehkä ole kuitenkaan hyvä idea :( Haluaisin kuitenkin tän kuplan nyt vihdoin puhkeavan niin paljon että tekee mieli jo huutaa!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 22:20"]
[/quote]
Tsemppiä myös sinulle!
-ap
[/quote]
No niimpä! Miten voi olla noin välinpitämätön?! Meillä siis samankaltaista käytöstä. Mut mikään noista varjostusideoista ei meidän tapauksessa ehkä onnistuisi... Kiitos kuitenkin! Mietin ketä omista tutuista pyytäisin auttamaan... Mut mies on jotenkin niin tarkkasilmäinen, ettei se ehkä ole kuitenkaan hyvä idea :( Haluaisin kuitenkin tän kuplan nyt vihdoin puhkeavan niin paljon että tekee mieli jo huutaa!
[/quote]
Harmi, enempää en tosiaan nyt äkkiseltään keksi. Ja tosiaan kun on lapsia, sekin hankaloittaa omalla tavallaan. Tietenkin voi laittaa jonkun tutun varjostamaan miestä, jos joku näin hyvä kaveri löytyy. Minä taas mietin, että millon tuo äijä suvaitsee tulla kotiin, lähti vähän ennen kasia, eikä näy eikä kuulu. Toisaalta, miksi olen näin tyhmä että odotan? Ehkä siksi, että tilanne on alkanut vasta yllättäen ja olen suuttumuksen lisäksi huolissani... Ja tietenkin surullinen.
Ymmärrän tosi hyvin! Mulla vain kasvaa nyt halu saada joku miehen perään... Toi on kyllä niin ärsyttävää että ne saa noilla tekosillaan meidät MYÖS huolestuneiksi! Niin että taas ensisijaisesti ajattelee niiden hyvinvointia. Ja mun mies ei varmasti ajattele mitään mun hyvinvointiin liittyvää.
Ihan hyviä ideoita, vaikka jonkun mielestä saattaisi kuulostaa hullulta nuo varjostamiset. Jossain oli juttu vastikään, että jos epäilee miehen pettävän, niin on moni myös hankkinut yksityisetsivän miestä varjostamaan. Usein tällaisen toiminnan kautta mies on sitten saatu kiinni ja asioita selvitettyä. Ei kenenkään pidä joutua kotona kärsimään ja olemaan ihmeissään sen takia, että mies saa pitää hauskaa ulkona tai ei kerro mitä tekee. Käytöksen muutos on aina merkki jostain. Jos miehellä olisi kaikki hyvin, vain stressaantunut, niin ei hän kiukuttelisi tuolla tavalla.
Jokainen tuntee kuitenkin miehensä itse paremmin kuin täällä kukaan osaa neuvoa. Mikäli merkit ovat alkaneet yhtäkkiä, voi epäillä jotain, mutta mikäli vaivihkaa, niin voihan mies olla tyytymätön ihan vain parisuhteeseen. Sitä se ei selitä, miksi mies on "ylitöissä" monia tunteja, ellei ole ennen ollut. Tähän on aika vaikea keksiä selitystä, en itse nielisi varmaan yhtäkään ellen itse varmista asiaa.
Mä kanssa mietin tota, että miestä ei varmaan tippaakaan kiinnosta että istun lähes keskiyöllä kotona yksin miettimässä missä se menee. Ei kiinnosta mun hyvinvointi tai suru, ei merkkaa mitään, että olen yrittänyt olla hyvä vaimo ja keksinyt aina jotain kivoja juttuja sille. Oma napa lähin napa, niinhän sitä sanotaan, mutta tulipahan taas todistettua. Veikkaan että jos suvaitsee saapua kotiin, painuu saman tien nukkumaan ja sille on ihan sama että olen tässä pidemmän aikaa odotellut sitä kotiin. Miten kaikki voikin kääntyä päälaelleen ihan hetkessä?
Joo, en mäkään usko noita miehen selityksiä ylitöistä, kun ei aikaisemmin ole ollut tapana. Harmi vaan että aika vaikea päästä kauheasti järkkäämättä selvittämään onko oikeasti töissä. Tai voisihan joskus lasten kanssa mennä isiä piristämään työpaikalle illalla, mutta en haluaisi lapsia sotkea tähän, varsinkin jos mies ei ole paikalla.
En minäkään jaksa enää niellä mitään paskaa tässä suhteessa. Haussa siis halpa yksityisetsivä! Harmi vaan, ettei miehen työpaikalle pääse ilman kulkulupaa, enkä nytkään tiedä missä se on :(
Se halusi vaan syyn kiukutella sulle. Halusi päästä näkemään sitä naikkosta "hyvällä omalla tunnolla". Tosi itsekäs ukko. Etkö voi tutkia sen sähköpostia tms?
Ja varatut miehet tekevät myös sitä, että saattavat jopa opetella toisen naisen numeron ulkoa ja ollaan sovittu, että vain mies ottaa yhteyttä. Näin siis yksi varattu mies teki jota joskus tapasin. Olin tuolloin siis parikymppinen opiskelija ja mies haki minusta vain seksiä, maksullista sellaista. Itse oli noin nelissäkymmenissä, samoin kuin vaimo. Lapsia oli osa vielä kai suht pieniä... mutta me olimme sopineet tapailun näin. En halua mitään saarnoja, tästä on jo vuosia aikaa :) mies oli muuten mukava ja minä pystyin opiskeluihin ostelemaan koulukirjat ja kaikki ajoissa, kun omat vanhemmat ovat työttömiä.
En siis nyt ajattele että täällä kenenkään mies kävisi maksullisissa, mutta melko yleistä sekin tuntuu olevan! Kun joskus laitoin ilmoituksen nettiin, niin sain noin 200 yhteydenottoa melko pieneltä alueelta... ajattelin että onpa uskomatonta, miten moni on valmis pettämään ja vielä maksamaan siitä. Toki maksullinen nainen harvemmin lavertelee.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:40"]
Se halusi vaan syyn kiukutella sulle. Halusi päästä näkemään sitä naikkosta "hyvällä omalla tunnolla". Tosi itsekäs ukko. Etkö voi tutkia sen sähköpostia tms?
[/quote]
Mä myönnän tehtneeni nyt sen, mitä ikinä ennen en olisi tehnyt. Ratsasin äijän sähköpostit, kun sillä on ne tabletilla myös auki. Ei mitään, kerrassaan mitään. Tuli huono omatunto, ei olis pitänyt.
Turhaan podet huonoa omaatuntoa. Se on voinut poistaa viestit, jos ei halua jäädä kiinni. Ja voihan se olla että yhteilevät esim facebookissa... Tai jossain muussa vastaavassa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 23:40"]
[/quote]
Mä myönnän tehtneeni nyt sen, mitä ikinä ennen en olisi tehnyt. Ratsasin äijän sähköpostit, kun sillä on ne tabletilla myös auki. Ei mitään, kerrassaan mitään. Tuli huono omatunto, ei olis pitänyt.
[/quote]
Eihän ap:n miehen edes tarvitse salailla mitään, kun tuo nainen soittelee hänelle iltaisin jopa kotiin ja mies menee ulos puhumaan! Luitteko te tuota aloitusta ollenkaan? Meille ei todellakaan naiset iltaisin soittele, kun mies on himassa se on meidän yhteistä aikaa!
Osta halpa kännykkä, jossa akku kestää. Ota liittymä "lapsen" nimiin. Sellainen ominaisuus siihen, että äiti voi seurata, missä "lapsi" on ja mihin liikkuu. Laita se hyvään piiloon miehesi autoon. Hälytysääni pois ja värinät pois. Sitten vaan pientä tarkistusta ylitöiden tekemisen paikasta.
No hetken se sua vain hulluna pitää, ja voit kertoa (jos kuuntelee) että sulla oli hyvä syy luulla näin. Ja voihan ton "tuttu näki" -jutun kääntää siten, että "kai ne näki sitten väärin." ... :D