Apuaa mitä tää on? Tärisennn ja tärisen ja nykii
Asentojen ylläpitäessä tärisen todella helposti. Jos vaikka menen lankkuasentoon alan täristä, vaikka olen ollut siinä vasta pari sekuntia. Kameraakin jos pidän käsissä, niin kädet tärisee. Pää tärisee myös. Yksinkin välillä. Mutta stressaavissa/ahdistavissa tilanteissa se jäykistyy ihan niin pahasti, etten voi kääntää päätäni ilman että se tärisee ihan hullusti (jos vaikka pitää istua jossain ympyrässä ja kuunnella muita, nii mun pää on ihan jäykkänä ja katson vaan suoraan. Ja jos vaikka siinä mun vasemmalla puhuu joku, en voi katsoa häneen päin. Ihan saakelin noloa). Ja jos vaikka hymyilen, niin suunpielet tärisee/väpättää. Tai kun teen jotain ilmeitä.
Ja välillä myös jalat tärisee ja käveleminen on tämän takia vaikeaa.
Mulla on myös näössä ja puheessa ollut ongelmia, sekä elohiiriä siellä sun täällä. Tämän takia, en usko että tämä olisi pelkkää essentiaalista vapinaa. En myöskään usko, että tämä olisi mikään paha neurologinen sairaus. Uskon, että tämä voisi olla niskaperäistä. Mutta voiko niskaongelmat aiheuttaa, kokokehon tärinää?? AIka outoa..
Vietän todella paljon aikaa koneella ja muutenkin istuessa.
Oon käynyt myös kiropraktikolla. Oli vähän jumeja ja on yliliikkuvuutta, mutta kolmella käyntikerralla sai suurimmat jumit/lukot auki. En kuitenkaan tunne että sain apua oireisiini ollenkaan.
Tarvitsisin jotain apua oireisiini. Tää on helvettiä
Kommentit (95)
Tää kasvojen nykiminen/täriseminen alkoi silleen, että aloin syömään purkkaa koska se helpotti joskus tuohon pääntärinään. Sitten sen purkansyönnin kautta siirtyi mun kasvolihaksiin ja nykyään siitä asti mulla on nykinyt kasvolihakset todella helposti, elohiiriäkin tulee paljon kasvoihin.
Huomattavasti enemmän tätä tärinää tulee stressaavissa tilanteissa, (niinkuin essentiaalisella vapinalla on tapana) mutta kyllä yksinkin peilin edessä liikutan mun kasvojen lihaksia tai hymyilen ne nykii helposti.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Tää kasvojen nykiminen/täriseminen alkoi silleen, että aloin syömään purkkaa koska se helpotti joskus tuohon pääntärinään. Sitten sen purkansyönnin kautta siirtyi mun kasvolihaksiin ja nykyään siitä asti mulla on nykinyt kasvolihakset todella helposti, elohiiriäkin tulee paljon kasvoihin.
Huomattavasti enemmän tätä tärinää tulee stressaavissa tilanteissa, (niinkuin essentiaalisella vapinalla on tapana) mutta kyllä yksinkin peilin edessä liikutan mun kasvojen lihaksia tai hymyilen ne nykii helposti.- Ap
Tää kaikki mun oirehdinta muistaakseni alkoi käsien tärinällä. Huomasin, että mulla monesti kädet tärisi lievästi jotain juttuja kannellessa, mutten kiinnittäny siihen sillon oikein huomiota. Sitten seuraavaksi mulla alkoi pääntärinä (siitä asti mulla on niskatkin tuntunut oudoilta). Sitten jossain vaiheessa mun käsien tärinä paheni, oli vaikeaa esim. pitää kahvikuppia kädessä tai syödä jotain keittoa kulhosta. Sitten mulla tais tulla tää kasvojen tärinä. Sitten se aikalailla tuli kokokehoon. Enää mulla ei tärise kädet paljon, mutta sormet tärisee jonkun verran. Eniten haittaa tuo kasvojen ja pääntärinä.
Noihin aikoihin kun mulla alkoi toi pääntärinä, niin huomasin että mun näkökin alko huonontua. Tai siis on mulla hyvä näkö, mutta katseen kohdistus on välillä hidasta ja tuntuu kuin silmät olisi jollain hörhöllä.
Noi puhevaikeudetkin alkoi samoihin aikoihin. Aivosumua on myös todella paljon. Aika vasta tajusin, että eihän tää oo normaalia, kun ei ole ajatus kulkenut ollenkaan pitkiin aikoihin. Todella epätodellinen olo on myös. Ainakun liikun ulkona tuntuu kuin olisin jossain ihan eri ulottuvuudessa. Niin sellainen sumuinen olo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti enemmän tätä tärinää tulee stressaavissa tilanteissa, (niinkuin essentiaalisella vapinalla on tapana) mutta kyllä yksinkin peilin edessä liikutan mun kasvojen lihaksia tai hymyilen ne nykii helposti.- Ap
Tää kaikki mun oirehdinta muistaakseni alkoi käsien tärinällä. Huomasin, että mulla monesti kädet tärisi lievästi jotain juttuja kannellessa, mutten kiinnittäny siihen sillon oikein huomiota. Sitten seuraavaksi mulla alkoi pääntärinä (siitä asti mulla on niskatkin tuntunut oudoilta). Sitten jossain vaiheessa mun käsien tärinä paheni, oli vaikeaa esim. pitää kahvikuppia kädessä tai syödä jotain keittoa kulhosta. Sitten mulla tais tulla tää kasvojen tärinä. Sitten se aikalailla tuli kokokehoon. Enää mulla ei tärise kädet paljon, mutta sormet tärisee jonkun verran. Eniten haittaa tuo kasvojen ja pääntärinä.
Noihin aikoihin kun mulla alkoi toi pääntärinä, niin huomasin että mun näkökin alko huonontua. Tai siis on mulla hyvä näkö, mutta katseen kohdistus on välillä hidasta ja tuntuu kuin silmät olisi jollain hörhöllä.
Noi puhevaikeudetkin alkoi samoihin aikoihin. Aivosumua on myös todella paljon. Aika vasta tajusin, että eihän tää oo normaalia, kun ei ole ajatus kulkenut ollenkaan pitkiin aikoihin. Todella epätodellinen olo on myös. Ainakun liikun ulkona tuntuu kuin olisin jossain ihan eri ulottuvuudessa. Niin sellainen sumuinen olo :D
Voihan tää myös olla sitä, että mulla on essentiaalista vapinaa, jonka takia olen sitten jännittänyt mun päätä ja muita lihaksia (ahdistavissa tilanteissa, etten tärisisi). Ja kun muut lihakset ovat nyt kireällä tai tottuneet kiristäytymään stressaavissa/ahdistavissa tilanteissa, niin aivot ei saa riittävästi happea jonka takia mulla on näitä puhe- ja näkövaikeuksia ja epätodellista/sumuista oloa.
En sitten toisaalta tiedä. Haluaisin mun normaalin puhekyvyn ja näön takaisin. Vaikeuttavat sosiaalisia tilanteita sen verran paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan tää myös olla sitä, että mulla on essentiaalista vapinaa, jonka takia olen sitten jännittänyt mun päätä ja muita lihaksia (ahdistavissa tilanteissa, etten tärisisi). Ja kun muut lihakset ovat nyt kireällä tai tottuneet kiristäytymään stressaavissa/ahdistavissa tilanteissa, niin aivot ei saa riittävästi happea jonka takia mulla on näitä puhe- ja näkövaikeuksia ja epätodellista/sumuista oloa.
En sitten toisaalta tiedä. Haluaisin mun normaalin puhekyvyn ja näön takaisin. Vaikeuttavat sosiaalisia tilanteita sen verran paljon.
Purkkaako käytät päivittäin? Siitähän se saattaa johtua! Onko sun purkassa E904?
Kuulostaa ett kyseessä essentiaalinen vapina
Oletko kokeillut Propral lääkitystä
Itselläni ollut käytössä jo parikymmentä vuotta
10mg kahdesti päivässä, annosta ei ole tarvinnut nostaa koko aikana
Pyydä lääkäriltä resepti, kokeile, toivottavasti auttaa
Tsemppiä!
Suosittelen TRE- tai rosen- hoitoja, jotka vapauttavat kehon stressi- ja traumakuormasta
Onko sulla jokin käsittelemätön trauma? Se voi oirehtia noin. Ei oo mitään hätää, siitä voi selvitä kyllä, ja kaikki voi palautua normaaliksi. Kokeile hengitysharjoituksia ja rentoutusharjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on epilepsia, se ei välttämättä näy aivokuvassa.
https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…
ei tietenkään, mut pitäisi hoitaa dialyysillä pois, eikä arpoa jotakin lääkettä, mitä on jollakin jääny myymättä:-D
---oikeastaan ihan turha tuo hymiö, kun tottahan tuo on:-X
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sitten toisaalta tiedä. Haluaisin mun normaalin puhekyvyn ja näön takaisin. Vaikeuttavat sosiaalisia tilanteita sen verran paljon.Purkkaako käytät päivittäin? Siitähän se saattaa johtua! Onko sun purkassa E904?
https://yle.fi/uutiset/3-10585879
Ja kananmunista saisit B12- ja D-vitamiinit, joiden puutos tietysti vaikuttaa.
Osta ne luomuna aina.
Mulla oli selässä alanikamassa välilevyn pullistuma
Vierailija kirjoitti:
Dystonia tai essentiaalinen vapina. Dystonia pahenee jännittävissä tilanteissa. Neurologi on oikea osoite sinulle. Noin nuorena oot just siinä rajalla et kuulutko lasten neurologian piiriin vai jo aikuisten. Dystoniaan perehtyneitä neurologeja ei lasten puolella yksityisellä ole. Aikuisten puolella on hyviä jotka kyllä erottavat dystonian, essentiaalisen tai Parkinsonin toisistaan.
Dystoniaa olin itsekin tulossa ehdottamaan.
Voiko olla jokin myrkytys? Entä vitamiini/hivenainepuutos?
Tää