Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuaa mitä tää on? Tärisennn ja tärisen ja nykii

Vierailija
27.09.2020 |

Asentojen ylläpitäessä tärisen todella helposti. Jos vaikka menen lankkuasentoon alan täristä, vaikka olen ollut siinä vasta pari sekuntia. Kameraakin jos pidän käsissä, niin kädet tärisee. Pää tärisee myös. Yksinkin välillä. Mutta stressaavissa/ahdistavissa tilanteissa se jäykistyy ihan niin pahasti, etten voi kääntää päätäni ilman että se tärisee ihan hullusti (jos vaikka pitää istua jossain ympyrässä ja kuunnella muita, nii mun pää on ihan jäykkänä ja katson vaan suoraan. Ja jos vaikka siinä mun vasemmalla puhuu joku, en voi katsoa häneen päin. Ihan saakelin noloa). Ja jos vaikka hymyilen, niin suunpielet tärisee/väpättää. Tai kun teen jotain ilmeitä.
Ja välillä myös jalat tärisee ja käveleminen on tämän takia vaikeaa.
Mulla on myös näössä ja puheessa ollut ongelmia, sekä elohiiriä siellä sun täällä. Tämän takia, en usko että tämä olisi pelkkää essentiaalista vapinaa. En myöskään usko, että tämä olisi mikään paha neurologinen sairaus. Uskon, että tämä voisi olla niskaperäistä. Mutta voiko niskaongelmat aiheuttaa, kokokehon tärinää?? AIka outoa..
Vietän todella paljon aikaa koneella ja muutenkin istuessa.
Oon käynyt myös kiropraktikolla. Oli vähän jumeja ja on yliliikkuvuutta, mutta kolmella käyntikerralla sai suurimmat jumit/lukot auki. En kuitenkaan tunne että sain apua oireisiini ollenkaan.
Tarvitsisin jotain apua oireisiini. Tää on helvettiä

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko wilsonin tauti tutkittu? aiheuttaa vapinaa murrosikäisessä, voi aiheuttaa äkillisen maksan romahduksen. Muistaanksei 10% äkillisistä maksatransplanteista liittyy wilsoniin

Vierailija
42/95 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko wilsonin tauti tutkittu? aiheuttaa vapinaa murrosikäisessä, voi aiheuttaa äkillisen maksan romahduksen. Muistaanksei 10% äkillisistä maksatransplanteista liittyy wilsoniin

Ei ole kyllä tutkittu. Tiedän taudin tosin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
44/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wilsonista: kuparin ja keruloplasmiinin voit käydä mittaamassa itse synlabilla, ostat netissä jos haluat. jos häikkää niin 24h virtsan kupari myös onnistuu synlabilla

Vierailija
45/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkinson

Keskushermosto tauti =Parkison . Ehdottomasti lääkäriin. Eivät heti sinua ehkä usko , mutta veikkaavat luulotautia. Näin tapahtui isälleni , joka nytten on jo poissa taudin seurauksena.

Vierailija
46/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsiakohtaukseen liittyy tärinä ja nykinä :(

Vierailija
47/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja oireita kohta 10-vuotta, en tullut säikyttelemään mut mitkään vitamiinit tai ruokailu ei tätä korjaa, invalidisoiva vaiva...

Käynyt joskus aikoinaan yksityisellä neurologilla ja magneettikuvissa jossa ei näkynyt mitään poikkeuksellista. Dystonia todettu ja essentiaalista vapinaa. En oo työkykyinen mut sitä ei tunnuta uskovan koska oon vasta 24-vuotias.

Vierailija
48/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilson pitäisi kyllä tutkia kaikilta näin oireilevilta nuorilta.

Vierailija
49/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wilson pitäisi kyllä tutkia kaikilta näin oireilevilta nuorilta.

Juu ajattelin käydä synlabilla itse ottamassa nuo kupari ja keuroplasmiini verikokeet

Vierailija
50/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivoverenkiertohäiriö luultavasti, 112 ennenkuin on myöhäistä.

Malathion `ia liikaa yhdelle päivälle tai sitten ne on lähteneet liikkeelle nahkojen alta.

Vierailija
51/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on epilepsia, se ei välttämättä näy aivokuvassa.

Vierailija
52/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen sokeri.Syö ja juo paremmin

Vierailija
53/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epilepsiakohtaukseen liittyy tärinä ja nykinä :(

Täristyshalvaus on kylläkin parkinssonin oire, mut myrkytystila silti:

Shaking palsy.

Vierailija
54/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä on epilepsia, se ei välttämättä näy aivokuvassa.

https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…

ei tietenkään, mut pitäisi hoitaa dialyysillä pois, eikä arpoa jotakin lääkettä, mitä on jollakin jääny myymättä:-D

Vierailija
55/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ihan vaan lihasjumeista johtuvaa. Jännittävä tilanne sitten pahentaa. Samanlaisia oireita itselläni nyt, kun on niska ja yläselkä tosi jumissa.

Kokeile tehdä dynaamisia venytyksiä kevyesti. Lisäksi juo tarpeeksi vettä ja huolehdi, että saat tarpeeksi suolaa (merisuola tai muu luonnollisempi). Suola auttaa usein lihasperäisiin tärinöihin. Samoin kramppeihin. Hyvä hieroja tai osteopaatti voisi myös auttaa.

Vierailija
56/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa samoja oireita lapsesta asti, nyt olen 34, essentielli tremori joskus diagnisoitiin ja paniikkihäiriö myös. Kaikki kattoo kokoajan että darrassa varmaan, beetasalpaajaa voi kokeilla.

Vierailija
57/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

r- v- ja l-kirjaimet on vaikea ääntää, välillä puhe on selkeämpää ja välillä taas ihan muminaa. Mutta ihan huomattavasti köyhtynyt tuo mun puhe verratuna siihen miten sujuvaa se ennen oli. Vaikeaa sanoja löytää myös välillä. Tällaisena mulla ilmenee puhevaikeudet

- ap

Vierailija
58/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

r- v- ja l-kirjaimet on vaikea ääntää, välillä puhe on selkeämpää ja välillä taas ihan muminaa. Mutta ihan huomattavasti köyhtynyt tuo mun puhe verratuna siihen miten sujuvaa se ennen oli. Vaikeaa sanoja löytää myös välillä. Tällaisena mulla ilmenee puhevaikeudet

- ap

Puretko hampaita yhteen? Leuatkin voi olla jännityksessä.

Vierailija
59/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha täällä kysellä, hakeudu lääkärille niin tod näköisesti pääset neurologille

Lääkäreillä/neurologeilla rampannut ja testejä tehty. Ei mitään apua/diagnoosia tähän mennessä.

B1- vitamiinin krooninen puute. Esiberiberi. Tätä vitamiinia tarvitaan autonomisen hermoston toimintaan, ja oireesi viittaavat siihen, että häiriö löytyy sieltä. Metyylikobalamiinia ihan reilusti tai ravintohiivaa monta ruokalusikkaa.

Terveisiä Helsingin kemianlaitokselta.

Vierailija
60/95 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kädet vapisee jos olen tosi nälkäinen. Hoitona siis säännöllinen syöminen ja myös välipalat. Ei mitään sokerihöttöjä. Nykyisin vapinaa vähemmän kuin teininä kun en muistanut syödä, olin laiha, nykyään normaalipainoinen.

Äidilläni on nyt vanhana diagnosoitu tuo essentiaalinen vapina. Lienenkö saanut sitten sen vai onko eri asia, en tiedä.

Samoin kädet tärisee jos olen tehnyt jotain raskasta esim lapioinut multaa pitkään tai leikannut pensasaitaa pensassaksilla.

Menee ohi levolla.

Ikää yli 40.

Kannattaa tarkustuttaa rauta-arvot, että happea riittää lihaksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan