Apuaa mitä tää on? Tärisennn ja tärisen ja nykii
Asentojen ylläpitäessä tärisen todella helposti. Jos vaikka menen lankkuasentoon alan täristä, vaikka olen ollut siinä vasta pari sekuntia. Kameraakin jos pidän käsissä, niin kädet tärisee. Pää tärisee myös. Yksinkin välillä. Mutta stressaavissa/ahdistavissa tilanteissa se jäykistyy ihan niin pahasti, etten voi kääntää päätäni ilman että se tärisee ihan hullusti (jos vaikka pitää istua jossain ympyrässä ja kuunnella muita, nii mun pää on ihan jäykkänä ja katson vaan suoraan. Ja jos vaikka siinä mun vasemmalla puhuu joku, en voi katsoa häneen päin. Ihan saakelin noloa). Ja jos vaikka hymyilen, niin suunpielet tärisee/väpättää. Tai kun teen jotain ilmeitä.
Ja välillä myös jalat tärisee ja käveleminen on tämän takia vaikeaa.
Mulla on myös näössä ja puheessa ollut ongelmia, sekä elohiiriä siellä sun täällä. Tämän takia, en usko että tämä olisi pelkkää essentiaalista vapinaa. En myöskään usko, että tämä olisi mikään paha neurologinen sairaus. Uskon, että tämä voisi olla niskaperäistä. Mutta voiko niskaongelmat aiheuttaa, kokokehon tärinää?? AIka outoa..
Vietän todella paljon aikaa koneella ja muutenkin istuessa.
Oon käynyt myös kiropraktikolla. Oli vähän jumeja ja on yliliikkuvuutta, mutta kolmella käyntikerralla sai suurimmat jumit/lukot auki. En kuitenkaan tunne että sain apua oireisiini ollenkaan.
Tarvitsisin jotain apua oireisiini. Tää on helvettiä
Kommentit (95)
Energiajuoma? Syöt liian vähän? Magnesiumin puute lihaksissa. Nämä tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Energiajuoma? Syöt liian vähän? Magnesiumin puute lihaksissa. Nämä tulee mieleen.
Ei ole magneesin puutosta. En käytä kofeiinipitoisia tuotteita, eli en juo energiajuomia. Olen kyllä aika huono ollut syömään aina ja olen aika hoikka.
Luin muuten juuri tuon "essentiaalinen vapina on tavallista monioireisempi" artikkelin ja siinä luki, että siitä kärsivät ovat yleensä tavallista hoikempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole magneesin puutosta. En käytä kofeiinipitoisia tuotteita, eli en juo energiajuomia. Olen kyllä aika huono ollut syömään aina ja olen aika hoikka.
Luin muuten juuri tuon "essentiaalinen vapina on tavallista monioireisempi" artikkelin ja siinä luki, että siitä kärsivät ovat yleensä tavallista hoikempia.
*Magnesiumin
Voi kyllä johtua niskaongelmastakin, niskalihakset kun ovat yhteydessä niskan hermotusten kanssa ja esimerkiksi nikamalukot voivat aiheuttaa kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi ihmistä, joilla essentiaalinen vapina alkoi oireilla teini-iässä.
Eli syöt vähän ja treenaat niin magnesiumin ja vitamiinien puutostila. Tai kilppari.
Yritä välttää tuollaisia staattisia asentoja kuten lankutusta. Mieluummin jotain rentouttavaa käsien heiluttelua. Jos siis tosiaan arvelet että johtuu niskoista.
Arvasin että jonkun nälkäkurjen ongelma. Ihmisen pitää syödä että jaksaa. Muuten tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Eli syöt vähän ja treenaat niin magnesiumin ja vitamiinien puutostila. Tai kilppari.
Ei ole kumpaakaan. Kaikki verikokeet otettu.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että jonkun nälkäkurjen ongelma. Ihmisen pitää syödä että jaksaa. Muuten tulee ongelmia.
Joo olen aina ollut vähän huono syömään säännöllisesti. Pitänee sitten vähän parantaa ruokailutottumuksiani ja katsoa auttaako yhtään oireisiini. Uskon kyllä, että voisi vähän auttaa, mutta en usko sen kaikkia oireita poistavan. Koska ovat nämä oireet jo sen verran pitkälle menneet. Sama kuin poistaisi pahanlaatuisen ja levinneen kasvaimen hyvin syömällä. En siis vähättele ruokailua. Yritän vaan sanoa, että en usko kaikkein oireideni olevan pelkästään mun ruokailutottumuksien summa.
Vierailija kirjoitti:
Yritä välttää tuollaisia staattisia asentoja kuten lankutusta. Mieluummin jotain rentouttavaa käsien heiluttelua. Jos siis tosiaan arvelet että johtuu niskoista.
Joo se lankutus oli vaan esimerkki asennon ylläpitämiseen kohdistuvasta vapinasta.
Veikkaisin että EDS, lisätietoa reumaliiton sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin että EDS, lisätietoa reumaliiton sivuilta.
Hmmm, pitänee käydä lukemassa
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei epilepsia.
En usko. Mitään kohtauksia ei ole.
Mene nyt ap sinne hyvämaineiselle yksityiselle neurologille ja lopeta tuo arvuuttelu.
Täältä saat vain hölmöjä vitamiini ja rautapuutosvinkkejä suunnilleen kaikkeen aknesta terminaalivaiheen maksasyöpään.
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt ap sinne hyvämaineiselle yksityiselle neurologille ja lopeta tuo arvuuttelu.
Täältä saat vain hölmöjä vitamiini ja rautapuutosvinkkejä suunnilleen kaikkeen aknesta terminaalivaiheen maksasyöpään.
Siihen menee se pari sataa, sitten se laittaa joko lisätutkimuksiin joihin menee tuplasti enemmän entä siihen vastaanottoon. Tai toisena vaihtoehtona se ei tee mitään asialle. Olisipa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vahvat vitamiinit kannattaa kokeilla.
Kiitos tästä tiedosta. Lohdutti paljon :D