Tympii koko elämä.
Olen se heikkolahjainen ja oppimisvaikeuksinen ihminen. Viimisen parin viikon ajan olen hakenut vaikka mitä työtä esim puhelinmyynti mutta mitään ei mulle löydy.
Sitten ärsyttää kun kaikki kehuskelevat facebookissa saaneensa vakituisen työpaikan ja veronpalautuksia yms ja mun elämäni vaan junnaa paikallaan.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:49"]
No huh huh, jollet saa puhelinmyyntiäkään :O Kuulostaa kyllä kurjalta! Toivottavasti pian tärppää.
T: itsekin työnhaussa
[/quote]
Tuskinpa mulle tärppää jo yli 20v olen töitä hakenut ja muutaman pienen työllistämistukipätkän joskus saanut. Nyt tuntuu ette elämä enää huvita yhtään.
Asenne on ainut mitä sun elämässä on pielessä.
Pääsisitkö työkkärin kautta työkokeiluun?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:57"]
Pääsisitkö työkkärin kautta työkokeiluun?
[/quote]
En kuulemma tarjokkaita paljon ja paikkoja vähän.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:56"]
[/quote]
Ei tässä kuule asenteesta ole kiinni. Masentaisi se sinuakin minun tilanteessani.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 09:59"]
[/quote]
Ei tässä kuule asenteesta ole kiinni. Masentaisi se sinuakin minun tilanteessani.
[/quote]
No jos meistä jokainen pyörittelisi päässään tasan sitä yhtä juttua vain mikä meidän elämässä on pielessä, keskittyen vain siihen asiaan, niin oltais kyllä melkoisen masentunutta porukkaa kaikki. Mutten jaksa jauhaa sulle enempää. Oot päättänyt että sun elämä on perseestä etkä meinaakaan nähdä mitään hyvää siinä, ihan turha sanoa yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:04"]
[/quote]
[/quote]
No jos meistä jokainen pyörittelisi päässään tasan sitä yhtä juttua vain mikä meidän elämässä on pielessä, keskittyen vain siihen asiaan, niin oltais kyllä melkoisen masentunutta porukkaa kaikki. Mutten jaksa jauhaa sulle enempää. Oot päättänyt että sun elämä on perseestä etkä meinaakaan nähdä mitään hyvää siinä, ihan turha sanoa yhtään mitään.
[/quote]
Mutta kun tämä työttömyys ja mun rahattomuus vaikuttaa kaikkeen. Mies joutuu tämän takia tekemään yrittäjänä pitkää päivää,lapsi ei näe häntä juuri koskaan,kesällä mies ei kerkiä pitämään yhtään lomaa yms ja hänellä ei ole varaa palkata työmiestä jos mulla olisi töitä voitaisiin elää mun palkalla ja hän voisi palkata työmiehen ja lapsikin näkisi joskus isäänsä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta kun tämä työttömyys ja mun rahattomuus vaikuttaa kaikkeen. Mies joutuu tämän takia tekemään yrittäjänä pitkää päivää,lapsi ei näe häntä juuri koskaan,kesällä mies ei kerkiä pitämään yhtään lomaa yms ja hänellä ei ole varaa palkata työmiestä jos mulla olisi töitä voitaisiin elää mun palkalla ja hän voisi palkata työmiehen ja lapsikin näkisi joskus isäänsä.
[/quote]
Voisi, olisi, tekisi. Sä elät konditionaalissa, se ei ole hyvä. Sun pitää elää tässä ja nyt. Asiat ei ole parhaalla mahdollisella tavalla, mutta sä yrität muuttaa niitä ja se riittää. Etsi iloa ja tyytyväisyyttä siitä mitä sulla on. Et voi olla onnellinen jos haikailet koko ajan jotain mitä ei ole. Tuommoinen sitku sitä ja sitku tätä, ja jos olisi niin tai näin, se estää sua näkemästä sen mikä tällä hetkellä on hyvin.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voisi, olisi, tekisi. Sä elät konditionaalissa, se ei ole hyvä. Sun pitää elää tässä ja nyt. Asiat ei ole parhaalla mahdollisella tavalla, mutta sä yrität muuttaa niitä ja se riittää. Etsi iloa ja tyytyväisyyttä siitä mitä sulla on. Et voi olla onnellinen jos haikailet koko ajan jotain mitä ei ole. Tuommoinen sitku sitä ja sitku tätä, ja jos olisi niin tai näin, se estää sua näkemästä sen mikä tällä hetkellä on hyvin.
[/quote]
Kun tällä hetkellä ei todellakaan ole mikään hyvin.
Ei ole mullakaan kaikki asiat hyvin ja luulen, ettei ihan kaikilla muillakaan mutta silti tässä vaan elää räpistellään. Olen samaa mieltä siinä, että oma asenne vaikuttaa paljon vaikkei kaikkia asioita voikaan muuttaa. Ei pidä muuten katsoa koko ajan niitä onnekkaampia ja rikkaampia. Täällä Suomessa on niitäkin joilla on asiat vielä huonommin kuin sulla.
Keskity asioihin ja harrastuksiin, joista saat iloa. Onko sinulla esim. taiteellista lahjakkuutta tai pidätkö käsitöistä? Yritä tehdä mahdollisimman paljon niihin liittyviä asioita, niin elämäsi ei täyty työttömyydestä ja kurjuutesi ajattelemisesta. Kannattaa myös ehdottomasti ilmoittautua vuokratyöfirmojen listoille, esim. Sol haastattelee kaikkia hakijoita jollain tavalla.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:27"]
Ei ole mullakaan kaikki asiat hyvin ja luulen, ettei ihan kaikilla muillakaan mutta silti tässä vaan elää räpistellään. Olen samaa mieltä siinä, että oma asenne vaikuttaa paljon vaikkei kaikkia asioita voikaan muuttaa. Ei pidä muuten katsoa koko ajan niitä onnekkaampia ja rikkaampia. Täällä Suomessa on niitäkin joilla on asiat vielä huonommin kuin sulla.
[/quote]
Niin mä en vaan tunne ketään huono-osaista. Miehen kaikki kaverit on inssejä,vaimot sairaanhoitajia,opettajia yms ja asutaan ok-talo alueella jossa kanssa asuu vain työssäkäyvää keskiluokkaa. Samoin lapsen päiväkodissa kaikki vanhemmat on jotain opettajia,sairaanhoitajia,inssejä,lastentarhanopettajia yms. Oikein ihmettelen miksi kukaan ei ole enää siivooja,postinjakaja tms ja poika on ihan kunnallisessa hoidossa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:28"]
Keskity asioihin ja harrastuksiin, joista saat iloa. Onko sinulla esim. taiteellista lahjakkuutta tai pidätkö käsitöistä? Yritä tehdä mahdollisimman paljon niihin liittyviä asioita, niin elämäsi ei täyty työttömyydestä ja kurjuutesi ajattelemisesta. Kannattaa myös ehdottomasti ilmoittautua vuokratyöfirmojen listoille, esim. Sol haastattelee kaikkia hakijoita jollain tavalla.
[/quote]
En valitettavasti osaa käsitöitä tai maalausta tms.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:28"]
[/quote]
En valitettavasti osaa käsitöitä tai maalausta tms.
[/quote]
No vittu opettele! Saatana... Ei ihme että kaikki on aina päin.persettä kun on tommonen asenne
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:33"]
[/quote]
Niin mä en vaan tunne ketään huono-osaista. Miehen kaikki kaverit on inssejä,vaimot sairaanhoitajia,opettajia yms ja asutaan ok-talo alueella jossa kanssa asuu vain työssäkäyvää keskiluokkaa. Samoin lapsen päiväkodissa kaikki vanhemmat on jotain opettajia,sairaanhoitajia,inssejä,lastentarhanopettajia yms. Oikein ihmettelen miksi kukaan ei ole enää siivooja,postinjakaja tms ja poika on ihan kunnallisessa hoidossa.
[/quote]
No mitä sitten?! Sinä olet mitä olet, muut on mitä ne on. Et sä voi muuttaa maailmaa suremalla sitä mitä ei ole. Sä teet parhaasi pärjätäksesi ja muuta et voi tehdä. Lopeta ruikutus ja ala elää sitä elämääsi! Ei se onni ja autuus ole siinä työpaikassa, sen myötä tulee taas uusia huolia.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]Käy joskus jossakin, että näet muitakin ihmisiä. Kyllä tuolla kaduilla vaan kulkee sua huono-osaisempiakin. Eihän kaikki päällepäin aina näy mutta on melkoisen itsekästä kuvitella etteikö kenelläkään muulla voisi olla huonommin.
Esim. tutun perhe on sinänsä ihan hyvin toimeentuleva mutta niiden vanhemmalla lapsella on syöpä ja perheen isäkin sairastui vakavasti.
Mun asteiskossa vakavat sairaudet menee kevyesti toimeentulovaikeuksien edelle.
No huh huh, jollet saa puhelinmyyntiäkään :O Kuulostaa kyllä kurjalta! Toivottavasti pian tärppää.
T: itsekin työnhaussa