Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotteko jouluna alkoholia

Vierailija
04.12.2013 |

Juodaanko teillä jouluna alkoholia, vai vietättekö raittiin joulun?

Meillä juodaan pari lasia viiniä ruoan kanssa ja en kyllä ymmärrä, miksi ihmiset luulee, että se on kännäämistä.

Ei kenellekään mene päähän pari 12cl  lasia viiniä.

Minä en ymmärrä tätä nipottamista ja tuomitsemista, mitä täällä aina on. Oletteko kuulleet, että jotkut osaa ottaa maltillisesti

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juon kinkun kanssa yleensä lasillisen olutta, juodaan siis yksi pullollinen isäni kanssa puoliksi."

Isäsi on siis sika? :)

Vierailija
22/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon tai en. Fiiliksen mukaan.

Pöydässä tarjoan aina veden, maidon, mehun, oluen ja viinit.

Lahjojen jaon yhteydessä nautitaan glögiä tai siideria vauvasta vaariin. On alkoholittomia ja alkoholillisia.

Myöhemmin illalla, kun muksut ovat häipyneet omien ihanien uusien juttujensa kanssa temmeltämään, niin otetaan noita kaikkea tai ei sitten mitään. Kuka tahtoo, mutta alkoholia on aina tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:04"]

"Juon kinkun kanssa yleensä lasillisen olutta, juodaan siis yksi pullollinen isäni kanssa puoliksi."

Isäsi on siis sika? :)

[/quote]

: D

Vierailija
24/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulua vietetään vanhempiemme luona. Sinne tulee minä ja avopuolisoni, siskoni ja hänen avopuolisonsa, toinen siskoni ja hänen avopuolisonsa ja ehkä äitini vanhemmat. Jouluaterialla varmaankin juodaan alkoholittomia juomia. Illalla toinen siskoni ja hänen avokkinsa ehkä juovat saunakaljat ja terästettyä glögiä. Toisen siskon avokki ja mun avokki varmaan juovat olutta. Minä en välitä juoda, äiti juo äärimmäisen harvoin viiniä (tuskin joulukinkun kera..), isäni on ex-alkoholisti joten ei juo yhtään ja toinen siskoni on raskaana.

Vierailija
25/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen joten viiniä en ota ruoan kanssa, mieluummin maitoa. Saunan jälkeen saatan ottaa kossupullon ja päätyä putkaan, mutta viinin siemailu on mielestäni hyväksymätöntä.

Vierailija
26/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:14"]

Meidän joulua vietetään vanhempiemme luona. Sinne tulee minä ja avopuolisoni, siskoni ja hänen avopuolisonsa, toinen siskoni ja hänen avopuolisonsa ja ehkä äitini vanhemmat. Jouluaterialla varmaankin juodaan alkoholittomia juomia. Illalla toinen siskoni ja hänen avokkinsa ehkä juovat saunakaljat ja terästettyä glögiä. Toisen siskon avokki ja mun avokki varmaan juovat olutta. Minä en välitä juoda, äiti juo äärimmäisen harvoin viiniä (tuskin joulukinkun kera..), isäni on ex-alkoholisti joten ei juo yhtään ja toinen siskoni on raskaana.

[/quote]

Ootteko Tuksulan perhe. Julle on "raskaana", perheen pää ex holisti, ei juo, sisarukset avohoidokkeineen, juovat mitä juovat, jne jne., kukaan ei tietenkään juo väkevämpiä kuin olut tai korkeintaan ruska-viinillä terästettyä glögiä, kinkku on nimeltään paris hilton. EIKÄ kukaan TIETENKÄÄN päädy putkaan. EI ainakaan Johki. Senkin näädät.

Vierailija
27/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögit ulkoilun jälkeen iltapäivällä, pieni olut kalapöydän kanssa, viiniä lasillinen tai kaksi pääruoan merkeissä. Kahvit ja konjakin/calvadosit/viskit mahdollisesti lahjojen jaon jälkeen kun lapset on unten mailla

Vierailija
28/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:14"]

[/quote]

Ootteko Tuksulan perhe. Julle on "raskaana", perheen pää ex holisti, ei juo, sisarukset avohoidokkeineen, juovat mitä juovat, jne jne., kukaan ei tietenkään juo väkevämpiä kuin olut tai korkeintaan ruska-viinillä terästettyä glögiä, kinkku on nimeltään paris hilton. EIKÄ kukaan TIETENKÄÄN päädy putkaan. EI ainakaan Johki. Senkin näädät.

[/quote]

:DD Haha, ei kyllä olla. Tää raskaana oleva siskoni on kyllä tosinäätä. Ujuttautu jopa Tuksun fb-kaveriksi että sais nähdä niitä sekoiluja!

Vierailija
29/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, sanoit että ootta vanhempien luona, siinä mättää, tuksuliinillahan porttikielto Jollakseen :)

Vierailija
30/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Saunaoluet ehkä ja sitten iltaa istuessa viiniä. Näin on aina tehty. Joulu on juhla-aikaa ja tavat sen mukaan.

Usein kyllä ihmettelen samaa kuin ap eli miten toisilla voi olla niin mustavalkoisia näkemyksiä asiasta. En ole itse asiaa ikinä problematisoinut enkä ajatellut tehdä niin  tulevaisuudessakaan. Alkoholinkäyttö ei meillä tarkoita humalaa ja örvellystä vaan jotain muuta.

Vierailija
31/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo jouluna, koska mulla on alkoholiongelma enkä halua pilata joulua. En oikein osaa lopettaa aloitettuani. Mies juo varmasti saunaolutta ja ruuan kanssa viiniä, ehkä myös konjakin.

Vierailija
32/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 06:51"]

En juo jouluna, koska mulla on alkoholiongelma enkä halua pilata joulua. En oikein osaa lopettaa aloitettuani. Mies juo varmasti saunaolutta ja ruuan kanssa viiniä, ehkä myös konjakin.

[/quote]

Eikö sua hävetä? Aikuinen ihminen eikä osaa jättää juomistaan yhteen lasilliseen. Eikö kannattaisi lopettaa mokoma"alkoholiongelma" ja opetella kohtuukäyttäjäksi? MITEN joku ei osaa lopettaa ajoissa? Mitä siinä käytännössä tapahtuu jos on pakko lopettaa yhteen lasilliseen? 

Vierailija
33/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla vaan menee, kun niin pienikokoinen olen ja harvoin juon alkoholia :D Ajattelin, että nyt jouluna voisi ostaa itselle jonkin pienen maistelupullon, mutta saa nähdä toteutanko ideaani. Mies juo ainakin.

Vierailija
34/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä vois terästettyä glögiä ja vaikka minttukaakaota juoda. Tai pullon kossua. Sama kai se, kun suht yksin kuitenkin jouluni vietän.

Vierailija
35/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo tippaakaan, koska olen nykyisin absolutisti. Muiden (miehen, muiden vieraiden) juomisista en tiedä eivätkä ne minua kiinnosta.

Nämä alituiset alkoketjut ennen joulua kuvaavat kyllä surkuhupaisalla tavalla suomalaisten suhtautumista kuningas alkoholiin. Tuossa ylempänä joku vaahtoaa alkoholiongelmaiselle, että pitäisi opetella kohtuukäyttö. Just joo. Miksi teitä alkoholia juovia niin mahdottomasti häiritsee se, että kaikki eivät joko halua juoda tai eivät voi juoda viinaa?

Vierailija
36/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupöydässä on pullo valkoista ja pullo punaista ja ne yleen sä kestää yleensä vielä pyhien yli

Vierailija
37/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenellekään mene päähän pari 12cl  lasia viiniä.

Mun päässä tuntuis tuo viini! Juon jouluna alkon glögiä lasin.

Vierailija
38/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiitos. Tosin lapsi paikalla, joten maltilla. Ja lapselle myös omat erikoisjuomat eli limpparia, maltilla sitäkin.

Vierailija
39/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse en juo. Jätin alkoholin, kun huomasin, ettei se vaan sovi. Rupesi lipsumaan niin helposti sen viinilasin tai oluen jälkeen seuraavana päivänä ja seuraavana ja seuraavan otin sen turvallisen kaksi tai kolme tai neljä. Sitten vaan kyllästyin, kun väsyin ja tajusin, etten osaa juoda yksi olut viikossa tyyliin. Huomasin selitteleväni alkoholin käyttöäni itselleni aikuisella tyylillä ja, että muutkin juo. Puolisoni varmaan juo sen pari lasia jouluna. Eli perheessä juodaan jouluna alkoholia. Joopa, kännääminen on kännäämistä. Jos tulee humalaan...oli se määrä mikä hyvänsä. Turvallista joulua kaikille.

Vierailija
40/54 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juon ehkä en, todennäköisempää on että aattoillan aterialla tulee lasillinen viiniä tai kuohuvaa juotua. Glögissäkin voi olla alkoholia, ei välttämättä.

Mutta vedänkö överit ja herään aamulla pöydän alta, en, ei ole koskaan käynyt noin eikä varmasti tule käymäänkään.

Miten niin monelle ainoat vaihtoehdot on absolutismi tai alkoholismi, normaalia suhtautumista alkoholiin ei tunnu olevan kenelläkään, joka vaati alkoholitonta joulua lasten edun nimissä. Ei mitenkään voida käsittää sitä, että kaikki eivät ole humalahakuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi