rekrytointifirmat
kuinka pian haun umpeudettua teihin ollaan oltu rekryfirmasta yhteydessä? tiedän, että on tapauskohtaista. Mutta luulisi, että rekryfirmasta ollaan suhteellisimman pian.
Kommentit (5)
Riippuu varmaan rekryfirmasta, mutta mulla on yhteydenottoväli vaihdellut parista päivästä kolmeen viikkoon.
Yhdestä soitettiin melkein heti, ennen hakuajan päättymistä. Kannattaa hakea heti, kun kiinnostava paikka löytyy.
Ei ole mitään järkeä työnhakijan tuhlata energiaa ja aikaa rekryfirmoihin. Pitää keskittyä potentiaalisten työnantajien etsintään ja kontaktoida heihin suoraan. Suoralla kontaktilla palkkaavaan firmaan on parhaat mahdollisuudet päästä töihin. Aivan älytöntä on tehdä rekryfirmoille niille kuuluvia hommia, kuten täytetällä työnhakijan nettolomakkeita, jotta ao. firmat saavat valmiit tiedostot sortattavaksi. Itse en näe mitään syytä miksi kontaktoida firman ulkopuolista rekrytoijaa. Oleellinen kontaktin kohdale on palkkaavan yrityksen rekrytoinnista vastaava henkilö. Mitä vähemmän rekryfirmoja työnhakijat käyttävät, sitä paremmiksi rekrymarkkinat muuttuvat.
Muhun ei oltu yheydessä lainkaan... vaikka hain itse rekryfirmaan töihin :)
Hain kesällä yhtä paikkaa rekryfirman kautta. Taisi mennä melkein kuukausi ennen kuin tuli soitto haastatteluun.