Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotien suhtautuminen vaihtuviin hoitoaikoihin?

Vierailija
04.12.2013 |

Lapsemme olisi aloittamassa päivähoidon ensi syksynä, lapsen isällä on säännöllinen työaika, minulla vaihtuva. Miten päiväkodit suhtautuvat siihen, jos lapsella on hoitoaikoina joka toinen viikko 7.00-16.00 ja koka toinen viikko 11.00-17.00? Lapsemme olisi hoidon alkaessa 1,5-vuotias.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on isän työaika, entä sinun? Paras tapa on se, että myöhemmäksi menevä vie ja aikaisemmin pääsevä hakee.

Voi olla että klo 11 on huono aika kun ruokailu on just alkamassa.

Vierailija
2/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se päiväkodille kuulu milloin lapsi tulee hoitoon ja milloin haetaan, kun se tapahtuu aukiolon puitteissa. Toki heille kuuluu ilmoittaa hoitoajat kun ne tiedetään. Mulla on täysin epäsäännöllinen vuorotyö. Ilmoitan lapsen vapaapäivät ja hoitopäivät  kun saan vuorolistan käsiini. Lähinnä ollaan kiinnostuneita sen vuoksi, että ruokamäärä mitoitetaan oikein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työaikani on joka toinen viikko 7.00-15.30, mäinä viikkoina isä veisi lapsen hoitoon ja minä hakisin. Joka toinen viikko työaikani on noin 12.00-20.30, tuolloin minä veisin lapsen ja mies hakisi. Isällä on periaatteessa liukuva työaika, mutta vaativa työ ja helposti pitkiä päiviä. Minun iltaviikkoinani hakisi kuitenkin lapsen viimeistään klo 17 ja aamuviikkoina veisi lapsen hoitoon, koska muuten aika olisi jo 6.15.

Eli minä voisin iltaviikkoinani viedä sitten lapsen esim. 10.30 lounasta varten? Päiväkodista kysymällähän tuo selviää, mutta stressaan jo valmiiksi :).

Vierailija
4/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 15pv/kk hoidossa ja kellonajat vaihtelee. Itsellä liukuva työaika, miehellä kolmivuorotyö ja toisinaan 10t vuoroja. Se vie, joka vikana lähtee, se hakee, joka ekana pääsee töistä. Välillä päivä voi olla kl 7-16.30, välillä 8-15 tai 11-16 tai ... Ilmoitetaan hoitopäivät ja suuntaa-antavat ajat aina heti, kun uusi vuorolista saadaan, eikä kukaan ole mitään motkottanut. Nuo kellonajatkin ovat tosiaan sinne päin. Olen voinut ilmottaa, että kl 7, mutta tuonkin kl 8 (eli ennen aamupalaa kuitenkin) tai että haetaan kl 16.30, mutta haku onkin kl 15.30, jos vaikka palaveri loppuu aiemmin kuin suunniteltu. Hyvin pelittää!

Vierailija
5/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka päivä vaihtuvat ajat töitteni mukaan, ilmoitetaan aina edellisellä viikolla. Tuskin on ongelma! 

Vierailija
6/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa, kunhan ilmoitatte ajoissa ja koitatte pysyä siinä. Nimim, pph jolle vähintään jokatoinen pv tulee viestiä että hoitoajat muuttuukin... 

Oma vanhempi lapsi oli pienenä päiväkodissa, kun oltiin vielä molemmat vuorotöissä. Välillä päivät oli 6.20-14, tai 11-14 tai 11-21.30. Ei ongelmaa. Vuoropäikky toki oli kyseessä kun oli nuo illatkin.. Mutta normaalissakin olen töissä ollut ja ei tuossa ole ongelmaa että ajat vaihtelee. (tuo klo 11 oli kyllä se pakollinen aika tuoda vaikka omat työt alkoi iltavuorossa 12.30-13.00, ei kesken lounaan tai päiväunen kannattanut tuoda - tämä oli sovittu henkikökunnan kanssa..Mutta juuri suoraan lounaalle oli ihan ok..)

Vierailija
7/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullutusta. Etkö voisi hoitaa pientä itse kotona.

Vierailija
8/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pyytää, että isä veisi lapsen joka päivä, koska niin se on hoidossa helpointa. Ja että lapsi haetaan joka päivä 15.30, sopi se teille tai ei. Niille on ongelma, jos lapsi on hoidossa jonkun työvuoron lopuille asti.

Vierailija
9/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi lapsen kannalta parasta, jos päivät olisi suunnilleen samanlaisia. Kuitenkin lapsi on herätettävä kukonlaulun aikaan, että unirytmi säilyy, eli mitään järkeä ei myöhään viemisessä ole...

1.5 vuotiaalle ei voi vielä selittää että äiti/isä hakee siihen ja siihen aikaan, siellä se vaan hortoilee ja ikävöi. En raskisi jättää noin pientä.

Ja se stressi sulle itselle, kun tulee niitä päiviä jolloin mies ei pääse hakemaan, ja itse olet iltamyöhään töissä...

Vierailija
10/12 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miksi ei voisi viedä myöhemmin sitä 1,5v lasta vaikka aikaisin herääkin.. Lapsi voi olla vanhemman kanssa aamupäivän ja mennä lounaalle päiväkotiin.. Päivärytmi pysyy samana koska kuitenkin syö aamupalan ja ulkoilee ja menee lounaalle jne.. asiat tapahtuvat samassa järjestyksessä, mutta paikka saattaa vaihtua. Meillä ei ole ollut tämän asian kanssa mitään ongelmaa ja lapsi on vuorohoidossa.. silti herää aina aamulla ja rytmi rullaa samana oli kotona tai päiväkodissa

Vierailija
11/12 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kysynyt mitä päiväkoti tykkää... Annoin niille listan meidän hoitoajoista. Vein osan päivistä 9.30 maissa, osan klo8. Haettiin klo 15-17. Maksettiin täysistä päivistä, koska miehen työn takia pari kertaa kk tarvittiin klo 7-17 hoitopäivää. Meille sanottiin et mitä enemmän kotona, sitä parempi pienelle lapselle. Tarha on niin rasittava melutason jne suhteen. Jos mulla oli arkivapaa niin lapsetkin oli kotona. Eli laitat listan vaan sinne niin tietävät mitoittaa henkilökuntaa oikean määrän.

Vierailija
12/12 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen sännöllistä päivätyötä, mies kolmivuorotyössä. Meillä ollut hoitopäiviä kuukaudessa 11-12 pv ja kun osunut iltavuoro arkipäivälle niin me sovittiin päiväkodin kanssa niin, että lapset vietiin jo klo 10 vaikka mies lähtikin vasta pari tuntia myöhemmin. Se koettiin meillä ihan hyväksi, silti koko päivän tuntimäärä pysyi kohtuullisena. Tätä perusteltiin sillä, että ehtisi vähän ulkoilla/leikkiä eikä tulis suoraan siihen ruokahässäkkään, ilmeisesti lapsetkin on levottomampia niin jos tulisi suoraan syömään. Ja kyllä ne lapset tottuu vaikka hoitopäivä ei olekaan ihan samanlainen, toki meidän lapset oli vanhempia aloittaessaan hoidon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi