Raskaus ja piilolinssit
En ole käyttänyt piilareita muutamaan viikkoon. Nyt avasin uuden linssipakkauksen ja olin laittamassa linssiä silmään. Kun linssi oli vielä n. puolen sentin päässä silmästä, silmää alkoi kaihertaa aivan älyttömästi eikä puhettakaan että linssiä olisi voinut laittaa silmään! Nyt muutaman tunnin kuluttuakin tuntuu vielä kuin roska olisi silmässä, vaikka silmä ei ole punainen tms. Koskaan ennen ei ole käynyt moista!! Voikohan olla niin, että linssi on laitettu tehtaalla lillumaan johonkin " väärään nesteeseen" joka aiheutti reaktion, vai tekeekö raskaushormonit näin paljon?? Rv nyt 13+1. Toiseen silmään en uskaltanut edes koettaa.
Oletteko te muut odottajat pystyneet käyttämään piilareita aivan normaalisti... vai onko tällainen " reaktio" normaalia raskausaikana? Mahtaakohan raskaushormonit kuivattaa silmiä, vai mikä lie? Saakohan silmien kostutustippoja käyttää raskausaikana?
Ihme juttu, pitänee varmaan siirtää piilareiden käyttöä hamaan tulevaisuuteen... :/
Kommentit (6)
Silmät voi kuivua raskauden takia ja siitä tulee helposti tuollainen roskafiilis ainakin silmiin...Ja siis olen tästä ihan lukenut jostain lähteestä ei ole mitään mutu juttuja
että raskausaikana näkö voi huonontua tilapäisesti ja heitellä..ehkä siis muitakin vaikutuksia voipi olla
Kiitos vastauksista! Kaiherrus silmässä kesti aamusta iltaan. Ostin sellaisia silmän kostutustippoja, joita voi käyttää raskausaikana, eikä sen jälkeen ole roskan tunnetta ollutkaan. Laitoin linssit tehtaan nesteestä tavalliseen keittosuolaliuokseen, ja näiden operaatioiden jälkeen piilareiden käytössä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Kostutustippoja en ole tarvinnut tuon ainokaisen kerran jälkeen ollenkaan, ja piilolinssejä olen voinut käyttää aivan normaalisti. Eli voihan olla että pieni roska on voinut livahtaa silmään huomaamatta, tai sitten tosiaan raskaushormonit on kuivattaneet silmän pintaa.... Hyvä näin - Piilareiden käyttö siis jatkuu! :)
mulla kerran löytyi linssistä joku ihan mikroskooppinen vika tai epätasaisuus.
itse olen piilareita käyttänyt raskausaikoina. silmät ovat kuivemmat, mutta se kuivuus alkaa tuntua vasta jos on pitkään käyttänyt. noin voimakas reaktio on jostain muusta kyllä kiinni.
vie tuo linssi optikolle niin katsovat löytyykö vika.
piilareiden käytössä raskausaikana. Mutta joskus mullakin on kyllä käynyt nuin että kun ottaa uutukaisen piilarin niin se kirvelee silmässä ihan kuin ois ollut jossain " väärässä nesteessä" . Muistelisin että oon kuitenkin nekin piilarit käyttänyt, kun vain ensin säilyttänyt omassa nesteessä vuorokauden.
HANNELE rv 9+5
itse en piilareita käytä mutta näkö oli huonontunut paljon...