Mitä vikaa on einesjouluperunalaatikossa?
Minusta se on hyvää ja olen ostanut sitä nyt pari kertaa perunan/riisin/makaronin sijaan ruoan kanssa lisukkeeksi. Mies ei tykkää yhtään, irvistelee ja parjaa. Mikä siinä perunalaatikossa on niin paha?
Kommentit (16)
Maku on aivan erilainen kuin itsetehdyssä. Tosin jos ei osaa tehdä, niin sitten varmaan kaupan laatikko on ok. En minäkään eineksiä osta.
No sehän on tosi hyvää.
Mutta jos se on liian "makeaa" muun ruoan lisukkeeksi?
En tiedä mitä pahaa siinä olisi, meillä mies tykkää siitä. En ole koskaan tehnyt perunalaatikkoa itse. Tosin ei tuota kaupan laatikkoakaan ole ollut kuin vaan kaksi kertaa.
Siis mun mielestä kaikki ne kaupan laatikot on hyviä. Pikkasen kermaa perään, niin se on siinä! Miksi stressata jostain ruuanlaitosta jouluna, varsinkaan jos ei ole mikään huippukokki. Panostan leivonnaisiin ja kattaukseen. Mutta tärkeintä joulussa on kiireetön yhdessäolo.
No kun tuota ainesosalistaa luen, niin pääosin siinä on samat aineet, mitä itsekin laatikkoon laittaisi... Miehen äiti on sellainen, että tekee kaiken juurta jaksaen itse aina. Ja miehen mielestä mun pitäisi kai olla samanlainen...
Mutta mun mielestä tuo kaupan perunasoselaatikko on ihan hyvää arkiruoankin kanssa näin ennen joulua. Mutta mies vaan naputtaa ja ylenkatsoo. :(
Mitäs jos kommentoisit takaisin, että "rakas, entä jos kaiken tuon irvistelyn, parjaamisen, naputuksen ja ylenkatsomisen sijaan tarttuisit ihan ITSE perunankuorimaveitseen ja tekisit ihan itse sitä perunalaatikkoa, koska kultaseni - en ole piikasi. Teen tai lämmitän mitä tahdon, ellei se kelpaa, niin ei ole pakko syödä, mutta ei ole oikein valittamisen varaakaan, kun voit tehdä itse perheelle juuri sitä ruokaa, mitä haluaisit syödä. Pus!"
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 15:08"]Mitäs jos kommentoisit takaisin, että "rakas, entä jos kaiken tuon irvistelyn, parjaamisen, naputuksen ja ylenkatsomisen sijaan tarttuisit ihan ITSE perunankuorimaveitseen ja tekisit ihan itse sitä perunalaatikkoa, koska kultaseni - en ole piikasi. Teen tai lämmitän mitä tahdon, ellei se kelpaa, niin ei ole pakko syödä, mutta ei ole oikein valittamisen varaakaan, kun voit tehdä itse perheelle juuri sitä ruokaa, mitä haluaisit syödä. Pus!"[/quote]
Ihana! Näin sanon tänään, kun mies taas aloittaa itkuvirren perunalaatikosta. :)
Meillä päätettiin juuri syödä Saarioisen äidin tekemiä lihapullia jouluna. Eikä hän ole perheemme jäsen, ei edes sukulainen.
Kun sää et ole koskaan päässy oikean laatikon makuun, siksi.
Kaiken huippu on tuo Saarioisten lihapullat;
en koskaan osta teollisia kamaralisäainepalleroita.
Niihin lykätään vaikka mitä ja vahvat aromit sekaan,
ettei alkuperäinen maku tule läpi.
No ei kait mitään. Mä en syö sellaista koska en tykkää yhtään. Sen sijaan Saarioisten maksalaatikko rusinoilla, nam!
No en mäkään pidä eineslihapullista. Mutta einesperunalaatikosta tykkään. :)
Maku siinä on vikana. Vetistä ja mautonta! Meillä tehdään mieluummin vaikka liiterin pussimuussiakin, kuin syödään sitä laatikkomoskaa.
Huomenna kippaat sen einesperunalaatikon omaan vuokaan, sekoitat vähän ja laitat uuniin.Ruokapöydässä otat sit vastaan miehen kehut, kun teit itse oikeaa imellettyä perunalaatikkoa.
On se ihan syötävää mutta kun itse tehty on todella hyvää. Panostan aina hyvään ruokaan, on joulu tai ei
Ap, einesperunalaatikko ei ole oikeaa valmistustapaa nähnytkään. Eineslaatikoita ei valmisteta sillä ainoalla oikealla tavalla eli hitaasti imellyttävällä, tämä on tuntien prosessi. Jotkut eineslaatikot "imellytetään" siirapilla tai jopa sokerilla. Väärin!!! Ostapa joskus Kokkikartanon perunalaatikkoa, joka on paras näistä eineksistä, niin saat häivähdyksen siitä, millaista oikea perunalaatikko on.
Uusavuttomuus.