Mitä mieltä naiset olette 14 vuotta työttömänä olleesta 34v miehestä, joka on seuraavanlainen:
-Ei käytä huumeita
-Ei dokaa
-Ei polta
-Ei tatuointeja
-Ei rikosrekisteriä
-Ei maksuhäiriömerkintöjä
-Säästöjä sekä sijoituksia noin 70 000e
-On auto
-On fyysisesti atleettisessa kunnossa (Treenaa salilla, lenkkeilee, ui)
Mitä mieltä olette tällaisesta miehestä?
Luulen että kun minua tarkastellaan paperilla virastoissa, suurin osa virkailijoista olettaa että 14v työttömänä ollut kaltaiseni mies on tyyliin kadulla suurimman osan ajasta viettävä juoppo. Varmasti siksi, koska suurin osa ihmisistä olisi ajautunut 14 vuoden aikana sellaiseen tilanteeseen.
Herätänkin usein hämmästystä olemuksellani ja sosiaalisilla taidoillani erinäisissä virastoissa asioidessa.
Mitä ajatuksia tämä sinussa herättää? Mitä mieltä olet tällaisesta miehestä?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herättää kysymyksiä työttömyyden syystä kyllä. Oletko jostain syystä kykenemätön työelämään, vai onko työttömyys oma valinta?
Kyllä minulla olisi mielenkiintoa tehdä jotakin työtä, mutta minun historiallani ei ole mahdollista saada sellaisia töitä kuin mitä voisin tehdä.
Eli nykyinen tilanteeni voittaa monet fyysisesti raskaat matalapalkka-alat esim.
ap
Mitä sinun historiassasi estää sinua tekemästä jotain? Nykyinen tilanteesi on valtiolta varastamista, se EI voita matalapalkka-aloilla raatamista, vaan on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisillä on aina tällä palstalla typerä kuvitelma, että työttömyys tarkoittaa rahattomuutta tai sitä että nostaa tukia?
Itse olin ansiosidonnaisen jälkeen 4 vuotta tekemättä mitään kun ei huvita, ja käytin ainoastaan säästöjä ja osinkoja.
Kunnon aivopestyjä EK:n puudeleita tämänkin paikka täynnä.
Kerroin jo aiemmin että nostan kolmea eri tukea joka kuukausi
ap
Vaikka säästössä on 70 000€. Tuolle on nimi, ja se on huijaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on työttömänä siten, että elättää itse itsensä vaikkapa niillä sijotuksilla tai jollain muulla, kuten nettipokerilla (edellyttäen, ettei pelaaminen ole mitään pakonomaista) eli toisin sanoen en nosta työttömyystukia tai muita kelan etuuksia, niin eipä silloin mitään. Silloin kyseesssä olisi eräänlaisesta, joskin aika omalaatuisesta "vapaaherruudesta". Mutta jos koko 14 vuotta on mennyt veronmaksajien rahoilla elellen, kelan ja te-toimiston lomakkeita täytellen, keplotellen mahdollisimman huonoja työhakemuksia näyttääkseen te-toimistolle muka hakevansa töitä ettei tule karenssia, niin silloin kyllä säälittävä tapaus enkä tuollaisen miehen kanssa alkaisi elää. Lähinnä ärsyttäisi se ajatus, että on heittäytynyt tumput suorassa yhteiskunnan elätettäväksi. Samalla tulisi mieleen, että pakostikin on oltava jotain mielenterveyshäiriöitä, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, koska kyllä mieleltään terve ja normaali ihminen haluaa käydä töissä ja elättää itse itsensä.
Nosta seuraavia tukia joka kuukausi:
-Työmarkkinatuki
-Asumistuki
-Toimeentulotuki
ap
Nyt kävi iso moka trollin tarinalla. Toimeentuessa huomoidaan varallisuus, vain täysin varaton saa tt-tukea. Sinun 70000e:lla saat 0e.
Säästöni ja sijoitukseni eivät ole nimissäni olevilla tileillä
ap
Varastamista se silti on.
olitkos sää se kaveri joka halusi heti ilman koulutusta ja kokemusta johtajan palkoille töihin. ehkä pitkä työttömyys on vaikuttanut sun arviointikykyyn.
Onhan tuo ikäisekseen aika heikon saldon pankkitililleen kerryttänyt, mutta toisaalta jos ei duunia tee niin kai tuollakin elää.
Suurin turnoff mulle on apn kuvauksessa se, että mies luulee olevansa auto.
Mt-ongelmaiset miehet, pliis älkää lähestykö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on työttömänä siten, että elättää itse itsensä vaikkapa niillä sijotuksilla tai jollain muulla, kuten nettipokerilla (edellyttäen, ettei pelaaminen ole mitään pakonomaista) eli toisin sanoen en nosta työttömyystukia tai muita kelan etuuksia, niin eipä silloin mitään. Silloin kyseesssä olisi eräänlaisesta, joskin aika omalaatuisesta "vapaaherruudesta". Mutta jos koko 14 vuotta on mennyt veronmaksajien rahoilla elellen, kelan ja te-toimiston lomakkeita täytellen, keplotellen mahdollisimman huonoja työhakemuksia näyttääkseen te-toimistolle muka hakevansa töitä ettei tule karenssia, niin silloin kyllä säälittävä tapaus enkä tuollaisen miehen kanssa alkaisi elää. Lähinnä ärsyttäisi se ajatus, että on heittäytynyt tumput suorassa yhteiskunnan elätettäväksi. Samalla tulisi mieleen, että pakostikin on oltava jotain mielenterveyshäiriöitä, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, koska kyllä mieleltään terve ja normaali ihminen haluaa käydä töissä ja elättää itse itsensä.
-Työmarkkinatuki
-Asumistuki
-Toimeentulotuki
ap
Nyt kävi iso moka trollin tarinalla. Toimeentuessa huomoidaan varallisuus, vain täysin varaton saa tt-tukea. Sinun 70000e:lla saat 0e.
ap
Jep.
Minunkin varallisuus on enimmäkseen Herlevin ja Supercellin ukkojen tilillä.
Sieltä aina nostelen tarvittaessa riihikuivaa..
Sanoinko jo muuten että olen nordeassa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Kröhömbullshitkröhöm!! Sori, yskitti vähän. Liian epäilyttävää ollakseen totta, ellet sitten ole syntynyt kultalusikka siellä yhessä röörissä ja sinun ei tarvitse käydä "normaaleissa" leipätöissä elantosi eteen. Tienaat elantosi kiinteistö/asuntobisneksillä, et työskentele rahan eteen vaan raha työskentelee sinulle, you know. Tai olet e-urheilija.
Todennäköisin vaihtoehto: ylipainoinen tupakoiva tietokoneella pelaten aikansa käyttävä ja energiajuomalla sekä mikropizzoilla elävä risupartainen yhteiskunnan elätti. Työkyvytön, työhaluton, paikallaan jumittava yöt valvova ja päivät nukkuva kerrostaloasukki joka ei ole vaihtanut petivaatteitaan viiteen kuukauteen.
Tuli mieleen tämä dokumentin henkilö noista kuvauksistasi https://areena.yle.fi/1-50146901
Miksi ap viikosta viikkoon jatkat tätä samaa jauhamista. Ei, naiset ei tykkää kaltaisistasi tukihuijareista. Ei edes miehet. Saadaksesi ikinä kunnon töitä, sinun täytyy opiskella tehden samaan aikaan palkkatyötä, sinun kokemuksellasi alkuun niotä töitä joita halveksit. Jos sinnikkyytesi ei tähän riitä varaudu yksinäiseen loppuelämään.
Trollihan ap on, mutta kyllä aika lailla jokainen tietää että olisi rikollista toimintaa pimittää 70k omaisuutta ja nostaa samaan aikaan toimeentulotukea. Jos/kun ap tai siis trolli-ap:n keksimä mielikuvitushahmo jäisi tuosta kiinni, olisi aika kivat takaisinperinnät.
Muna ja paljonko sitä saa kiinnostaa oikeasti naisia eniten.
Ei kiinnostava tyyppi sekä puolisoksi että kaveriksi. Elämäsi kuulostaa sosiaaliselta tyhjiöltä. Se on mitä ajattelisin sinusta, sorry.
Olen sitä mieltä että olet henkisesti keskenkasvuinen pelle, tai silkka trolli.
Erittäin hyvä asiahan toki esimerkiksi päihteettömyys on. Mutta ei se nyt mikään elämänsaavutus ole! Aika monella ikäiselläsi on tuossa kohtaa jo pitkä työura tai sitten korkea koulutus alla, monilla perhettä, omistusasunto jne. Vaikkei ne nyt välttämättä itseisarvoja olekaan; eivät kaikki hanki perhettä.
Atleettinen kuntokin alkaa olla saavutus lähinnä vasta neljävitosena. Sä olet vasta vaiheessa menossa elämänsä ensimmäiseen työpaikkaan. Paitsi ettet edes sitä. Keskimäärin se tapahtuu siinä n. 20-vuotiaana.
Eli ainoa meriitti tapauksessasi on se, että osaat säästää jonkin verran. Tai no oikeastaan sekään ei pidä paikkaansa. Ethän sä säästänyt ole, osaat vain huijata.
Onhan se säästöillä eleleminen varmaan hauskaa niin kauan kun niitä riittää, mutta ei 70 tonnilla loppupeleissä kauaa juhlita nykyhinnoilla. Lisäksi työttömyys passivoittaa aika nopeasti, ja monenlainen osaaminen ruostuu. Eläkettäkään ei työttömänä kerrytetä.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä asiahan toki esimerkiksi päihteettömyys on. Mutta ei se nyt mikään elämänsaavutus ole! Aika monella ikäiselläsi on tuossa kohtaa jo pitkä työura tai sitten korkea koulutus alla, monilla perhettä, omistusasunto jne. Vaikkei ne nyt välttämättä itseisarvoja olekaan; eivät kaikki hanki perhettä.
Atleettinen kuntokin alkaa olla saavutus lähinnä vasta neljävitosena. Sä olet vasta vaiheessa menossa elämänsä ensimmäiseen työpaikkaan. Paitsi ettet edes sitä. Keskimäärin se tapahtuu siinä n. 20-vuotiaana.
Eli ainoa meriitti tapauksessasi on se, että osaat säästää jonkin verran. Tai no oikeastaan sekään ei pidä paikkaansa. Ethän sä säästänyt ole, osaat vain huijata.
En ole AP, mutta nautin erittäin suuresti siitä että sinunkaltaisia "moraalinvartijoita" ärsyttää se että joku nostaa tukia.
Sitä enemmän nautin, mitä enemmän sinua ärsyttää. Olette jotenkin niin huvittavia kun tohkeissanne luulette voivanne tehdä asialle jotain.
-tuilla elävä 26v nainen
Katson säälien ja mietin miten harmi että noinkin "hyväkuntoisen ja selkeän oloisen" kaverin MT-ongelmat on sitä luokkaa että on täysin syrjäytynyt eikä varmaan enään koskaan nouse sieltä. Jos saisin tukihuijauksen tietooni, sääli loppuisi.
Mitä mieltä itse olet naisesta, joka on 165 cm sekä tekee koko viikon ruokaostokset perjantaisin? No eihän se kerro ihmisestä mitään.
Huutikset kuitenkin sille että lähdet virastoon
aiheuttamaan hämmennystä sosiaalisilla taidoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki
-Asumistuki
-Toimeentulotuki
ap
ap
Silloin ne tuskin ovat sun omia. Olen ktm ja tiedän varmuudella, että puhut nyt täyttä puppua.
Vierailija kirjoitti:
Päihteettömyys on sinällään saavutus, koska suvussani on ERITTÄIN PALJON alkoholismia, ihan työssäkäyvillä "normaaleilla" ihmisillä.
Kaikki vapaa-aika on mennyt ja menee heillä tissutellessa tai dokatessa
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta nautin erittäin suuresti siitä että sinunkaltaisia "moraalinvartijoita" ärsyttää se että joku nostaa tukia.
Sitä enemmän nautin, mitä enemmän sinua ärsyttää. Olette jotenkin niin huvittavia kun tohkeissanne luulette voivanne tehdä asialle jotain.
-tuilla elävä 26v nainen
Muistathan tämän oman ylpeyden aiheesi myös kahdenkymmenen vuoden päästä.
ap