Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira ongelma!! pikaista apua!!

Vierailija
04.12.2013 |

Perheessä 3v berni+nöffi mix uros koira. Nykyisin murisee perheen 2 vuotiaalle lapselle jos lapsi kävelee ohitse tai pysähtyy koiran luo. Sekä minulle joka ruokin koiraa murisee todella paljon kun olen antanut koiralle ruokakupin eteen. Tänään säikähdin todella paljon koska koira rohahti minulle oikein kunnolla. Toruin äänellä koiraa ja murina vaan paheni. Lähdin tilanteesta pois koska en voinut taata omaa turvallisuuttani.

Koira on ollut aina ihmisystävällinen enkä usko sen olevan kipeä.

Lapsi ei ole koskaan koiraa satuttanut yms.

Nykyään vältän että lapsi ja koira eivät kohtaa toisiaan.Onneksi meillä on iso koti.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:32"]

Mulle ei ole yksikään koira murissut ruokansa päältä. Eli et ole ap koirasi johtaja, vaan sen alamainen. Noin se vaan on. Noi lässyn lässyn pehmeä kasvatus- teoriat voi unohtaa. Koirat eivät murise mm. väsyessään odottamiseen, vaan murina on aina uhkaus ja johtajuuden osoitus. Jos väistät, hävisit pelin ja koira voitti. Onko teillä tottiksen opettaminen unohtunut? Ison koiran kanssa on erityisen tärkeää kasvattaa se tottiksella, tai kusessa ollaan. Pelkkä istu ja anna tassu ei kyllä riitä! Sen lisäksi pitää osata vähintään maate, tänne, seis, petille, väistä, siirry, seuraa, irti, ota, ei koske.

Jos koira murisee lapselle, ärähdät EI! tartut sitä pannasta kiinni ja reippain päättäväisin askelin viet sen toiseen huoneeseen. Opetat, että murisemalla lapselle johtaja puuttuu asiaan ja koira lähtee. Päästät sen takaisin sitten, kun se on rauhoittunut. Sen jälkeen komennat sen omalle petille. Jos ja kun se taas murisee, eikun pannasta kiinni ja taas menoksi. Voit laittaa myös taluttimen. Toimi aina samalla sekunnilla kun väärä käytös tapahtuu, jotta se ymmärtää. Lapsen läsnäollessa suosittelen kuonokoppaa, kunnes koira on kunnolla koulutettu. Muista että koiran pitää saada juodakin eli tarjoat vettä. Ja ota yhteys kunnon kouluttajaan. Opeta myös lapsi syöttämään  koiraa nameilla ja antamaan koiralle istu tai anna-tassu-käskyä. Tällä koiralle valkenee osittain arvojärjestystä. Nyt lapsi on koiran silmissä se, jota sen pitää komentaa lauman johtajana. (Ja taas joku tulee lässyttämään, että johtajuusajattelu on niin epämuodikasta ja vanhentunutta. Ja paskat. Meillä se on toiminut aina!)

Sen lisäksi sinun on omittava sen ruokakuppi. Anna koiran syödä rauhassa on ihan ok, mutta sen kupin ympärillä pitää pystyä ihmisten liikkumaan. Eli ruuan päältä ei saa murista. Tämä taas tapahtuu esim. istu-käskyn ja anna tassu- harjoittelulla, jossa kupin saa vasta kun tottelee käskyä. Toistat muutaman kerran. Lisäksi opetat sille kuppi tiskiin käskyn, eli ruuan jälkeen se nostaa kuppinsa tiskialtaaseen. Lisäksi minä menen ottamaan kupin koiralta kesken sen syönnin, teetätän sillä tottista ja anna sitten kupin. Näin se oppii, että kupin voi ottaa, mutta se tulee takaisin.

Meillä on jokusen kerran lapset vieneet pullatkin koirien suusta. Mulla on pieni lauma saksanpaimenkoiria, terriereitä ja sekarotuisia. Ja viisi lasta 15-3 v. Eikä täällä murista.

[/quote]

Onneksi näin ajattelevat ovat alkaneet jo vähentyä, ei elämä koiran kanssa ole mitään taistelua jossa on voittajia ja häviäjiä.
Tiedän hyvin vastaavan tyylisiä tapauksia kuin ap:n ja niissä syyksi koiran käytökselle on löytynyt kipu. Yhdellä oli selkänikamissa vikaa, toisella lonkassa ja kolmannella paise ikenessä. Eli se siitä "aina on kyse johtajuudesta". Huonosti olisi noissakin perheissä käynyt jos koiraa olisi alettu murisemisesta rankaista.

Vierailija
22/23 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita hoitamalla ruokkiminen siten, että laitat ruokaa kuppiin vain vähän. Ja sitten kun koira on syönyt sen, tiputat kädestäsi vähän lisää ja sen jälkeen taas vähän lisää jne. Koira oppii että se sapuska tulee sulta. Myös toi, että syöttää koiran niin, että kuppi on omassa sylissä, kans saattais toimia.

Jos koira murahtelee lapselle, vie koira yksin toiseen huoneeseen oven taakse hetkeksi. Eristä se siten laumasta ja jää lapsen seuraan itse. Päästä takaisin se muutaman minuutin jälkeen.

Pyri osoittamaan, että lapsi on korkeammalla. Lapsi syö ennen koiraa, kulkee ennen koiraa, lapsi saa tulla huoneisiin joihin koira ei saa. jne. Voit ainakin aluksi olla päästämättä koiraa omaan makuuhuoneeseen ja lapsen huoneeseen, että koira huomaa, että lapsella on suuremmat oikeudet kuin sillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:45"]

Tiedän hyvin vastaavan tyylisiä tapauksia kuin ap:n ja niissä syyksi koiran käytökselle on löytynyt kipu. Yhdellä oli selkänikamissa vikaa, toisella lonkassa ja kolmannella paise ikenessä. Eli se siitä "aina on kyse johtajuudesta". Huonosti olisi noissakin perheissä käynyt jos koiraa olisi alettu murisemisesta rankaista.

[/quote]

yhdyn tähän ja lisään:

Niittejä korvassa

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288584989238.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä