Pitäisikö kouluissa palata eri lailla oppivien eri luokkiin
koska tämä kaikki sekaisin tuottaa koulukiusaamista. Olisiko aika jo myöntää?
Kommentit (10)
Voisi ainakin tehdä jaon niihin, jotka ovat oppimassa ja niihin jotka ovat säilytyksessä.
Muistan aikanaan, kun tarkkisluokalta siirrettiin yksi oppilas luokallemme ja se pätkä oli ihan hirveä. Loppujen lopuksi häiriköi ja oli niin väkivaltainen, että siirrettiin takaisin tarkkiselle. Kerran heitteli jollain kumin paloilla minua selkään ja kun lopulta käännyin ja heitin takaisin, tuli yhtäkkiä päälle ja kurkkuun kiinni. Opettaja oli silloin pois paikalta. Eivät nämä henkilöt kouluun kuuluisi ylipäätään, vaan nuorisokotiin.
Ehdottomasti huippuoppilaat turvaan omiin luokkiin, hehän eivät häiriköi, ja jos siitä huolimatta häiriköisi niin eikun sinne tarkkikselle. Tarkkikselta pääsisi pois kun käyttäytyy 4 kk.
Pitäisi, mutta syy on oppimisongelmat. Oma havainto niin opettajana kuin koululaisten vanhempana on se, että nykymallissa kärsivät kaikki. Esimerkiksi 2. luokka, jossa osa osaa 8:n kertotaulun, mutta osa ei edes kymmenen ylittäviä yhteenlaskuja. Kuvittelepa tämä tasoero sitten 9. luokalla, kun se on moninkertaistunut!
Kiusaamista on kaikilla tasoilla eikä tasoryhmät tai erityisopetus siltä pelasta. Siihen on oltava aivan muut keinot.
On palattu jo. Hyvät oppilaat on painotusluokilla, kielikouluissa jne.
Ruotsin malli on parempi. Eri lailla oppivat laitetaan eri kouluihin. Se on vaan hys-hys juttu.
Et sä työelämässäkään voi välttää erillaisia ihmisiä, Enemmän tulis kiusaamista kun lyötäisiin jokaiselle leima otsaan mihin ryhmään kuulut.
Ei missään nimessä. Nykyinen inklusiivinen malli on täydellinen.
Häiriköt tarkkailuluokille,