Mielipiteitänne häätarjoilustani tammikuulle
Alkupalat
- Koottava salaatti (tarjolla salaatti, tomaatti, kurkku, feta, oliivi, tuoreananas, punasipuli, vuohenjuusto, paprika, suola, pippuri, öljy sekä balsamico- ja hunajasinappikastike)
- Mätileipä (paahtoleipä, smetana, muikun mäti, tilli)
Pääruoka
- kanttarellikeitto tai bataattikeitto (kumpi parempi?)
- karjalanpaisti ja perunat, keitetty parsakaali
- kasvispaistos (bataatti, lanttu, porkkana, parsakaali ja kesäkurpitsa) ja porsaan leike
- leipälajitelma
Jälkiruoka/kahvittelu
- Omenahyvekakku vaniljakastikkeella
- Suklaakarkkeja
- Keksejä (valkosuklaa-suklaacookie, kaneliS..jne)
- aurinkokuivattu tomaatti-fetapasteija, liha- tai kinkkupasteija
- fetapiirakka
Juomana viini, siideri, olut, cokis, mehu tai vesi. Toastilla shampanjaa ja pommacia. Jälkiruokajuomiksi lisäbksi kahvi, tee ja viski.
Vieraita 60, ruoanjakelupisteitä 2, yksi juomapiste.
Kommentit (27)
Kiitoksia kaikille!
Täytynee laittaa keittiön väki vaihtoon kun eivät osanneet sanoa oikein juuta eikä jaata mihinkään. Vaikka ammattilaisia olivatkin. Kiitoksia kuitenkin kaikille! Nyt taas hieman varmempana kohti suurta päivää.
Ap
Vielä se käytännön annosvinkki pääruokiin
Kokonaisena paistettua porsaanfilettä, madeirakastiketta (tai joku muu tumma kastike)
Annan perunat
höyrytettyä parsakaalia
Kasvispaistos (ilman parsakaalia)
tomaattikastike
Annan perunat
höyrytettyä parsakaalia
Parsakaalia en laittaisi kasvispaistokseen, pitkässä uuniajassa siitä tulee ikävän väristä.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:15"]
Kiitoksia kaikille!
Täytynee laittaa keittiön väki vaihtoon kun eivät osanneet sanoa oikein juuta eikä jaata mihinkään. Vaikka ammattilaisia olivatkin. Kiitoksia kuitenkin kaikille! Nyt taas hieman varmempana kohti suurta päivää.
Ap
[/quote]
Joissakin keittiöissä voi olla linja että tehdään kaikki niin kuin asiakas tahtoo niin saa mieleisensä tarjoilut. Itse näen niin että palvelen asiakasta ja teen PERUSTELTUJA muutosehdotuksia jos joku asia ei ole gastronomisten periaatteiden mukaista. Ohjauksen voi tehdä hienovaraisesti ja asiakasta kunnioittaen tilauksesta neuvoteltaessa. Kaikkihan haluaa juhlistaan kaikilla tavoin onnistuneet.
Suunnittelu lähtee asiakkaan toiveista, tärkeimpien toiveiden ympärille rakennetaan niihin sopivat yksityiskohdat.
Porsaanleikkeestä tulee mieleen ABC
Ilmeisesti kyseessä on pääruuankin puolesta buffaruokailu?
Olin nimittäin kesällä häissä, missä oli hieman yli 200 ihmistä. Parmesankuorrutettu kana tuli kaikille "samaan" aikaan ja ainakin meidän pöytäämme vielä ainakin oivallisessa tarjoilulämmöissä. Älkää siis turhaan pelätkö yksittäistarjoiltavia tuotteita!
Muita kommentoimatta tuli mieleen, että voisiko liha olla jotakin muuta kuin possua? Tammikuussa joulu ja kinkku on ihan lähimenneisyydessä. Mitä muuta sydäntalven lihaa on tarjottavissa?
Minä tykkäisin kaikesta, mutta mua arveluttaisi tarjota pelkkää mätileipää. Miettisin toisen, turvallisemman vaihtoehdon kylkeen. Sekä tuo kanttarellikeitto, nimenomaan ajattelen, että sienet eivät ole suuren osan suosikkeja. Minä söisin mielelläni...