Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias osaa aakkoset

Vierailija
27.09.2020 |

Onko tavallista, että hieman alle 2-vuotias lapsi tunnistaa kaikki (isot) kirjaimet? On oppinut ne kirjainpalikoista, kirjoista yms. Tavaa esimerkiksi autojen rekisterikilvet. Tunnistaa myös värit ja muutaman numeron.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan kotikäynnillä (kävivät katsomassa uutta vauvaa) ihmettelivät kun esikoinen luetteli värejä. Aloin sitten pohtia mitä 2-vuotiaat tavallisesti osaavat, ja tein tämän aloituksen, kun tänään lapsi toisti ensimmäisen kerran ihan kaikki aakkoset palikoista.

En tietenkään ajattele että lapsessa olisi jotain "vikaa", vaan olen iloinen hänen taidoistaan. Lapsi kiinnostui kirjaimista alun perin kun tutki multapussia isoisänsä kanssa keväällä, ja siitä asti ollaan yhdessä opeteltu kirjaimia. Numeroista kiinnostui vähän myöhemmin. Osaa myös yhdistää värin ja kirjaimen oikein, esim "sininen oo". Tunnistaa oikein siis kaikissa asianyhteyksissä, eikä vain niistä palikoista.

Joskus lapsi sanoo vaikka "nelonen", ja pitää itsekin katsoa että missä se nelosen näkee. Esim. Kerran näki peilistä heijastuvan deodoranttipurkin 48h-maininnan.

Me vanhemmat emme ole mitään korkeakoulutettuja, mutta arvostan itse oppimista ja tietoa todella paljon. Yhdessä leikkimällä pienikin oppii yllättävän hyvin.

- AP

Vierailija
22/22 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JESSS! Mäkin osasin. Nyt olen työtön pasga. Alkoakin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi