Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäiti sairaslomalle -miten?

Vierailija
04.12.2013 |

Jos olisi töissä niin saisin varmasti sairaslomaa, ja voisin levätä kotona. Mutta nyt kun olen kotiäiti ei sellaista sairaslomaa ei ole. Pää meinaa levitä ja itsetuhoiset ajatukset ovat jo vallanneet pään, koska en jaksa. Isompi lapsi käy virikehoidossa mutta 1,5-vuotias on kotona. Isovanhemmat varmasti auttaisivat mutta asuvat niin kaukana etteivät pääse auttamaan. Rahaa toisen hoitopaikkaan ei ole.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes hoitaisit kumpaakin kakaraasi, voisi säälipisteitä herua. Mutta esikoinen virikehoidossa.

Eiköhän se ole laiskalla mammalla koko elämä sitä omaa aikaa nyt, kun on kotona ja ei tarvitse olla töissä.

Toivottavasti tämä on provo. Herranen aika, ei kai tällaisia voi olla olemassa.

Vierailija
22/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:26"]

Jos olisi töissä niin saisin varmasti sairaslomaa, ja voisin levätä kotona. Mutta nyt kun olen kotiäiti ei sellaista sairaslomaa ei ole. Pää meinaa levitä ja itsetuhoiset ajatukset ovat jo vallanneet pään, koska en jaksa. Isompi lapsi käy virikehoidossa mutta 1,5-vuotias on kotona. Isovanhemmat varmasti auttaisivat mutta asuvat niin kaukana etteivät pääse auttamaan. Rahaa toisen hoitopaikkaan ei ole.

[/quote]

Puolitoistavuotias kotona ja pää leviää, kun on vähän pipi. Ihan itsetuhoisia ajatuksia.

Voi hellanlettas sentäs.

Arghhh, vittu, että vituttaa tuollaiset yhteiskunnan luuserit.

[/quote]

No kuule hajoapa sitten siihen vitutukseesi idiootti. (En ole Ap)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaismaista flunsaa täälläkin jo viikon eikä työssä oleva pääse lääkäriin vaikka on iso työnantaja työterveyshuollolla, ei ole aikoja. Tämä lähtee sitten töihin ja tartuttaa muut ,jos ei ole itse kuollut ennen sitä, että semmosta. 

Vierailija
24/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti muualla maailmalla joitain tuettuja vapaapäiviä tai sairaslomia kotiäideille?

En voi millään uskoa, että missään muualla tulisi edes mieleen huutaa yhteiskuntaa apuun, kun pää ei kestä kotonaoloa ja 1,5v lasta. Yleensähän sitä ollaan sairaana kotona ja jos sinne on lapsia tehnyt, niin sitten sairastetaan lasten kanssa. Perheestään on vähän vaikeaa saada lomaa. Ellei ole sitten kunnolla osastohoidon tarpeessa, eli itsemurhayrityksiä ja mt-diagnoosi ja hoitokontaktit, silloin saatetaan tehdä lastensuojelupäätös ja huostata/sijoittaa lapset, jotta lasten elämä ei pilaannu äidin mielenterveysongelmista johtuen. Pitää olla siis siinä vaiheessa psykoosia ja vaaraksi lapsille ja itselleen. Onko näin ap?

Vierailija
25/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat ap:lle.

Musta tuo 8 ehdotus että menisit itse lasten kanssa vanhempiesi luokse kuulostaa toimivalta, saisit levätä ja isovanhemmat saisivat nauttia lapsenlapsistaan, toinen vaihtoehto voisi olla jos miehesi voisi pitää muutaman lomapäivän, auttaisi ainakin akuuttiin tilanteeseen.

Vierailija
26/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pitäisit sen isommankin lapsen kotona, niin lapsilla olisi seuraa toisistaan? Saisi pienempikin tekemistä, koska mt-ongelmaisena tuskin jaksat kovin kokonaisvaltaisesti hänen kanssaan leikkiä ja seurustella. Säästyisi myös pk-maksu.

Selkeä rytmi päivään; aamusta heti ulkoilua, kotiin. lounas, päikkärit molemmille lapsille, välipalaa, ulos, päivällinen, sisäleikkejä ja nukkumaan.

Ja kai se lasten isäkin joskus on kotona, voi vapauttaa sut olemaan omassa rauhassasi.

Vierailija
27/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla olen oppinut, että kotiäidin mies on AINA työmatkalla, kun kotiäiti on sairas! Mies ei voi KOSKAAN olla avuksi millään tavalla.

Vierailija
28/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kivojakin vastauksia on tullut. Olen siis ap. Sairastuin mielenterveysongelmiin toisen vauva-aikana ja olin sairaalassa useamman kuukauden. Lapset oli tuolloin isovanhemmillaan toisella puolella maata. Olen vieläkin toipilas. Isompi laitettiin virikehoitoon, että jaksaisin paremmin. Mutta nyt alkaa voimat loppua taas. Mietin mitä vaihtoehtoja tässä nyt on. Flunsassa ja oksennustaudissa olen lapsia hoitanut tietäen, ettei se kestä kuukausia.

Vierailija
29/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:02"]

Tällä palstalla olen oppinut, että kotiäidin mies on AINA työmatkalla, kun kotiäiti on sairas! Mies ei voi KOSKAAN olla avuksi millään tavalla.

[/quote] Mutta kun se mies on muuten niiiiiin ihana...

Vierailija
30/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:05"]

Onneksi kivojakin vastauksia on tullut. Olen siis ap. Sairastuin mielenterveysongelmiin toisen vauva-aikana ja olin sairaalassa useamman kuukauden. Lapset oli tuolloin isovanhemmillaan toisella puolella maata. Olen vieläkin toipilas. Isompi laitettiin virikehoitoon, että jaksaisin paremmin. Mutta nyt alkaa voimat loppua taas. Mietin mitä vaihtoehtoja tässä nyt on. Flunsassa ja oksennustaudissa olen lapsia hoitanut tietäen, ettei se kestä kuukausia.

[/quote]

Lasten isä? Missä se luuraa, kai hänestäkin on apua?

Vierailija
31/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:05"]

[/quote]

Lasten isä? Missä se luuraa, kai hänestäkin on apua?

[/quote]

Töissä. Hoitaa kuitenkin aamut sekä illat.

Vierailija
32/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa ei voi saada, kun ei ole työtä, josta jäädä lomalle. Jos et jaksa ja kykene, voit mennä lääkäriin tai neuvolaan, sitä kautta saat apua kotiin. Sinun tilanteessasi hakisin apua heti, ihme että ei ole tarjottu jo apua taustan perusteella. Paljon hatarammin perustein jopa Espoo tarjoaa apua lapsiperheille.

Vierailija
33/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:50"]

Jos edes hoitaisit kumpaakin kakaraasi, voisi säälipisteitä herua. Mutta esikoinen virikehoidossa.

Eiköhän se ole laiskalla mammalla koko elämä sitä omaa aikaa nyt, kun on kotona ja ei tarvitse olla töissä.

Toivottavasti tämä on provo. Herranen aika, ei kai tällaisia voi olla olemassa.

[/quote]

Ai ei voi olla olemassa masentuneita/ahdistuneita kotiäitejä? Missä utopiassa sä oikein elät? Ihan tosissaan, koska mäkin haluan tollaseen paikkaan asumaan!

Vierailija
34/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinulla on mt-taustaa ja osastojaksoja jo ollut, niin puhupa sille hoitokontaktillesi nyt, että sinulla alkaa mennä taas huonompaan suuntaan ja pakko keksiä jotain sille toiselle lapselle myös, että jaksat paremmin. Oletkos milloin ollut viimeksi yhteydessä mt-asioitasi hoitavaan lääkäriin? Nyt vaan uutta yhteyttä ja mietitte yhdessä ratkaisuja. Uskotko ap, että vointisi kohenee vaan sillä, että pääset lastenhoidosta helpommalla? En oikein usko tuohon. Onko sinulla jotain tavoitteita kuntoutumisellesi? Pystyykö miehesi tekemään vähemmän töitä? Auttaisiko sinua olla töissä ja lapset täyspäivähoidossa? 

Vierailija
35/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa ansiotöihin, niin saat perspektiiviä äidin arkeen.

Vierailija
36/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juuri mietin sitä että mitä jos sairastun vaikka siihen influenssaan tai pienempäänkin flunssaan? Miten vauvaa jaksaa hoitaa ja leikkiä jos on joku 39 astetta kuumetta?  Irvailija tietysti jaksaa. Täytynee ottaa influenssarokotus, mutta se ei estä flunssia.

Vierailija
37/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:18"]

No jos sinulla on mt-taustaa ja osastojaksoja jo ollut, niin puhupa sille hoitokontaktillesi nyt, että sinulla alkaa mennä taas huonompaan suuntaan ja pakko keksiä jotain sille toiselle lapselle myös, että jaksat paremmin. Oletkos milloin ollut viimeksi yhteydessä mt-asioitasi hoitavaan lääkäriin? Nyt vaan uutta yhteyttä ja mietitte yhdessä ratkaisuja. Uskotko ap, että vointisi kohenee vaan sillä, että pääset lastenhoidosta helpommalla? En oikein usko tuohon. Onko sinulla jotain tavoitteita kuntoutumisellesi? Pystyykö miehesi tekemään vähemmän töitä? Auttaisiko sinua olla töissä ja lapset täyspäivähoidossa? 

[/quote]

Lääkäri aika on ensi keskiviikkona mutta tuntuu etten jaksa sinnekkään asti. Olin lomalla yksin vanhempieni luona viikon ja ei se olo parempi ollut valitettavasti. Työhön tuskin olen kykenevä.

Taaperon ja vauvan hoito oli ihan helppoa kunnes sairastuin. Yhdenkin lapsen kanssa meni tosi hyvin.

Mutta joo, taidan soittaa psyk.hoitajalleni ja sanoa että huonompaan suuntaan menee. Mieskin on tämän huomannut.

Vierailija
38/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:24"]

Minäkin juuri mietin sitä että mitä jos sairastun vaikka siihen influenssaan tai pienempäänkin flunssaan? Miten vauvaa jaksaa hoitaa ja leikkiä jos on joku 39 astetta kuumetta?  Irvailija tietysti jaksaa. Täytynee ottaa influenssarokotus, mutta se ei estä flunssia.

[/quote] Irvailija en ole, mutta se  vauva on vaan pakko hoitaa, ei ole vaihtoehtoja!

t. totaali-yh ja ollut kuumeessa enemmän kuin kerran.

Vierailija
39/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:35"]

niin - oothan sä kotona, nyt vaat satut olemaan kipeä voi voi? Tsiis että pitäis jotain sairaslomaa vielä kun oot "kotiäiti" eli työttömät kutsuvat sellaisilla nimillä itseään.

Anna sitten kakara isälle ja mene itse kylpylään.

[/quote]

Ot. Ja yllättäen toi kotiäitihullu löysi tiensä paikalle salamana. Hyvät neuvot mukanaan. Mikä ihmeen pakkomielle sillä on tohon  kotiäiti=työtön ajatteluun? Kyllä kotiäiti on usein hoitovapaalla. No, hullut on hulluja.

[/quote]

Itsellä ainakin se että hoidin 1 ja 3 -vuotiaita lapsia kotona puoli vuotta kun vaimo oli töissä. Ehdottomasti helpointa ikaa mitä on ollut mulla sen jälkeen kun vanhempien luota pois muutin.

Aamulla heräiltiin samaan aikaan kun vaimo lähti töihin ja syötiin aamuruuat, leikittiin ja petailin samalla lasten sängyt. Leikittiin lisää, käytiin ulkona leikkimässä läheisessä puistossa muiden lasten kanssa ja tultiin sisään tekemään lounas.

Lounaan jälkeen pikku tunnin päikkärit kaikille ja päikkäreiden jälkeen leikkiä ja välipala. Välipalan jälkeen leikkiä sisällä tai ulkona. Leikin jälkeen tuli sisään ja lapset leikki, minä imuroin ja keräsin senastiset leikkikalut, paidat ja kengät pois. Senjälkeen tein päivällisen joka syötiin joskus kolmestaan, joskus vaimokin ehti töistä paikalle. lllalla käväisin vielä lasten kanssa puistossa tai kaupassa tai jossain leikkimässä ja iltapalan kautta suihkuun, iltasaduille ja sänkyyn. Vaimo sai tuon ajan tehdä töitä ellei ehtinyt mukaan.

Kuopus heräsi yli joka toinen yö ja tuli viereen josta puolen tunnin päästä nostin omaan sänkyynsä.

Joskus oltiin kipeitä - minäkin- mitä sitten silloin syötiin buranaa ja valvottiin. Silloin tuo tuntui lähes työltä.

Ei ollut paineita muutakun että ruokkii, siivoaa, leikkii ja tähän 24/7 käytettävissä. Kenen mielestä tuo oikeasti on vaikeaa?

Vaimo halusi yllättäen jäädä hoitamaan tuon puolen vuoden jälkeen lapsia ja minä palasin töihin. Ikävä on lastenhoitoa!

Vierailija
40/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:24"]

[/quote]

Silloin otettiin buranaa 800mg ja odotettiin, että kuume laskee.

Ihan oikeasti, en tajua kyllä tällaisia mammoja.  Mitenhän sitä isoäitimme selvisivät, kun miehet oli sodassa, lapset pieniä ja kantturoita navetassa.