Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti sairaslomalle -miten?

Vierailija
04.12.2013 |

Jos olisi töissä niin saisin varmasti sairaslomaa, ja voisin levätä kotona. Mutta nyt kun olen kotiäiti ei sellaista sairaslomaa ei ole. Pää meinaa levitä ja itsetuhoiset ajatukset ovat jo vallanneet pään, koska en jaksa. Isompi lapsi käy virikehoidossa mutta 1,5-vuotias on kotona. Isovanhemmat varmasti auttaisivat mutta asuvat niin kaukana etteivät pääse auttamaan. Rahaa toisen hoitopaikkaan ei ole.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:02"]

Tällä palstalla olen oppinut, että kotiäidin mies on AINA työmatkalla, kun kotiäiti on sairas! Mies ei voi KOSKAAN olla avuksi millään tavalla.

[/quote]

Tää kotiäiti on miehensä työmatkojen aikana sairastanut yhden ainoan kerran (viikon mittaisen järkyttävän flunssaputken). Kovin paljon valinnanvaraa ei ainakaan miehelläni ole. Työmatkalle on mentävä silloin kun tulee määräys ja työpaikanvaihto ei tule kysymykseen, koska niitä ei juurikaan ole tarjolla. Ja mun mieheni on suureksi avuksi silloin, kun on kotona. Erittäin hyvä isä ja puoliso onkin.

Mä oon oppinut tällä palstalla puolestani sen, että täällä yleistetään. Pitäiskö sanoa lainaamani kirjoittajan tyyliin AINA? 

T. 5

Vierailija
2/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vajaa 5-vuotta kotiäitinä ja säilyin onneksi suht terveenä koko ajan. Ne ajat kun sairastin oli vaan jotenkin jaksettava. Videot pyöri monta tuntia päivässä, mutta kyllä esim se ruoan saaminen pöytään oli suht rankkaa. Flunssalääkkeet jne käyttöön ja muista, ettei mikään kestä ikuisesti. Jos et pärjää niin mies kotiin ja nopeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että saisiko Lastensuojelun kautta jotain esim. tilapäistä hoitoapua lapsille. Itse olin taannoin myös mt-syistä sairaalassa ja lapsesta tehtiin samalla lastensuojeluilmoitus, vaikka isä oli kotona. Soittivat sitten jossain vaiheessa sieltä lastensuojelusta ja kysyivät miten meillä menee ja tarviimmeko apua. Emme tarvinneet, koska tyttömme täti oli hoitamassa tyttöä kun olin sairaalassa ja isä töissä.

Vierailija
4/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastensuojelua tarvita vaan päiväkotipaikka. Sen kunta järjestää.

Vierailija
5/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:38"]

Puolitoistavuotias kotona ja pää leviää, kun on vähän pipi. Ihan itsetuhoisia ajatuksia.

Voi hellanlettas sentäs.

Arghhh, vittu, että vituttaa tuollaiset yhteiskunnan luuserit.

[/quote]

Sairastuin psyykkisesti hoitovapaan aikana ja jouduin lopulta sairaalahoitoon. Miksi olen luuseri?

Vierailija
6/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:32"]

Minä en ymmärrä näitä ilkeilijöitä, jotka ovat sitä mieltä, että äiti ei voi tarvita koskaan lepoa ja sairaslomaa. Tiedän erään äidin, joka jaksoi ja jaksoi ilman apua. Yksi kaunis päivä ei sitten enää ollutkaan niin mahdotonta äidin päästä sairaslomalle tai apua: Äiti kiidätettiin suljetulle osastolle ja sairaslomaa tuli kuukausikaupalla kerrasta, kun äiti pysyi sairaalassa.

Jotenkin toivoisi, että äideilläkin olisi mahdollisuus saada tarvitsemansa lepo, eikä aina vain vittuiltaisi ja käskettäisi jatkamaan, ennen kuin ollaan tuollaisessa tilanteessa.

[/quote]

Puhutkohan sinä minusta? 

Vierailija
7/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:32"]

Minä en ymmärrä näitä ilkeilijöitä, jotka ovat sitä mieltä, että äiti ei voi tarvita koskaan lepoa ja sairaslomaa. Tiedän erään äidin, joka jaksoi ja jaksoi ilman apua. Yksi kaunis päivä ei sitten enää ollutkaan niin mahdotonta äidin päästä sairaslomalle tai apua: Äiti kiidätettiin suljetulle osastolle ja sairaslomaa tuli kuukausikaupalla kerrasta, kun äiti pysyi sairaalassa.

Jotenkin toivoisi, että äideilläkin olisi mahdollisuus saada tarvitsemansa lepo, eikä aina vain vittuiltaisi ja käskettäisi jatkamaan, ennen kuin ollaan tuollaisessa tilanteessa.

[/quote]

Puhutkohan sinä minusta? 

[/quote]

Noin on luultavasti käynyt monelle. Pelko lastensuojelusta tai muu häpeä pistää vaan yrittämään.

Vierailija
8/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin - oothan sä kotona, nyt vaat satut olemaan kipeä voi voi? Tsiis että pitäis jotain sairaslomaa vielä kun oot "kotiäiti" eli työttömät kutsuvat sellaisilla nimillä itseään.

Anna sitten kakara isälle ja mene itse kylpylään.

Vierailija
9/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rakentavasta kommentista!

Vierailija
10/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollisuus käyttää Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajia? Mä olen tilannut hoitoapua sieltä kun itse olen ollut kipeä. Tykkään. Hoitaja menee mielellään lapsen kanssa pihalle tai leikkivät ilman että häiritsevät minua. jotenkin kiva kun ovat kuitenkin samassa huushollissa koko ajan eikä lasta tarvitse viedä erikseen mihinkään. Jos ei ole mll lähellä niin kehotan etsimään jonkun kivan hoitsun joka voi tulla aina silloin tällöin kun on tarvetta. Nyt on niin paljon työttömyyttä että varmaan löytyy joku muutoin toimeeton jolle muutama lisäeuro ei olisi pahitteeksi. 

Vierailija
11/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sä sairastat? Lenssua vai kärsitkö mielenterveysongelmista? Vai?

Vierailija
12/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vaan on kärvisteltävä. Tai näin ainakin meillä. Olen hoitovapaalla 3,5v. ja alle 2v. kanssa kotona. Kävi niin kivasti, että juuri silloin, kun sairastin yli viikon painajaismaista flunssaa, mies oli työmatkalla. Lastenhoitoapua ei ole lähellä saatavissa. 

Kyllä me siitä selvittiin, vaikka välillä olikin sellainen olo, et kuolema koittaa ja ruoan pöytään asti saaminen oli oikea uroteko. Onneksi lapset pysyivät terveenä.

Vierailija
13/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:26"]

Jos olisi töissä niin saisin varmasti sairaslomaa, ja voisin levätä kotona. Mutta nyt kun olen kotiäiti ei sellaista sairaslomaa ei ole. Pää meinaa levitä ja itsetuhoiset ajatukset ovat jo vallanneet pään, koska en jaksa. Isompi lapsi käy virikehoidossa mutta 1,5-vuotias on kotona. Isovanhemmat varmasti auttaisivat mutta asuvat niin kaukana etteivät pääse auttamaan. Rahaa toisen hoitopaikkaan ei ole.

[/quote]

Puolitoistavuotias kotona ja pää leviää, kun on vähän pipi. Ihan itsetuhoisia ajatuksia.

Voi hellanlettas sentäs.

Arghhh, vittu, että vituttaa tuollaiset yhteiskunnan luuserit.

Vierailija
14/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäisistä.  Jonkun lenssun tai oksennustaudin olen puristanut sairaana läpi, koska ne ei kestä kuukausia.

Vierailija
15/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Enpä ole muuten ajatellut asiaa koskaan tuolta kantilta. Kyllähän lepopäivä kotona hiljaisuudessa on ihan eri asia kuin silloin, jos koko ajan on kotona, ja siellä on vielä ne lapset. Ei tosiaan taida olla mitään "kotiäidin nollauslomaa" olemassa, vaikka tarvekin olisi. Entä jos menisit itse lasten kanssa sinne vanhemmillesi vaikka pidennetylle viikonloppulomalle, sanot että tarvitset ehdottomasti lepoa, jos he suinkin jaksavat lapsia kaitsea. Ainakin pari tuntia päivässä, jolloin saat nukkua (isovanhemmat + lapset poiskottoo), tai käydä vastaavasti rentoutumassa jossain paikallisessa kylpylässä/uimahallissa/urheilupaikassa/kirjastossa/kahvilassa. Mikä nyt suinkin olisi sulle parasta omaa aikaa. Tai entä jos laittaisit Faceen rehellisen pyynnön? Jos olisit ystäväni, auttaisin ehdottomasti ottamalla lapsesi luokseni! Ei kai siitä mitään pitkäaikaista apua olisi, mutta ainakin saisit jonkun aikaa levätä. Toivon sulle kuitenkin kovasti voimia, ahdistuksesi välittyy tekstistäsi todella voimakkaasti. =(

Vierailija
16/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Enpä ole muuten ajatellut asiaa koskaan tuolta kantilta. Kyllähän lepopäivä kotona hiljaisuudessa on ihan eri asia kuin silloin, jos koko ajan on kotona, ja siellä on vielä ne lapset. Ei tosiaan taida olla mitään "kotiäidin nollauslomaa" olemassa, vaikka tarvekin olisi. Entä jos menisit itse lasten kanssa sinne vanhemmillesi vaikka pidennetylle viikonloppulomalle, sanot että tarvitset ehdottomasti lepoa, jos he suinkin jaksavat lapsia kaitsea. Ainakin pari tuntia päivässä, jolloin saat nukkua (isovanhemmat + lapset poiskottoo), tai käydä vastaavasti rentoutumassa jossain paikallisessa kylpylässä/uimahallissa/urheilupaikassa/kirjastossa/kahvilassa. Mikä nyt suinkin olisi sulle parasta omaa aikaa. Tai entä jos laittaisit Faceen rehellisen pyynnön? Jos olisit ystäväni, auttaisin ehdottomasti ottamalla lapsesi luokseni! Ei kai siitä mitään pitkäaikaista apua olisi, mutta ainakin saisit jonkun aikaa levätä. Toivon sulle kuitenkin kovasti voimia, ahdistuksesi välittyy tekstistäsi todella voimakkaasti. =(

Vierailija
17/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitovapaalla kolme vuotta ja ei sille mitään mahda jos sairastuu. Toki mieheni voi käyttää pekkasia.

Vierailija
18/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitovapaalla kolme vuotta ja ei sille mitään mahda jos sairastuu. Toki mieheni voi käyttää pekkasia.

Vierailija
19/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:35"]

niin - oothan sä kotona, nyt vaat satut olemaan kipeä voi voi? Tsiis että pitäis jotain sairaslomaa vielä kun oot "kotiäiti" eli työttömät kutsuvat sellaisilla nimillä itseään.

Anna sitten kakara isälle ja mene itse kylpylään.

[/quote]

Ot. Ja yllättäen toi kotiäitihullu löysi tiensä paikalle salamana. Hyvät neuvot mukanaan. Mikä ihmeen pakkomielle sillä on tohon  kotiäiti=työtön ajatteluun? Kyllä kotiäiti on usein hoitovapaalla. No, hullut on hulluja.

Vierailija
20/69 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:37"]

No se vaan on kärvisteltävä. Tai näin ainakin meillä. Olen hoitovapaalla 3,5v. ja alle 2v. kanssa kotona. Kävi niin kivasti, että juuri silloin, kun sairastin yli viikon painajaismaista flunssaa, mies oli työmatkalla. Lastenhoitoapua ei ole lähellä saatavissa. 

Kyllä me siitä selvittiin, vaikka välillä olikin sellainen olo, et kuolema koittaa ja ruoan pöytään asti saaminen oli oikea uroteko. Onneksi lapset pysyivät terveenä.

[/quote] Totaali yh:lla on tuo tilanne aina kun on sairaana..sulla on sentaan se mies muutoin paikalla aittamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme