S-ryhmältä kova juttu
https://www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/artikkeli/omat-ostot-me-tarjoam….
Siis ostosten ravintoarvot kootust automaattisesti.
Eli perheen ruokapäiväkirja millintarkasti.
K-kokeili aikoinaan, tolloyleisö ei ollut vielä valmis.
Lidlin vakkarinakin harkitsin vaikka kolmanneksen kalliimpaa pörrismassa on.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tää toimi, ellei osta kaikkea ruokaa Prismasta!
Nih! En osta halpaa bensaa ABC:ltä kun Shelliltäkään ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Oleellinen tavoite tuossa ei olekaan tarjota palvelua asiakkaille vaan sitouttaa ne entistä tiiviimmin tekemään vielä enemmän ostoksia samasta paikasta. On tiedossa, että palvelu koukuttaa ja ihmiset (jotkut) haluaa mahdollisimman tarkkaa dataa. Sitä saa vain antamalla mahdollisimman täydelliset tiedot eli ostamalla ihan kaiken Prismasta.
Minä keskitän ilman muuta ostokseni S-ryhmälle, kun saan siitä vastineeksi näin mahtavan palvelun ilmaiseksi! Jostain ne ruuat on kuitenkin ostettava. Ei haittaa yhtään että palvelun varsinaisena tavoitteena on juuri tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin tuon heti käyttöön. Ihan käsittämättömän hyvä palvelu! Tuosta näkee heti, onko vaikka syönyt liikaa sokeria. Sitten voi klikata auki sen kohdan, jolloin näkee mistä ruoka-aineryhmistä on saanut eniten sokeria. Sen auki klikkaamalla näkee yksittäisen ostoksen tarkkuudella lukemat.
Insinöörihenkiselle sinkkunaiselle ihaninta, mitä ruokakauppa voi tarjota! Aloitin toukokuussa vhh-ruokavalion, mikä tekee tästä vieläkin kiinnostavampaa. Ruokavalion muutos näkyy todella konkreettisesti. Kun vielä pystyisi valitsemaan tarkastelujaksoksi jotain muuta kuin 12 kk tai kuluva kk.
Insinöörihenkinen sinkkunainen varmaan tietäisi, mitkä tuotteet sisältävät sokeria ihan muutenkin. Jälkikäteen tuli yllätyksenä, että myslipatukassa on sokeria ja banaanissa hedelmäsokeria?
Miksi väjakki länkytät?
En todellakaan näe tarvetta moiselle.
Hassua, kuinka hehkutetaan tarpeetonta juttua.
Ohjeistaako se vessan käyttöäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin tuon heti käyttöön. Ihan käsittämättömän hyvä palvelu! Tuosta näkee heti, onko vaikka syönyt liikaa sokeria. Sitten voi klikata auki sen kohdan, jolloin näkee mistä ruoka-aineryhmistä on saanut eniten sokeria. Sen auki klikkaamalla näkee yksittäisen ostoksen tarkkuudella lukemat.
Insinöörihenkiselle sinkkunaiselle ihaninta, mitä ruokakauppa voi tarjota! Aloitin toukokuussa vhh-ruokavalion, mikä tekee tästä vieläkin kiinnostavampaa. Ruokavalion muutos näkyy todella konkreettisesti. Kun vielä pystyisi valitsemaan tarkastelujaksoksi jotain muuta kuin 12 kk tai kuluva kk.
Insinöörihenkinen sinkkunainen varmaan tietäisi, mitkä tuotteet sisältävät sokeria ihan muutenkin. Jälkikäteen tuli yllätyksenä, että myslipatukassa on sokeria ja banaanissa hedelmäsokeria?
Ihapaskaa. Kukaan ei tiedä paljonko esim. sokeria tulee esim. kuukaudessa.
Olen näköjään ostanut ruokaa syyskuussa 4805 kilokaloria päivässä. Meillä asuu 2 teiniä ja olen itse pienikokoinen, syön vähiten. Onkohan tuo summa hyvä kolmelle, vai aivan liian vähän? Teinit syövät yleensä lounaan koulussa arkisin. En osta mistään muualta ruokaa kuin s-marketista.
Yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli rautalankaesimerkki, höpsö.
Vhh-ruokavalion makrojen laskeminen on oikeasti aikaavievää, kun jokainen ravintoainesisältötaulukko syötetään käsin exceliin jokaisesta tuotteesta. Teen sitä toki silloin tällöin tämän jälkeenkin, kun ateriakohtaisia tuloksia tämä palvelu ei anna. Mutta on tosi kiva pystyä seuraamaan kuukausitasolla, onko omissa laskelmissa kuinka paljon heittoa siihen nähden, mitä olen kaupasta kotiin kantanut. Tämän palvelun myötä voin myös alkaa vähän laiskotella noissa ateriakohtaisissa laskelmissa, kun voin tehdä ns. sanity chekiä nopeasti tämän palvelun avulla. Siis kunhan siellä voi jatkossa valita tarkastelujakson haluamallaan tavalla.
Kuulin että tuohon yhdistetään vielä reseptejä.
Kohta haet kaupasta ruokakassit ja ohjeet ruuista.
Vierailija kirjoitti:
Olen näköjään ostanut ruokaa syyskuussa 4805 kilokaloria päivässä. Meillä asuu 2 teiniä ja olen itse pienikokoinen, syön vähiten. Onkohan tuo summa hyvä kolmelle, vai aivan liian vähän? Teinit syövät yleensä lounaan koulussa arkisin. En osta mistään muualta ruokaa kuin s-marketista.
Yh
Keskity koostumukseen. Määräkysymykseen näet vastauksen peilistä ja vaaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YhKeskity koostumukseen. Määräkysymykseen näet vastauksen peilistä ja vaaasta.
Rasvaa 42%
Hiilihydraatteja 31%
Proteiineja 27%
Mitä pitäisi päätellä?
Vierailija kirjoitti:
terveysfasismi mennyt suomessa ihan liiallisuuksiin. boikotoin.
Helpompi kokonaan boikotoida kuin jättää ottamatta palvelu käyttöön?
Olen lukenut suomalaisten älykkyysomäärän laskusta, ja tällä palstalla se havainnollistuu hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa 42%
Hiilihydraatteja 31%
Proteiineja 27%Mitä pitäisi päätellä?
Hiilihydraattia aivan liian vähän ja proteiinia ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa 42%
Hiilihydraatteja 31%
Näet sieltä palvelusta, osuvatko nuo prosenttiosuudet virallisiin suosituksiin, vai meneekö jokin yli tai alle. Olen itse vhh:lla, jossa suositukset poikkeavat paljon virallisista, joten en muista ulkoa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa 42%
Hiilihydraatteja 31%
Hiilihydraattia aivan liian vähän ja proteiinia ihan liikaa.
Proteiinia on tosiaan yksiselitteisesti liikaa. Hiilihydraatti ei ole niin paha jos suurin osa siitä tulee vihreistä kasviksista ja marjoista. Sitä hiilarikohtaa klikkaamalla näet, mistä se teillä koostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellinen tavoite tuossa ei olekaan tarjota palvelua asiakkaille vaan sitouttaa ne entistä tiiviimmin tekemään vielä enemmän ostoksia samasta paikasta. On tiedossa, että palvelu koukuttaa ja ihmiset (jotkut) haluaa mahdollisimman tarkkaa dataa. Sitä saa vain antamalla mahdollisimman täydelliset tiedot eli ostamalla ihan kaiken Prismasta.
win-win. Mutta hintataso pitää minut toistaiseksi liitissä. Hieno tulevaisuuden systeemi kaikkialla. Seuraavassa vaiheessa tekoäly vielä ehdottamaan terveellisempää apetta.
Jos ei kiinnosta, turha länkyttää, ei tarvitse olla mukana.
Osta sinä liiteristä pilaantuneet jauhelihat. Hyi helvetti. Onneksi on varaa ostaa oikeaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa 42%
Hiilihydraatteja 31%
Vähähiilihydrattinen. Tärkeämpiä ovat tyydyttynyt rasva, suola ja sokeri,
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miten tämä on "kova juttu"
No meille s ryhmän myyntimiehille se on, kun harmittaa lidl
Tää on niinkuin ilmainen bensa. Toiset hakee ja naattii. Toiset keskittyy hakijoiden haukkumiseen.
Otin heti käyttöön, mahtava systeemi.
VHH-syöjä täällä. Harmi että tuo laskee makrot väärin (kai?), jos käyttää kalorittomia makeutusaineita (esim. karppisokeria). Ainakin karppisokeri näkyy osuutena hiilihydraateista.
Itselläni 42% ostamistani hiilareista on ollut tässä kuussa karppisokeria. Ostin isomman määrän varastoon. Hiilarien osuus kokonaisenergiasta on lisäksi paljon suurempi kuin aiempina kuukausina, 40% (aiemmin noin 20%), vaikka syömiset olleet suht. samalla tasolla. Laskeeko tuo nyt jostain syystä, että karppisokerista tulisi energiaa?? Foodie kyllä näyttää karppisokerin energiasisällöksi 0. En vain keksi mistä muusta tuollainen lisäys voisi tulla.