Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-ryhmältä kova juttu

Vierailija
27.09.2020 |

https://www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/artikkeli/omat-ostot-me-tarjoam….

Siis ostosten ravintoarvot kootust automaattisesti.
Eli perheen ruokapäiväkirja millintarkasti.
K-kokeili aikoinaan, tolloyleisö ei ollut vielä valmis.

Lidlin vakkarinakin harkitsin vaikka kolmanneksen kalliimpaa pörrismassa on.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tehdä koiranruokanappulan kaltaista ihmisruokanappulaa missä olisi kaikki ravintoarvot kohdallaan. Sopisi näille joille syömisen tarkkailusta on tullut pakkomielle

Vierailija
42/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitenkään olematta ilkeä, mutta jos pitää jostain apista katsota paljonko on tullut ostettua rasvaa, proteiinia, hiilaria jne. niin kyllä ruoka- ja ostotottumukset on auttamattomasti kuralla. Tuskin mikään muuttuu, vaikka jonkun diagrammin näkisikin.

Järjetön möläys. Harvalla on realistista hajuakaan ostoskorinsa ravintosisällöstä.

Jos ei ole realistista hajua ostoskorinsa sisällöstä, niin silloin on varmasti ongelmia esim. ylipainon kanssa. Ei se muutu sillä, että joku mittari näyttää sinun ostaneen liikaa rasvaa. Mistä sä tiedät tehneesi missä kohtaa virheitä? Ei tuollainen henkilö saa siitä "hajua", kuten asian itse ilmaisit.

Terveellinen ostoskori rakentuu siellä kaupassa. Et osta valmisruokia, et osta makeisia tai limuja ja katsot ihan siitä jugurttipurkin kyljestä, että paljonko siinä on rasvaa & sokeria. Ton apin pitäisi olla sellainen, että reaaliajassa skannaat tuotteen viivakoodin ja appiin olisi syötettynä tavoitteet. Sitten se appi sanoisi, että voit ostaa tämän ranskanperunapussin, mutta sitten laitat sen meetwurstin takaisin hyllyyn. Että valitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleellinen tavoite tuossa ei olekaan tarjota palvelua asiakkaille vaan sitouttaa ne entistä tiiviimmin tekemään vielä enemmän ostoksia samasta paikasta. On tiedossa, että palvelu koukuttaa ja ihmiset (jotkut) haluaa mahdollisimman tarkkaa dataa. Sitä saa vain antamalla mahdollisimman täydelliset tiedot eli ostamalla ihan kaiken Prismasta.

Minä keskitän ilman muuta ostokseni S-ryhmälle, kun saan siitä vastineeksi näin mahtavan palvelun ilmaiseksi! Jostain ne ruuat on kuitenkin ostettava. Ei haittaa yhtään että palvelun varsinaisena tavoitteena on juuri tuo.

Niin että meinaat että näiden palveluiden hinnat ei näy tuotteissa, että ihan hyvää hyvyyttään s-ryhmä "ilmaiseksi" auttaa asiakkaitaan? No mutta kun tämän maan ylipainotilastoja katsoo, niin kyllä on monelle tarpeen mikä vain ohjaus kun ei itse näemmä ymmärretä syödä terveellisesti. Vaikka jokainen käynyt peruskoulun?

Vierailija
44/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHH-syöjä täällä. Harmi että tuo laskee makrot väärin (kai?), jos käyttää kalorittomia makeutusaineita (esim. karppisokeria). Ainakin karppisokeri näkyy osuutena hiilihydraateista.

Itselläni 42% ostamistani hiilareista on ollut tässä kuussa karppisokeria. Ostin isomman määrän varastoon. Hiilarien osuus kokonaisenergiasta on lisäksi paljon suurempi kuin aiempina kuukausina, 40% (aiemmin noin 20%), vaikka syömiset olleet suht. samalla tasolla. Laskeeko tuo nyt jostain syystä, että karppisokerista tulisi energiaa?? Foodie kyllä näyttää karppisokerin energiasisällöksi 0. En vain keksi mistä muusta tuollainen lisäys voisi tulla.

Laskeeko tuo tosiaan niin, että ostetut tuotteet käytetään/syödään sen saman kuukauden aikana? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Jos ostan nyt kilon sokeripaketin, niin sitä todennäköisesti on jäljellä vielä ensi kesänäkin. Näyttäisikö tuo silti niin, että olen syyskuussa syönyt kilon puhdasta sokeria?

Vierailija
45/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla oikeassa. Erytritoli taitaa olla alkoholi, ei hiilihydraatti. Kirjoita niille!

Vierailija
46/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö milloin järjen valosi sammui? Oliko se onnettomuus?

Kilon paketti ei perheen kuukausittaista sokerimäärää juurikaan heilauta.

Vierailija
47/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleellinen tavoite tuossa ei olekaan tarjota palvelua asiakkaille vaan sitouttaa ne entistä tiiviimmin tekemään vielä enemmän ostoksia samasta paikasta. On tiedossa, että palvelu koukuttaa ja ihmiset (jotkut) haluaa mahdollisimman tarkkaa dataa. Sitä saa vain antamalla mahdollisimman täydelliset tiedot eli ostamalla ihan kaiken Prismasta.

Minä keskitän ilman muuta ostokseni S-ryhmälle, kun saan siitä vastineeksi näin mahtavan palvelun ilmaiseksi! Jostain ne ruuat on kuitenkin ostettava. Ei haittaa yhtään että palvelun varsinaisena tavoitteena on juuri tuo.

Niin että meinaat että näiden palveluiden hinnat ei näy tuotteissa, että ihan hyvää hyvyyttään s-ryhmä "ilmaiseksi" auttaa asiakkaitaan? No mutta kun tämän maan ylipainotilastoja katsoo, niin kyllä on monelle tarpeen mikä vain ohjaus kun ei itse näemmä ymmärretä syödä terveellisesti. Vaikka jokainen käynyt peruskoulun?

Kyllä se tietokone ne käytännössä ilmaiseksi poimii. Ja on poiminut tähänkin asti.

Ihan turhaan länkytät, riemulla otan vastaan omat tietoni. Omat arviot ovat kaikilla aika kaukana reaalimaailmasta.

Vierailija
48/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valmistaa ruokansa alusta asti, tietää kyllä, mitä suuhunsa pistää. Puolivalmisteiden ja valmisruokien kanssa on varmaan ihan hyödyllinen sovellus.

Vierailija
49/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä kerää tämän datan joka tapauksessa. Myös se kauppa, josta sinä ruokasi ostat, kerää tiedot ostoksistasi ja sinä maksat sen keräämisen hinnan ostosten hinnoissa, ihan samoin kuin maksat kaupan tilavuokrat, henkilöstön palkat, jne. Ei ole iso vaiva jakaa tämä kerätty data myös kuluttajien omaan käyttöön.

Vierailija
50/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valmistaa ruokansa alusta asti, tietää kyllä, mitä suuhunsa pistää. Puolivalmisteiden ja valmisruokien kanssa on varmaan ihan hyödyllinen sovellus.

Tiedätkö sinä kuinka monta sokeripalallista sokeria elimistöösi päätyy, kun syöt kupillisen riisiä? Entä kupillinen mansikoita? Kummassa on enemmän sokeria? Kuinka paljon enemmän? Suurin osa ihmisistä ei tiedä tätä.

Jos katsoo Areenasta dokkarin "Totuus hiilihydraateista", saa tämän yksittäisen tiedonjyväsen. Mutta mistä saa tiedon siitä, kuinka paljon sokeria oma ruokakori keskimäärin sisältää, kun sen on syönyt ja elimistö prosessoi sen? Ennen sen sai vain käsin ynnäämällä valtavat määrät ostoksien ravintoainesisältöjä.

Vierailija
51/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHH-syöjä täällä. Harmi että tuo laskee makrot väärin (kai?), jos käyttää kalorittomia makeutusaineita (esim. karppisokeria). Ainakin karppisokeri näkyy osuutena hiilihydraateista.

Itselläni 42% ostamistani hiilareista on ollut tässä kuussa karppisokeria. Ostin isomman määrän varastoon. Hiilarien osuus kokonaisenergiasta on lisäksi paljon suurempi kuin aiempina kuukausina, 40% (aiemmin noin 20%), vaikka syömiset olleet suht. samalla tasolla. Laskeeko tuo nyt jostain syystä, että karppisokerista tulisi energiaa?? Foodie kyllä näyttää karppisokerin energiasisällöksi 0. En vain keksi mistä muusta tuollainen lisäys voisi tulla.

Laskeeko tuo tosiaan niin, että ostetut tuotteet käytetään/syödään sen saman kuukauden aikana? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Jos ostan nyt kilon sokeripaketin, niin sitä todennäköisesti on jäljellä vielä ensi kesänäkin. Näyttäisikö tuo silti niin, että olen syyskuussa syönyt kilon puhdasta sokeria?

Kyllä ne täytyy noin laskea, koska eihän palvelu tiedä milloin olet minkäkin ostamasi tuotteen syönyt. Mutta tätä vaihtelua voi tasoittaa katsomalla vuoden keskiarvoja. Silloin nuo yksittäiset isommat ostokset lasketaan sen vuoden aikana syödyiksi, mikä on lähempänä totuutta.

Laitoin jo palautetta että olisi hyvä jos tiedot saisi myös esim 3 kk:n jaksolta, ei ainoastaan 12 kk:n tai 1 kk:n.

Vierailija
52/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terveysfasismi mennyt suomessa ihan liiallisuuksiin. boikotoin.

Miksi boikotoit kauppaa siitä, että sillä on täysin vapaaehtoisuuteen perustuva palvelu? Ei sun pakko ole tuohon ryhtyä jos et halua ja voit silti jatkaa s-ryhmässä asioimista.

Vierailija
53/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sinä kuinka monta sokeripalallista sokeria elimistöösi päätyy, kun syöt kupillisen riisiä? Entä kupillinen mansikoita? Kummassa on enemmän sokeria? Kuinka paljon enemmän? Suurin osa ihmisistä ei tiedä tätä.

Jos katsoo Areenasta dokkarin "Totuus hiilihydraateista", saa tämän yksittäisen tiedonjyväsen. Mutta mistä saa tiedon siitä, kuinka paljon sokeria oma ruokakori keskimäärin sisältää, kun sen on syönyt ja elimistö prosessoi sen? Ennen sen sai vain käsin ynnäämällä valtavat määrät ostoksien ravintoainesisältöjä.

Käytössäni on sovellus, joka kertoo minulle nuo tiedot riippumatta siitä, mistä olen tuotteet ostanut. Ja saan tiedon syömäni, en ostamani määrän mukaan.

Vierailija
54/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla oikeassa. Erytritoli taitaa olla alkoholi, ei hiilihydraatti. Kirjoita niille!

Joo, siis se luokitellaan kyllä hiilihydraatiksi, mutta käytännössä se ei imeydy elimistössä. Eli vähintäänkin sen sisällyttäminen tuohon hiilarien kategoriaan sotkee asioita, kun nyt en helposti löydä sieltä sitä todellista hiilarinkulutuksen kasvun aiheuttajaa, kun erytritoli on kuvaajissa mukana muihin nähden jättimäisenä palkkina.

Laitoin palautetta asiasta. Toivon että sokerialkoholit laitettaisiin kokonaan omaksi kategoriakseen. Näitä on myös esim. xylitoli. Olen niinikään tässä kuussa ostanut puolen vuoden purukumit varastoon, ja sekin näkyy nyt isona palkkina tuolla makeisten kohdassa. Juuri muuta siellä ei sitten olekaan. Aika harhaanjohtavaa.

Vierailija
55/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytössäni on sovellus, joka kertoo minulle nuo tiedot riippumatta siitä, mistä olen tuotteet ostanut. Ja saan tiedon syömäni, en ostamani määrän mukaan.

Mistä sovellus tietää mitä olet syönyt?

Vierailija
56/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti sinkuille hyvä palvelu. Itsekin sinkkuna laskin ravintoarvot ostetusta ruuasta, enkä käyttänyt paljoa aikaa sen syödyn ruua laskemiseen. Jonkun riisin, jonka syömiseen meni useampi kuukausi laskin käytön mukaan ja jos ostin harvoin vieraita varten.

Perheellekin lisäinformaatio ei varmasti ole pahitteeksi, jo minut on tuolta yllättänyt muutama juttu, mitä voisi ostaa enemmän/vähemmän. Kun tämä tieto kerran kerätään, niin tosi hyvä, että data annetaan myös kuluttajalle itselleen.

Vierailija
57/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sovellus tietää mitä olet syönyt?

Se lukee ajatuksia.

No pöljä, kai siihen täytyy ne tiedot kirjata. Mitä kuvittelit?

Vierailija
58/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi boikotoit kauppaa siitä, että sillä on täysin vapaaehtoisuuteen perustuva palvelu? Ei sun pakko ole tuohon ryhtyä jos et halua ja voit silti jatkaa s-ryhmässä asioimista.

Minä boikotoin kaikkia kauppoja, joilla on ostoskärryjä tarjolla asiakkaille. Koska minä en käytä ostoskärryjä, niiden tarjoaminen on ostosfasismia! En anna rahojani moisille, nih!

Vierailija
59/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä boikotoin kaikkia kauppoja, joilla on ostoskärryjä tarjolla asiakkaille. Koska minä en käytä ostoskärryjä, niiden tarjoaminen on ostosfasismia! En anna rahojani moisille, nih!

Luuletteko muuten, että kauppa hankkii teille ne ostoskärryt ihan hyvää hyvyyttään sinne myymälään? Voi kuinka lapsellisia olette. Tosiasiassa te maksatte sen kärryrumban pyörittämisen hinnan kohonneina tuotteiden hintoina! Miettikääpä sitä. Itse en ainakaan käy ruokakaupassa enää ollenkaan. Boikotoin kuolemaani asti.

Vierailija
60/67 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-uskovaiset maksavat tämänkin "ilmaisen" palvelun ruuan hinnassa. Ilmankos Prismassa on koko vuoden nostettu hintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi