Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapselikeitin, kahvisellainen

Vierailija
27.09.2020 |

Musta tuntuu siltä, että kotitalouslaitteiden ostelu on nyt lähdössä hansikkaasta. Ostin eilen mikron, ja nyt ajattelin, että jokohan olisi aika näytellä varakasta ja ostaa kahvikapselikone. Tähän saakka olen yrittänyt lopettaa kahvin juomisen kokonaan, mutta kun se ei kerran onnistu, vaihdetaan suuntaa. Millaisia kokemuksia? Miksi niiden hinta vaihtelee niin paljon? Samaa kahvia tuottanevat? Onko semmonen cupsolo capsulo hyvä vai joku toinen parempi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on teidän lempikahveja kapseleista?

Vierailija
22/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattikeittimellä voi keittää myös sen yhden kupin, mutta jokaisesta kupillisesta ei synny uutta roskaa! Keitin on hetkessä käyttövalmis. Yksi napinpainallus. Toinen napinpainallus, jotta kahvi valuu kuppiin ja sen jälkeen kolmas painallus, jotta keitin huuhtelee ja sammuttaa itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joka juo kahvia vain harvoin oli tuo kapselikeitin ihan hyvä ratkaisu. Tavallinen kahvi vanheni aina kaappiin, eikä viitsinyt rahallisesti panostaa mihinkään hienoon laitteeseen. 20€ muistaakseni jostain alesta dolce gusto, se pingviini näköinen, missä itse pitää arvioida veden määrä. Kalliimmissa se tulee nappia painamalla automaattisesti.

Roskaa tulee, mutta eipä mene aina paketillinen kahvia roskiin. Kapseleissa on pitkät päiväykset, eikä muutu pahan makuisiksi senkään jälkeen. Maku on ihan ok.

Jos päivittäin juo niin suosittelen etsimään jostain tarjouksesta sellaisen oikean kahvikoneen, niin saa hyvää kahvia.

Vierailija
24/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dolce gusto iced Coffee on ihanaa. Harmi vaan, että ei ole monessa paikkaa valikoimissa ja niistä missä on usein loppuu. Viimeksi piti verkkokaupasta tilata, kun muualta ei löytänyt.

Vierailija
25/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselissa on noin 8g kahvia. Kilosta papuja saa 125 kupillista kahvia. Tuosta on helppo laskea paljonko hintaa tulee kupille, jos ostaa papuina ja jauhaa vasta juuri ennen valmistusta, säilyvät aromitkin vaikka keittelisi harvemmin. Jotkut myy pienemmissä erissäkin papuja.

Itse saan kilon tuoretta arabicaa noin 6 eurolla, jolloin kupin hinnaksi tulee noin 5 senttiä. Kalliimpaa kahvia saa papuina pienemmissä erissä, varsinkin Suomessa, mutta kapselit taitavat olla halvimmillaankin luokkaa 30 senttiä per kuppi. Vastajauhettu on myös yleensä laadukkaampaa ja kahvi maukkaampaa.

Kapselikoneet on hinnoiteltu siten, että käyttäjä on sidottu hankkimaan kapseleita, joiden kautta bisnes varsinaisesti pelaa. Itse jouduin uusimaan keittimen 20 vuoden ahkeran käytön jälkeen, laadukas mylly toimii edelleen yhtä hyvin kuin uutena.

Vierailija
26/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Lavazza kapselikone (ti kaksi oikeastaan) 2009-2013, mutta sitten iski voimalla ympäristötietoisuus. On jätteiltään yksinkertaisempiakin tapoja valmistaa hyvää kahvia.

Vierailija
27/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Dolce Gusto hajosi vähän aikaa sitten, eikä viitsitä ostaa uutta kapselikeitintä. Noi erikoiskahvit oli sellasia sokeripommeja, että ryhdyttiin rajoittamaan muutenkin niitten juomista. Tavallinen kahvi oli yhtä pahaa kuin tavallisella keittimellä keitetty, mut taviskeittimellä tulee halvemmaksi.

Vierailija
28/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zoegas Skånerost ja Mollbergs blandning. Dolce Gustoon saa myös kestokapseleita, jotka voi itse täyttää ja käyttää uudelleen

Vierailija
29/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapselissa on noin 8g kahvia. Kilosta papuja saa 125 kupillista kahvia. Tuosta on helppo laskea paljonko hintaa tulee kupille, jos ostaa papuina ja jauhaa vasta juuri ennen valmistusta, säilyvät aromitkin vaikka keittelisi harvemmin. Jotkut myy pienemmissä erissäkin papuja.

Itse saan kilon tuoretta arabicaa noin 6 eurolla, jolloin kupin hinnaksi tulee noin 5 senttiä. Kalliimpaa kahvia saa papuina pienemmissä erissä, varsinkin Suomessa, mutta kapselit taitavat olla halvimmillaankin luokkaa 30 senttiä per kuppi. Vastajauhettu on myös yleensä laadukkaampaa ja kahvi maukkaampaa.

Kapselikoneet on hinnoiteltu siten, että käyttäjä on sidottu hankkimaan kapseleita, joiden kautta bisnes varsinaisesti pelaa. Itse jouduin uusimaan keittimen 20 vuoden ahkeran käytön jälkeen, laadukas mylly toimii edelleen yhtä hyvin kuin uutena.

Vilkaisepa tuonne

https://www.lightinthebox.com/fi/p/satunnainen-vari-3kpl-pakkaus-kaytto…

Vierailija
30/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamess Hoffmanntekee hyviä kahvilaite arvosteluja youtubessa.

Vierailija
31/31 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nespresson keitin löytyy myös, mutta se on viettänyt viimeiset vuodet kellarissa tauolla. Hyvä keitin on sekin, mutta kapselit ovat kalliimpia ja minua pännii se, että ne pitäisi jaksaa erikseen tilata. Mutta laadullisesti parempaa kahvia saa Nespressolla kyllä

.

Kapselit tulevat puolet halvemmaksi kun ostaa Nespresson original laiteisiin sopivia Lidlistä. Muuten Strabucksin kahveja saa Nespresson laitteisiin joka marketista. Vain niitä alkuperäisiä Nespresson kahveja joutuu tilaamaan, mutta vuosia menty Lidlin kahveilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi