Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapselikeitin, kahvisellainen

Vierailija
27.09.2020 |

Musta tuntuu siltä, että kotitalouslaitteiden ostelu on nyt lähdössä hansikkaasta. Ostin eilen mikron, ja nyt ajattelin, että jokohan olisi aika näytellä varakasta ja ostaa kahvikapselikone. Tähän saakka olen yrittänyt lopettaa kahvin juomisen kokonaan, mutta kun se ei kerran onnistu, vaihdetaan suuntaa. Millaisia kokemuksia? Miksi niiden hinta vaihtelee niin paljon? Samaa kahvia tuottanevat? Onko semmonen cupsolo capsulo hyvä vai joku toinen parempi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut ihan tyytyväinen dolce gusto -keittimeen. Kapseleissa on hyvä valikoima ja monessa maussa saa ihan ison kupillisen. Nescafella tulee vain mokkakupillisia, joten pitää laittaa kaksi kapselia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nespresson kahveissa on pelkkää kahvia, ei mitään lisäaineita tai sokeria. Maito tulee oikeasta maidosta eikä jauheesta joten saat itse valita mitä käytät.

Vierailija
4/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kaffeen juonnin yli kuukaudeksi. Kokeeksi.

En tullut pirteämmäksi, en keksinyt mitään parempaa tekemistä, joten nytkin kaffetellaan !

Zinc

Mä jauhan itse puruista ja on kyllä toooosi hyvää, jos ostaa laadukasta kaffia. Kapseleita en muista ainakaan vähään aikaan maistaneeni. 

Mutta pointtiin, sulla on melkko heikko itsekuri, jos et pysty ilman olemaan ..

Ehkä siinä olisi myös ostelun kanssa kehittämisen varaa.

Vierailija
5/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAVUISTA ;) Jauhan puruista ;)

Aamusekoilua ;)

Zinc

Vierailija
6/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mieluummin oikea kahvikone. Siis semmoinen minkä olet nähnyt ikean paarissa. Kotimallin voi saada alle 500 ja tulee jo vuodessa havemmaksi kuin kalliit kapselit. Minulla Siemens.

Vierailija
7/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tullut pirteämmäksi, en keksinyt mitään parempaa tekemistä, joten nytkin kaffetellaan !

Zinc

Mä jauhan itse puruista ja on kyllä toooosi hyvää, jos ostaa laadukasta kaffia. Kapseleita en muista ainakaan vähään aikaan maistaneeni. 

Olet oikeassa Zinccis, mulla on heikko itsekuri. Olen lopettanut kahvin juomisen monta kertaa, mutta olen aina aloittanut jossain vaiheessa uudestaan. Se kun ei ole kuitenkaan terveydelle samanlainen ongelma, kuin esim tupakka. Ostelusta en ole huolissani. Mikrotta olin neljä vuotta ja kapselikonetta olen miettinyt varmaan saman verran vuosia. Nämä nyt näköjään vaan seuraavat toisiaan.

Mitä tarvetta tällainen analysointi sinussa ruokkii.

Vierailija
8/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikeitin on köyhän merkki. Siinä tuhlataan koko ajan luonnonvaroja tuottamalla roskia, eikä ole ajeteltu miten kalliiksi tulee yksittäiset kapselit. Joss sijoitaa väärin, köyhtyy. Varakas on osannut sijoita oikein useammin kuin köyhä.

Jos tahdot vaikuttaa oikeasti varakkaammalta, osta automaattikeitin, joka jauhaa kahvin kuppiin suoraan pavuista. Hukkakahvia ja ylimääräisiä roskia ei synny,  Saa jo 400€ eurolla, mutta maksaa äkkiä itsensä takaisin, kun kahvin saa ostettua edullisemmin papuina! Vaivaakin säästyy, kun ei täydy pestä erikseen kannua.

Vierailija
9/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Olet oikeassa Zinccis, mulla on heikko itsekuri. Olen lopettanut kahvin juomisen monta kertaa, mutta olen aina aloittanut jossain vaiheessa uudestaan. Se kun ei ole kuitenkaan terveydelle samanlainen ongelma, kuin esim tupakka. Ostelusta en ole huolissani. Mikrotta olin neljä vuotta ja kapselikonetta olen miettinyt varmaan saman verran vuosia. Nämä nyt näköjään vaan seuraavat toisiaan.

Mitä tarvetta tällainen analysointi sinussa ruokkii.

Ei ruoki mitään, vaan juottaa. Juon tässä kaffea ja kunhan pohdiskelen.

Zinc

Vierailija
10/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laiska ja juon murukahvia. Jos ostan kahvinkeittimen niin ostan sitten hyvän mutteripannun

Vierailija
11/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapselikeitin on köyhän merkki. Siinä tuhlataan koko ajan luonnonvaroja tuottamalla roskia, eikä ole ajeteltu miten kalliiksi tulee yksittäiset kapselit. Joss sijoitaa väärin, köyhtyy. Varakas on osannut sijoita oikein useammin kuin köyhä.

Jos tahdot vaikuttaa oikeasti varakkaammalta, osta automaattikeitin, joka jauhaa kahvin kuppiin suoraan pavuista. Hukkakahvia ja ylimääräisiä roskia ei synny,  Saa jo 400€ eurolla, mutta maksaa äkkiä itsensä takaisin, kun kahvin saa ostettua edullisemmin papuina! Vaivaakin säästyy, kun ei täydy pestä erikseen kannua.

Kaveri osti tuommoisen markettikeittimen jo yli 10 vuotta sitten, mutta sen kestävyys ei ollut kuin pari vuotta. Oli tosin halvempi. Sen takia olen itse kiertänyt ne vielä kaukaa. Jos keitin hajoaa erikseen tai mylly erikseen, niin ne voi hankkia myös erikseen.

Tuossa jos joku osa hajoaa, niin siinä meni kaikki ..

Fiksu osaa myös laskea tämänkin.

Zinc

Mutta varmaan turhamaisuuttani minäkin hankin jossain vaiheessa jonku automaattikeittimen.

Mun vaatimuslistalle on keittimessä, että siinä myös vähintään 3 litran tankki, josta se ottaa vettä vain tarvittavan kuppimäärän. Ettei tarvi koko ajan olla täyttämässä. (Joo tiedetään, uusimmissa ne yhdistetään suoraan putkistoon, mutta en ala vanhaan kämppään tekemään putkiremppaa .. )

Vierailija
12/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla joku ympäristön ja luonnon vihaaja, että ostaa kapselikeittimen ja niitä kapseleita. Hirveästi jätettä pienestä määrästä kahvia.

Vierailija
13/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikanaan olin hankkimassa uutta kahvinkeitintä tein muutamia laskelmia ja päädyin hankkimaan erikseen kunnon myllyn ja erillisen espressokeittimen.

Perusteena hinta ja maku/säädettävyys. Kapselikeittimet tulevat kalliiksi, jos teet edes kerran päivässä, itse teen tuplaespresson 1-3 kertaa päivässä. Toki itse keittimen saa halvemmalla, jos tyytyy kapselikeittimeen, mutta kapselikeittimillä kupillisen hinta on likimain 5-10 kertainen verrattuna itsejauhettuun papuun.

Kahvimylly täytyy olla hyvälaatuinen ja varustettuna laajoilla/tarkoilla säädöillä, muuten kahvin makua ei pysty säätämään haluamaansa suuntaan. Sama koskee myös keittintä, hyvälaatuinen ja säädettävissä omaan makuun sopivaksi. Joutuu hiukan opettelemaan jotta löytää oikeat säädöt, mutta lopputulos palkitsee.

Kyllä esim Nespressolla saa kohtalaisen hyvänmakuista kahvia, jos löytää sen itselleen sopivan kapselin, niissä on isoja makueroja niissä kapseleissa. Ei silti yhtä hyvää, mutta kallista. Muutama vuosi sitten hintaero oli kymmenkertainen kuppia kohden ja Nespressolla pitäisi aina käyttää vähintään 2 kapselia. Vaivaa on toki vähemmän, mutta roskan määrä moninkertainen.

Vierailija
14/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Dolce Gusto -keitin, johon ostan vuodesta toiseen Cafe au lait -kapseleita. Todella hyvää ja ystävällisiä vatsalleni, joka ei pidä kahvista. 30 kapselia on alle 9 €. Keitin oli ihan perusmallinen, ja on palvellut pitkään.

Minusta suurin osa Dolce Gustoista ei ole maininnan arvoisia, mutta tuosta yhdestä pidän kovasti. Cupsolo on mielestäni huono ostos, sillä siihen on vähemmän kapseleita ja huono saatavuus. Saatavilla on myös adapteri, jolloin Cupsolon kapseleita voi käyttää myös Dolce Gustossa.

Nespresson keitin löytyy myös, mutta se on viettänyt viimeiset vuodet kellarissa tauolla. Hyvä keitin on sekin, mutta kapselit ovat kalliimpia ja minua pännii se, että ne pitäisi jaksaa erikseen tilata. Mutta laadullisesti parempaa kahvia saa Nespressolla kyllä.

Jätettähän niistä tulee, mutta laitan kyllä Dolce Gusto -kapselit tunnollisesti muovinkierrätykseen, joten eivät ne sekajätteeseen päädy poltettavaksi. Nespresson kapselit voi taas laittaa metallinkeräykseen.

Vierailija
15/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti kannattaisi ensin perehtyä siihen, millaisia kapseleita on tarjolla. Totta, tuo jätemäärä kyllä Mietityttää. Voiko niitä kapseleita kokeilla ilman keitintä tyyliin sekoittaa kuumaan veteen?

Vierailija
16/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän automaattikeitin on kestänyt jo yli 10 vuotta. Maksoi tarjouksessa 399 €. Juomme kahvia useita kertoja päivässä.

Vierailija
17/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveysintoilija ja kapselikahvi ei ole minun juomani.

Ostin pavut jauhavan keittimen, ja pavut tietysti luomu sellaisia. Myrkkyjä saa elimistöönsä joka tapauksessa, välttelen aina, kun se on helposti mahdollista.

Vierailija
18/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ilmeisesti kannattaisi ensin perehtyä siihen, millaisia kapseleita on tarjolla. Totta, tuo jätemäärä kyllä Mietityttää. Voiko niitä kapseleita kokeilla ilman keitintä tyyliin sekoittaa kuumaan veteen?

Varmaan voi, mutta ei silleen varmaan kovin ihaninta juomaa synny. Mut varmaan olisit tyytyväisin, jos tietäisit mistä tykkäät ja ostaisit sitten sen mukaan. Siihen Cupsoloon myytävät kahvit vissiin ovat kaikki myynnissä myös muussa muodossa?

Oisko sulla joku tuttava, jonka avulla voisit testailla? Sinällään Dolce Guston keittimen perusmallin saa neljälläkympillä (vertaile hinnat), joten eihän tuo iso investointi ole. Nespressot ainakin ennen oli hintavampia.

Vierailija
19/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia, mutta suurin osa meistä kai juo aina vaan sitä yhtä (tai korkeintaan kahta) lempparikahvia, jota ostetaan aina uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
20/31 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikeitin on erittäin kätevä, jos pitää keittää kahvia vain yksi kuppi. Juon kahvia vähän ja kaikki perinteiset  kahvipaketit menee nopeasti vanhaksi. Käytetyt kapselit voi kierrättää metallien keräykseen. Cupsolo on ihan hyvä keitin. Sillä aloitin, nykyisin Nespresso. Vähän kahvia juovalle kapselit eivät ole kustannuskysymys. En pitäisi kapselijätteiden määrää myöskään merkittävänä. Kaikkea muuta jätettä tulee moninkertainen määrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan