Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nyt eroaisit ex-puolisostasi uudelleen, mitä tekisit erossa toisin?

Vierailija
27.09.2020 |

Ev

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin eronnut aikaisemmin enkä kusip*isellä käytöksellä odottanut, että mies joutuu tekemään eropäätöksen. Oli muka niin paljon niitä syitä miksi ei vielä silloin voinut eropäätöstä tehdä.

Vierailija
2/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisi riitelyn väliin ja eroaisin sivistyneesti

Vierailija
4/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin tasinkoa.

Vierailija
5/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivon, että olisin eronnut aiemmin. Lapsellisesti odotin, että mies haluaisi lähentyä kanssani. Itse lähennyin sitten toisen miehen kanssa ja eron panin vireille.

Vierailija
6/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jättäisin tekemättä päänsisäiset "oikeudenkäynnit" jossa yritän perustella tulevan exän sikamaista käytöstä joksikin muuksi mitä se on. Olen liian monesti ollut oman asiani huono asianajaja ja ymmärtänyt kaikkia muita paitsi itseäni, ymmärtämättä lainkaan sitä, että jos toinen ei välitä niin paljoa että käyttäytyisi hyvin niin ei minunkaan tarvitse hänen puolestaan kuorruttaa sokerilla hänen käytöstään.

2. Jättäisin luonnevikaisten kanssa taistelut pois. 

3. Olisin pitänyt elämäni siinä kunnossa, että on varaa tilata muuttoauto vaikka heti huomiselle ja hankkia uusi asunto. Aivan liian usein ihmiset jää kitumaan suhteisiin koska ei yksinkertaisesti ole varaa tai mahdollisuutta lähteä. Näin on minullekin käynyt monesti. 

Vierailija
7/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin oikeuden määräyksen yhteiselämän lopettamisesta (ml. häädöstä ja oikeudestani jäädä väliaikaisesti lasten kanssa yhteiseen kotiin) sen sijaan että yritetään elää sivistyneesti ja sopuisasti kuukausitolkulla saman katon alla ja neuvotella joka lusikan jaosta maailman tappiin asti. Tuon onnistuminen olisi vaatinut sen, että molemmilla olisi halua ja kykyä ajatella lapsia ja kokonaisuutta eikä vaan omaa napaa kuten ex. Nyt minä paloin loppuun yrittäessäni olla rakentava ja joustaa.

Vierailija
8/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PItäisin huolen siitä, ettei toinen osapuoli ketkuile elatusasioissa. "Tuloton." No, menneitä nekin jo.

Vierailija
9/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tuonut uuden miehen asumaan kotiimme

Vierailija
10/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi ollenkaan. Elämä ei parantunut yhtään erossa. Vapauden sain, mutta sain myös talousvaikeudet. Mitä minä teen vapaudella, kun ei ole varaa mennä mihinkään eikä tehdä mitään ekstraa. Vaikka avioliitto oli nihkeä, se olisi ollut siedettävä. Iso asunto, auto ja joskus joku ulkomaan matkakin olivat mahdollisia. Nyt ei ole mitään.

Vierailija
11/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Mutta olisi ollut helpottavaa kun olisi tiennyt että aika auttaa ihan oikeasti. Ja että löydän vielä sen elämän rakkauden ja hyvän miehen. Nyt kaksi vuotta aikaa erosta.

Vierailija
12/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Se oli elämäni helpoin ja paras ratkaisu.

Vierailija
13/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suostunut missään nimessä etävanhemmuuteen. Talouteni sakkaa vielä vuosienkin päästä, kun koko ikänsä työttömänä porskutellut ex-vaimo jatkaa leveämpää elämäntyyliään ilman sentinkään velkaa.

Lasten vuoksi en ole alkanut kinnaamaan ja sitä en kadu. Saan olla edes vuoroviikko-onnellinen.

Vierailija
14/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi lähtenyt nuoruuden suhteesta vain koska elämä oli tylsää ja halusin kokea asioita. Ruoho ei ole sen vihreämpä aidan toisella puolella.

Vierailija
15/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi suostunut missään nimessä etävanhemmuuteen. Talouteni sakkaa vielä vuosienkin päästä, kun koko ikänsä työttömänä porskutellut ex-vaimo jatkaa leveämpää elämäntyyliään ilman sentinkään velkaa.

Lasten vuoksi en ole alkanut kinnaamaan ja sitä en kadu. Saan olla edes vuoroviikko-onnellinen.

Sori, en ymmärrä, miten se lähivanhemmuus teidän taloudelliseen asemaan vaikuttaa, jos olette vko-vko vanhempia? Lähäri saa lapsilisät, mutta oletettavasti maksaa niistä sitten lasten harrastus- ja varustekuluja? Vai oletteko sopineet sen päälle vielä isot elaritkin?

Vierailija
16/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aloittanut keskustelun erosta paljon aiemmin, enkä vasta sitten kun olen henkisesti jo aivan loppu ja tuntui että oli pakko päästä pois. Ero erona hoidettiin hyvin ja asiallisesti ja olemme ihan hyvissä väleissä. Mutta minä koitan saada itseäni kuntoon vieläkin.

Vierailija
17/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan romuna mielenhäiriössä annoin kaiken mennä. Kärsin valtavan taloudellisen tappion ja nyt minulle nauraa koko lääni.

Vierailija
18/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin paria vuotta aiemmin. 

Vierailija
19/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi toista kertaa naimisiin. Se oli elämäni suurin virhe.

Vierailija
20/34 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En eroaisi ollenkaan. Elämä ei parantunut yhtään erossa. Vapauden sain, mutta sain myös talousvaikeudet. Mitä minä teen vapaudella, kun ei ole varaa mennä mihinkään eikä tehdä mitään ekstraa. Vaikka avioliitto oli nihkeä, se olisi ollut siedettävä. Iso asunto, auto ja joskus joku ulkomaan matkakin olivat mahdollisia. Nyt ei ole mitään.

Minulle tämä henkinen hyvinvointi on paljon parempi kuin iso asunto ja autot, eikä tee edes mieli matkustaa enää kiitos koronan. Ulkoilen ja kuntoilen paljon, lainaan kirjoja kirjastosta ja osallistun kansalaisopiston kursseille.